Nowoczesne telefony komórkowe stały się nieodłącznym towarzyszem w domu i w pracy, a także w szkole i na uczelni. Z danych firmy analitycznej IDC wynika, że w 2016 r. sprzedano w Polsce ponad 8 mln sztuk smartfonów. Z telefonów komórkowych korzysta 92 proc. dorosłych Polaków. Smartfona używa ponad połowa (57 proc.), a ponad dwie piąte (43 proc.) – klasycznego telefonu komórkowego – wynika z badania CBOS (2017). Zasadnym jest zatem zadać pytanie, jak wykorzystujemy telefony w edukacji szkolnej?

Uczniowskie smartfony to często zupełnie niewykorzystane w kontekście edukacyjnym urządzenie, a przecież dzięki niemu – połączonemu z internetem – można tak wiele zdziałać na lekcji. Zakazy korzystania z telefonów komórkowych, z czym najczęściej spotykamy się w szkołach, są omijane przez uczniów, a my często nie pokazujemy im, jak w mądrym i użytecznym celu można wykorzystać smartfon. – mówi Oktawia Gorzeńska, dyrektor XVII Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni. Warto to zmienić. Zresztą liczba aplikacji dla edukacji jest ogromna, jak na przykład Kahoot, chyba najbardziej popularna aplikacja wśród nauczycieli korzystających z nowych technologii.

Smartfony są potężnymi komputerami, z których moglibyśmy korzystać w wielu sytuacjach edukacyjnych w szkole i wokół szkoły. Posiadają ogromny potencjał edukacyjny. Czy z tego korzystamy?

Fundacja Think! i portal Edunews.pl przygotowały ankietę – chcielibyśmy zapytać czynnych nauczycieli, o to, jak korzystają ze swoich telefonów, a także z telefonów uczniów, jeśli regulamin szkoły dopuszcza ich wykorzystanie do celów edukacyjnych. Wypełnienie ankiety zajmie Wam kilka chwil, a znajdziecie ją pod linkiem: https://goo.gl/forms/UIPYG5ImboFKQwk72.

Dziękujemy 🙂