Wyzwanie matematyczne II – zmniejszcie ilość spożywanego cukru

Data dodania:
6 maja 2020
Typ materiału:
scenariusz zajęć
Poziom edukacji:
szkoła podstawowa klasy 4-8, szkoła ponadpodstawowa
Dla kogo:
nauczyciele i nauczycielki
Obszar programowy:
angażujące środowiska uczenia się
Tagi:
aktywizacja, design thinking, ruch
Licencja:
CC-BY-SA

Zadaniem uczniów jest zmniejszenie spożycia cukru przez każdego z nich. Sami zdecydują, o ile i w jaki sposób to zrobią. Przechodząc przez cały proces w duchu metody design thinking, będą zbierali informacje, obliczali zawartość cukru, przeliczali ilości cukru w poszczególnych produktach oraz planowali zmiany, które później zweryfikują.

Do scenariusza, który umieściliśmy do pobrania na dole, wykorzystaj także:

W naszej bibliotece materiałów znajdziesz 8 takich wyzwań matematycznych. Każdy z pomysłów na zajęcia oparty jest na tym samym schemacie – uczniowie dostają od nauczyciela wyzwanie związane z codziennym życiem – żeby jemu sprostać, pracują zespołowo z wykorzystaniem różnych umiejętności matematycznych. Sprawdź pozostałe propozycje.

Matematyka jest wszędzie to zestaw materiałów edukacyjnych przeznaczonych dla nauczycieli pracujących z uczniami w wieku 10-14 lat, które pokazują praktyczne zastosowanie matematyki w życiu codziennym. Materiały powstały w ramach międzynarodowego programu Wartość dodana.

Zobacz również