Konferencja 2025

Zapraszamy do udziału w Konferencji Asów Internetu 2025!

W tym roku wydarzenie zostało podzielone na dwie części:

  1. Webinar i warsztaty – spotkanie online poświęcone nowemu podręcznikowi „Postaw na cyfrowe obywatelstwo”, które odbędzie się w lutym.
  2. Lekcje tematyczne – zajęcia skierowane do klas na każdym poziomie edukacji w marcu.

Konferencja Asów Internetu to coroczne wydarzenie stworzone z myślą o nauczycielach i nauczycielkach, którzy chcą wspierać swoich uczniów w rozwijaniu umiejętności cyfrowych. Wydarzenie realizowane jest w ramach programu Asy Internetu, w którym stawiamy na kształtowanie cyfrowego obywatelstwa i korzystanie z internetu w sposób świadomy i odpowiedzialny.

Program jest realizowany przy wsparciu Google.org. 

Dołącz do nas w lutym i marcu, aby wspólnie kształtować kompetencje przyszłości!

Luty 2025: część pierwsza konferencji

18 lutego, start o 17:00

Postaw na cyfrowe obywatelstwo i zainspiruj siebie oraz młodzież!

We wtorek 18 lutego zapraszamy na wyjątkowe wydarzenie online poświęcone cyfrowemu obywatelstwu i edukacji na temat bezpieczeństwa w Internecie.

17:00–18:00 Rozmowa z ekspertami i autorką podręcznika "Postaw na cyfrowe obywatelstwo"

Na naszym profilu na Facebooku oraz na platformie Clickmeeting odbędzie się rozmowa z twórcami i twórczyniami naszego podręcznika „Postaw na cyfrowe obywatelstwo”. 

Dowiesz się z niej, jak w angażujący sposób rozmawiać z młodzieżą o odpowiedzialnym korzystaniu z Internetu, rozwijać ich wiedzę oraz budować ich świadomość w tym obszarze.

Poznaj osobę prowadzącą rozmowę i ekspertów:

Rozmowę poprowadzi Aleksandra Sulmicka, ekspertka Fundacji Szkoła z Klasą.

Aleksandra Sulmicka

Ekspertka Fundacji Szkoła z Klasą, pasjonatka edukacji cyfrowej i medialnej oraz entuzjastka programu Asy Internetu. Od lat wspiera rozwój kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli, tworząc materiały edukacyjne i warsztaty. 

Współautorka podręcznika „Postaw na cyfrowe obywatelstwo”, przez 13 lat pracowała jako nauczycielka języka polskiego, co pozwoliło jej lepiej dostosowywać proces kształcenia do potrzeb młodych ludzi.

Specjalizuje się w nowoczesnych metodach nauczania, integrujących technologie i krytyczne myślenie. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli, promując innowacyjne podejście do edukacji. Miłośniczka książek, nieustannie poszukująca inspiracji do dalszej pracy na rzecz jakościowego kształcenia.

Alek Tarkowski

Dr Alek Tarkowski jest aktywistą cyfrowym, strategiem i socjologiem technologii. Jest fundatorem i dyrektorem ds. strategii w europejskim think tanku Open Future Foundation. 

Pełni funkcję przewodniczącego Rady Fundacji w Fundacji Centrum Cyfrowe. Jest członkiem i współzałożycielem Communia, europejskiego stowarzyszenia prowadzącego działania rzecznicze na rzecz cyfrowej domeny publicznej. Zajmuje się strategiami i politykami publicznymi, dzięki którym technologie cyfrowe służą dobru wspólnemu. 

W ostatnim czasie jego praca skupia się na kwestiach dotyczących sztucznej inteligencji i danych. New Europe Challenger 2016, absolwent Leadership Academy of Poland (rocznik 2017).

Marcin Kostecki

Koordynator zespołu weryfikującego wypowiedzi polityków. Doskonalił się w praktyce podczas stażów w różnych instytucjach oraz wieloletniej pracy w Demagogu. 

