Projekt(uj) odporność! Jak zrealizować projekt edukacyjny o odporności psychicznej?

– O nie! Jeszcze ewaluacja, całkiem zapomniałam… przygotujesz jakąś ankietę na szybko? Na jutro wszystko musi być gotowe, wymyśl coś, proooszę… – No ale znowu na ostatnią chwilę? No coś wymyślę, ale jaki ma być cel tej ewaluacji? Co zamierzamy zrobić z wynikami? Dodatkowa robota, a jeszcze tyle zostało innych rzeczy do zrobienia…
Dobrze znamy rzeczywistość zarządzania projektami i wiemy, że takie rozmowy nie są rzadkością. Ewaluacja często traktowana jest jak coś „na doczepkę”, jak zło konieczne. W edycji 2016/2017 Szkoły z Klasą 2.0 chcieliśmy pomóc Wam oswoić ewaluacje i pokazać jakie korzyści płyną z korzystania z niej na każdym etapie realizacji projektu. Zależało nam, abyście popatrzyli na ewaluację, jak na element zarządzania projektem.
Wierzymy, że zbieranie informacji o tym, co robicie na każdym etapie prowadzonych przez Was działań przyczyni się do poprawy ich jakości. Równocześnie, w dłuższej perspektywie, dzięki nowej wiedzy i nowym kompetencjom, które zdobędziecie, znacznie ułatwi Wam to pracę w przyszłości.
W publikacji znajdziecie odniesienia do programu Szkoły z Klasą 2.0, ale nie jest to podręcznik tylko dla uczestników programu. Jest to materiał dla wszystkich tych, którzy realizują projekty – czy to w szkole czy poza nią. Chcieliśmy żeby publikacja była na tyle uniwersalna, aby mógł z niej skorzystać każdy kto chciałby dowiedzieć się jak mądrze ewaluować i wnioskować oraz z jakich narzędzi skorzystać.