IBM we współpracy z Fundacją Szkoła z Klasą uruchomił w Polsce bezpłatną platformę edukacyjną, dzięki której uczniowie mogą zdobywać kompetencje zawodowe jutra i odkrywać m.in. czym jest sztuczna inteligencja, blockchain czy chmura obliczeniowa.

To jednak nie wszystko, dodatkowo każdy nauczyciel zarejestrowany na platformie może wziąć udział w konkursie grantowym i zdobyć wsparcie finansowe w wysokości 3500,00 zł na realizację autorskich projektów edukacyjnych. Na zgłoszenia czekamy do 14.03.2021 r.

Dzięki grantom na projekty chcemy:

  1. wspierać rozwój kompetencji przyszłości u uczniów w wieku 13-19 lat, zwiększyć ich wiedzę związaną z najnowszymi technologiami i trendami technologicznymi,
  2. rozwijać w uczniach umiejętności samodzielnego planowania i realizowania projektów edukacyjnych wokół tematów związanych z najnowszymi technologiami,
  3. wspierać w rozwoju zawodowym wyróżniających się nauczycieli, którzy prowadzą z uczniami projekty edukacyjne, 
  4. odkrywać i rozwijać potencjał oraz zainteresowania młodzieży, która współtworzy z nauczycielem projekt edukacyjny.

 

Pomysły na projekty edukacyjne zgłaszają nauczyciele, którzy wraz z uczniami wybierają interesujący dla nich temat wokół kompetencji zawodowych jutra. Ważne, aby był on powiązany z tematyką kursów na platformie Open P-TECH. Doceniamy projekty, które nie tylko odpowiadają na potrzeby i zainteresowania uczniów, ale również rozwijają pracę zespołową, kompetencje społeczne i obywatelskie.

Uzyskanie minigrantu nigdy nie było tak proste

  1. Załóż konto i zarejestruj szkołę na bezpłatnej platformie Open P-TECH, na której dostępne są merytoryczne materiały i kursy, dotyczące tematyki konkursu. 
    Jak założyć szkole/placówce konto na platformie Open P-TECH:

    1. Na początku nauczyciel zakłada konto indywidualne na platformie Open P-TECH dla siebie, pod tym LINKIEM
    2. Następnie dokonuje zgłoszenia szkoły przez FORMULARZ (https://forms.gle/n3EoUKh1MbuGxdj68) podając ten sam adres e-mail, co w poprzednim kroku. Na podany adres e-mail nauczyciel otrzymuje link rejestracyjny do rozesłania do swoich uczniów oraz do innych nauczycieli, którzy chcieliby mieć dostęp do postępów uczniów.  
  2. Przygotuj wraz z uczniami filmik (trwający maksymalnie 5 minut) przedstawiający Wasz pomysł na autorski projekt edukacyjny.

          W filmiku powinny znaleźć się odpowiedzi na następujące pytania:

    • czego będzie dotyczył projekt?
    • dlaczego projekt jest wyjątkowy?
    • kto weźmie w nim udział i do kogo będą skierowane działania?
    • jaki jest planowany efekt projektu?
    • na co zostaną przeznaczone środki finansowe?
  1. Prześlij filmik wraz ze zgłoszeniem (dane zespołu projektowego) na adres: openptech@szkolazklasa.org.pl
  2. Wiadomość z pozytywną oceną projektu i informacją o uzyskaniu wsparcia finansowego w wysokości 3500,00 zł zostanie wysłana do wybranych osób 22.03.2021 r.

Drogie Nauczycielki i Nauczyciele, niestety z przyczyn od nas niezależnych ogłoszenie wyników odbędzie się w środę, 24.03.2021 r. Prosimy o chwilę cierpliwości. 

Więcej informacji i szczegóły konkursu znajdują się w regulaminie zamieszczonym poniżej.

Projekty, które otrzymają wsparcie finansowe wybierane są w drodze konkursowej. Zapraszamy nauczycieli i dyrektorów z całej Polski, pracujących z uczniami w wieku 13-19 lat. Na zgłoszenia czekamy do 14.03.2021.

Nie zwlekajcie i zaplanujcie swój projekt już dziś.