Doświadczony w nauczaniu historii i WOS-u w szkole podstawowej, w pracy ze studentami Szkoły Edukacji PAFW i UW oraz w prowadzeniu warsztatów i szkoleń dla różnych grup (uczniów, nauczycieli, dziennikarzy). Przy realizacji szkoleń współpracował m.in. z Ringier Axel Springer Polska, Centrum Mieroszewskiego i Centrum Edukacji Obywatelskiej. Autor wielu materiałów edukacyjnych z obszaru edukacji medialnej dla Akademii Fact-checkingu i innych organizacji (ZHP, FRSI, OFF school).

 Poza pracą – obserwator radykalizmu politycznego, miłośnik Afryki Wschodniej, kibic Polonii Warszawa.

18:00–19:30 Warsztaty online

Zaraz po rozmowie odbędą się warsztaty online, które poprowadzą doświadczeni trenerzy i trenerki Asów Internetu. Będą one dobrą okazją, aby porozmawiać o sztucznej inteligencji (AI), radzeniu sobie z agresją w sieci oraz o rozpoznawaniu błędów argumentacyjnych w czasach dezinformacji.

Agnieszka Bilska

Agnieszka Bilska

Nie musisz być ekspertem: jak uczyć o AI z gotowymi materiałami
(25 miejsc)

Podczas warsztatów dowiesz się, jak przeprowadzić inspirujące zajęcia o sztucznej inteligencji, opierając się na scenariuszu „Zagrożenia i nowe możliwości w dobie AI” z podręcznika „Postaw na cyfrowe obywatelstwo”. Warsztaty zostały zaprojektowane z myślą o nauczycielach klas 7-8 i szkół ponadpodstawowych, którzy chcą wprowadzać tematykę AI w sposób dostępny i ciekawy, a nie czują się ekspertami, by rozmawiać z młodzieżą o nowych technologiach.

Jak radzić sobie z agresją w sieci?
(40 miejsc)

Podczas warsztatu porozmawiamy o zjawisku agresji w sieci, zwłaszcza tej, z którą spotyka się młodzież. Wyjaśnimy też, dlaczego internet jest środowiskiem sprzyjającym rozprzestrzenianiu się przemocy. Bazując na doświadczeniach osób uczestniczących uzupełnimy Drzewo przyczyn i skutków agresji w sieci. Omówimy także role osób uczestniczących w akcie przemocy i wspólnie stworzymy listę dobrych praktyk reagowania na przemoc w sieci.

Ewa Przybysz-Gardyza

Ewa Przybysz-Gardyza

Piotr Ślusarczyk

Piotr Ślusarczyk

Skąd to wiesz? Dlaczego tak myślisz? Rozpoznawanie błędów argumentacyjnych w czasach dezinformacji
(12 miejsc)

Na tym warsztacie dowiesz się, jak rozpoznać zwodnicze techniki argumentacyjne, które wpływają na nasze decyzje i poglądy. Skupimy się także na trzech dość często wykorzystywanych błędach w argumentacji przez analogię, z autorytetu oraz do osoby. Wybierzemy do analizy te przykłady, które dla wielu brzmią wiarygodnie. Wszystkie są zaczerpnięte z publicznej debaty. Poprzez praktyczne ćwiczenia nauczymy się demaskować zwodniczą argumentację i analizować jej rolę w procesie dezinformacji.

Agnieszka Bilska

Podczas warsztatów dowiesz się, jak przeprowadzić inspirujące zajęcia o sztucznej inteligencji, opierając się na scenariuszu „Zagrożenia i nowe możliwości w dobie AI” z podręcznika „Postaw na cyfrowe obywatelstwo”. Warsztaty zostały zaprojektowane z myślą o nauczycielach klas 7-8 i szkół ponadpodstawowych, którzy chcą wprowadzać tematykę AI w sposób dostępny i ciekawy, a nie czują się ekspertami, by rozmawiać z młodzieżą o nowych technologiach.

