W 1. edycji programu Akcelerator Pro biorą udział nauczyciele i nauczycielki ze szkół technicznych i branżowych. Oto lista osób, które zakwalifikowały się do udziału w programie w roku szkolnym 2023/24:
1. Marek Kępa, Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Niepołomicach-Branżowa Szkoła I Stopnia Im. Krakowskiego Bractwa Kurkowego w Niepołomicach
2. Łukasz Zgórski, Technikum Samochodowe nr 12 w Bydgoszczy
3. Olga Węsierska, Zespół Szkół Mechanicznych i Logistycznych im. Tadeusza Tańskiego w Słupsku
4. Łukasz Dudkowski, Centrum Edukacji Zawodowej w Sieradzu
5. Sebastian Konopik, Technikum Samochodowe nr 1 Im. Romana Macieja Pijanowskiego w Warszawie
6. Karolina Łydka, Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich
7. Dariusz Dwórznik, Zespół Szkół Zawodowych nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim
8. Marek Pacion, Zespół Szkół Mechanicznych w Opolu
9. Andrzej Michalczewski, Zespół Szkół Samochodowych w Radomiu
10. Wojciech Baranowicz, Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie
11. Elżbieta Burlaga, Technikum nr 1 w Żywcu
12. Jakub Grzelak, Zespół Szkół Ponadpodstawowych Im. Jana Kasprowicza w Nietążkowie
13. Jakub Jaroszyński, Zespół Szkół Łączności w Gliwicach
14. Piotr Kasperczyk, Zespół Szkół Mechanicznych nr 1 im. Szczepana Humberta w Krakowie
15. Mariusz Skupień, Technikum nr 2 im. Stefana Banacha w Jarosławiu
Wierzymy, że nauczyciele i nauczycielki najlepiej rozumieją swoich uczniów i uczennice oraz są świadomi ich potrzeb. Dlatego umożliwiamy swobodny wybór tematu projektu i zapewniamy przestrzeń do samodzielnego realizowania autorskich pomysłów. Zależy nam, żeby każdy projekt rozwijał kompetencje przyszłości, takie jak współpraca, kreatywność, krytyczne myślenie i komunikacja.
W każdym projekcie edukacyjnym kluczową rolę powinni odgrywać uczniowie i uczennice. Zespół projektowy powinien się składać z co najmniej 10 osób i być możliwie jak najbardziej zróżnicowany. Projekt mogą realizować wyłącznie uczniowie i uczennice szkół branżowych i techników o specjalizacjach, takich jak motoryzacja, mechanika, mechatronika, elektronika, informatyka czy logistyka.
Zachęcamy, aby działaniami objąć jak największą grupę uczniów i uczennic. Zespół uczniowski działa pod opieką nauczycielki lub nauczyciela zgłaszającego projekt, który pełni funkcjęedukatora-inspiratora.
Czy tematyka projektu jest innowacyjna dla uczniów i uczennic?
Poprzez innowacyjność rozumiemy nowatorskie podejście do działań w szkole lub społeczności lokalnej.
W jaki sposób projekt pomaga uczniom i uczennicom zdobyć nowe umiejętności? Jakie kompetencje kształtuje?
Zależy nam, żeby projekt przyczynił się do wsparcia uczniów i uczennic w rozwijaniu kluczowych kompetencji przyszłości, takich jak: współpraca, kreatywność, krytyczne myślenie, komunikacja.
W jaki sposób tematyka projektu wpisuje się w misję Fundacji Inter Cars?
Fundacja Inter Cars wspiera wyjątkowych nauczycieli i nauczycielki zainteresowanych, motoryzacją, logistyką, mechatroniką, elektroniką i informatyką na drodze ich dalszego rozwoju. W jaki sposób projekt wpisuje się w obszary działania Fundacji takie jak: rozwój kompetencji przyszłości, troska o środowisko naturalne, ochrona zdrowia, bezpieczeństwo ruchu drogowego?
Więcej informacji o misji Fundacji znajdziecie tutaj: https://fundacja.intercars.eu/o-fundacji/
Jest dla nas ważne, żeby Wasze działania wychodziły poza tradycyjne metody pracy szkolnej i, abyście wykorzystali metodę projektu edukacyjnego.