Zadaniem uczniów jest przygotowanie sałatki, którą wszyscy zjedzą ze smakiem. Uczniowie powinni oszacować, ile jej potrzeba dla klasy, a następnie przygotować tyle, żeby dla nikogo nie zabrakło, ale też żeby nic się nie zmarnowało. Przechodząc przez cały proces w duchu metody design thinking, będą zbierali informacje, szacowali ilości, przeliczali wagi. Decyzję o tym, jaki będzie koszt czy też ilość sałatki na osobę, możesz pozostawić uczniom, podjąć ją samodzielnie przed lekcją lub ustalić wspólnie z uczniami na początku zajęć. Ważne, żeby założenia odpowiadały na faktyczne zapotrzebowanie uczniów i nauczyciela.
Do scenariusza, który umieściliśmy do pobrania na dole, wykorzystaj także:
W naszej bibliotece materiałów znajdziesz 8 takich wyzwań matematycznych. Każdy z pomysłów na zajęcia oparty jest na tym samym schemacie – uczniowie dostają od nauczyciela wyzwanie związane z codziennym życiem – żeby jemu sprostać, pracują zespołowo z wykorzystaniem różnych umiejętności matematycznych. Sprawdź pozostałe propozycje.
Matematyka jest wszędzie to zestaw materiałów edukacyjnych przeznaczonych dla nauczycieli pracujących z uczniami w wieku 10-14 lat, które pokazują praktyczne zastosowanie matematyki w życiu codziennym. Materiały powstały w ramach międzynarodowego programu Wartość dodana.