Ewa Przybysz-Gardyza

Podczas warsztatu porozmawiamy o zjawisku agresji w sieci, zwłaszcza tej, z którą spotyka się młodzież. Wyjaśnimy też, dlaczego internet jest środowiskiem sprzyjającym rozprzestrzenianiu się przemocy. Bazując na doświadczeniach osób uczestniczących uzupełnimy Drzewo przyczyn i skutków agresji w sieci. Omówimy także role osób uczestniczących w akcie przemocy i wspólnie stworzymy listę dobrych praktyk reagowania na przemoc w sieci.

Piotr Ślusarczyk

Na tym warsztacie dowiesz się, jak rozpoznać zwodnicze techniki argumentacyjne, które wpływają na nasze decyzje i poglądy. Skupimy się także na trzech dość często wykorzystywanych błędach w argumentacji przez analogię, z autorytetu oraz do osoby. Wybierzemy do analizy te przykłady, które dla wielu brzmią wiarygodnie. Wszystkie są zaczerpnięte z publicznej debaty. Poprzez praktyczne ćwiczenia nauczymy się demaskować zwodniczą argumentację i analizować jej rolę w procesie dezinformacji.

Podczas warsztatów dowiesz się, jak przeprowadzić inspirujące zajęcia o sztucznej inteligencji, opierając się na scenariuszu „Zagrożenia i nowe możliwości w dobie AI” z podręcznika „Postaw na cyfrowe obywatelstwo”. Warsztaty zostały zaprojektowane z myślą o nauczycielach klas 7-8 i szkół ponadpodstawowych, którzy chcą wprowadzać tematykę AI w sposób dostępny i ciekawy, a nie czują się ekspertami, by rozmawiać z młodzieżą o nowych technologiach.

Podczas warsztatu porozmawiamy o zjawisku agresji w sieci, zwłaszcza tej, z którą spotyka się młodzież. Wyjaśnimy też, dlaczego internet jest środowiskiem sprzyjającym rozprzestrzenianiu się przemocy. Bazując na doświadczeniach osób uczestniczących uzupełnimy Drzewo przyczyn i skutków agresji w sieci. Omówimy także role osób uczestniczących w akcie przemocy i wspólnie stworzymy listę dobrych praktyk reagowania na przemoc w sieci.

Na tym warsztacie dowiesz się, jak rozpoznać zwodnicze techniki argumentacyjne, które wpływają na nasze decyzje i poglądy. Skupimy się także na trzech dość często wykorzystywanych błędach w argumentacji przez analogię, z autorytetu oraz do osoby. Wybierzemy do analizy te przykłady, które dla wielu brzmią wiarygodnie. Wszystkie są zaczerpnięte z publicznej debaty. Poprzez praktyczne ćwiczenia nauczymy się demaskować zwodniczą argumentację i analizować jej rolę w procesie dezinformacji.

Warsztaty skierowane są do nauczycieli i nauczycielek klas 7–8 szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych. Na warsztaty obowiązują zapisy – liczba miejsc jest ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń!

Dołącz do programu Asy Internetu!

Tylko do 28 lutego możesz dołączyć do programu Asy Internetu w edycji 2024/2025.

Marzec 2025: część druga konferencji

24-28 marca, godz. 9:00-9:45

Druga część Konferencji Asów Internetu odbędzie się w dniach 24–28 marca 2025 i będzie wyjątkowym Tygodniem z Asami Internetu! Każdego dnia o godz. 9:00 odbędzie się jedna 45-minutowa lekcja dla wybranego poziomu edukacyjnego. Nasi doświadczeni trenerzy i trenerki przygotują zajęcia, które pomogą dzieciom i młodzieży rozwijać kompetencje bezpiecznego poruszania się w sieci oraz świadomości cyfrowej.

Lekcje online konferencji Asów Internetu to dobry i angażujący sposób do promowania wśród uczniów i uczennic odpowiedzialnego korzystania z internetu.

Szczegółowe informacje o harmonogramie lekcji i prowadzących udostępnimy w lutym.

Nie chcesz przegapić żadnych aktualności? Zapisz się do naszego newslettera!