A A+ A++
Youtube logo Facebook logo
KURSY WEBINARY
EN
Menu
KURSY WEBINARY
  • O nas
    • Zespół
    • Okiem Fundacji
    • Statut
    • Sprawozdania
  • Programy
    • AKTUALNE REKRUTACJE
  • Materiały
  • Partnerzy
  • Kontakt
Youtube logo Facebook logo

Cyfrowa Historia

Program Cyfrowa Historia (ang. Digital HI-Storytelling, DIGHIST) jest odpowiedzią na wyzwania związane z pandemią COVID-19 w obszarze edukacji historycznej i obywatelskiej. Młodzi ludzie stoją dziś nie tylko przed wyzwaniem braku kontaktu z rówieśnikami, niedostosowanych do edukacji zdalnej form nauczania, ale także wobec konieczności zrozumienia trudnych procesów społecznych, których są świadkami. Rola nauczycieli, którzy uczą rozumieć świat, dostrzegać mechanizmy nim rządzące jest dzisiaj ważniejsza niż kiedykolwiek.

Doświadczenie wszystkich krajów europejskich pokazuje potrzebę radykalnej zmiany podejścia do nauczania przedmiotów humanistycznych. Pandemia uwypukliła jedynie wyzwania od dawna stojące przed systemem: podawczy przekaz wiedzy, wykładowa forma zajęć, brak czasu na refleksję, analizę wniosków i kształcenie umiejętności rozumienia procesów historycznych i społecznych.

Program pomoże wyposażyć nauczycieli w wiedzę oraz kompetencje niezbędne do prowadzenia, w modelu asynchronicznym, angażujących zdalnych oraz hybrydowych lekcji o ważnych społecznie tematach dotyczących XX-wiecznej historii europejskiej.

Wynikiem współpracy partnerów będzie stworzenie, przetestowanie i upowszechnienie nowatorskiego podejścia – data storytelling – w obszarze nauczania o XX-wiecznej historii Europy, wytworzenie innowacyjnych narzędzi oraz treści wspierających samodzielną refleksję i rozumienie procesów społecznych a w konsekwencji transformację edukacji historycznej i obywatelskiej.

 

RAPORT rozwiń

Cyfrowa Historia. Raport z badań (Digital HI-storytelling. Research report) został stworzony w oparciu o analizę danych zastanych (desk research) dotyczących zarówno korzystania z narzędzi cyfrowych, jak i wyzwań, które stoją przed osobami uczącymi młodych ludzi z pokolenia Z. Dane te zostały uzupełnione pogłębionymi wywiadami przeprowadzonymi z nauczycielami i nauczycielkami historii w trzech krajach partnerskich, a pytaliśmy ich m.in. o program nauczania historii, trudne i wymagające tematy, z którymi się mierzą, oraz metody, które stosują w swojej codziennej praktyce nauczania.

Raport dostępny jest w dwóch językach: polskim i angielskim.

  • Cyfrowa Historia. Raport z badań
  • Cyfrowa Historia. Podsumowanie raportu
  • Digital HI-storytelling. Research report
  • Digital HI-storytelling. Executive report

Podsumowanie badań przeprowadzonych w ramach projektu w krajach partnerskich:

  • DIGHIST— Résumé (wersja w j. francuskim)
  • DIGHIST— Samenvatting (wersja w j. niderlandzkim)
  • DIGHIST— Resumen Ejecutivo (wersja w j. hiszpańskim)

Zapoznaj się też z materiałami graficznymi obrazującymi najważniejsze tematy i wątki zdiagnozowane w trakcie jego tworzenia:

  • tabelą najważniejszych wspólnych tematów obecnych w nauczaniu historii XX wieku w trzech krajach partnerskich: Polsce, Hiszpanii i Belgii
  • mapą kluczowych tematów obecnych w nauczaniu historii XX wieku w trzech krajach partnerskich: Polsce, Hiszpanii i Belgii
  • mapą nieobecnych wątków w nauczaniu historii XX wieku w trzech krajach partnerskich: Polsce, Hiszpanii i Belgii

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

Materiały graficzne w językach krajów partnerskich:

  • Wersja w języku angielskim
  • Wersja w języku francuskim
  • Wersja w języku niderlandzkim
  • Wersja w języku hiszpańskim

ARTYKUŁY EKSPERCKIE rozwiń

Maria Weronika Kmoch, Różne perspektywy – refleksja nad lekcjami o współczesnej historii

Kamil Paździor, Historia współczesna w szkole – jak to robić skutecznie i angażująco?

Artykuły eksperckie dotyczące badania w krajach partnerskich:

  • Ontdek Het Project Digital Hi-Storytelling (wersja niderlandzka)
  • Découvrez le projet Digital Hi-storytelling (wersja francuska)
  • DIGHIST: le cambiamos el foco al relato de la historia (wersja hiszpańska)

KONTAKT rozwiń

Koordynatorki programu:

Aneta Ziemińska
aneta.zieminska@szkolazklasa.org.pl | 518 287 625

Agnieszka Gwiazdowicz
agnieszka.gwiazdowicz@szkolazklasa.org.pl | 518 287 625

AKTUALNOŚCI Z PROGRAMU

 

Program Cyfrowa Historia (Digital HI-storytelling) prowadzony jest przez Fundację Szkoła z Klasą w partnerstwie z Asociación Smilemundo (Hiszpania) i King Baudouin Foundation (Belgia) ze środków Komisji Europejskiej w ramach programu ERASMUS+.

Chcesz być na bieżąco z trendami w edukacji?
Zapisz się na nasz newsletter.

ikona samolot
Polityka prywatności Regulamin serwisu Ogólne warunki umów

O ile nie zaznaczono inaczej, zawartość tej witryny jest objęta międzynarodową licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 CC-BY-SA 4.0. Niektóre prawa zastrzeżone przez Fundację i autorów niektórych treści.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z serwisu oraz w celach statystycznych. Klikając OK zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Fundacja Szkoła z Klasą
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.

Cookie Policy

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z serwisu oraz w celach statystycznych. Klikając OK zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.