Jak ewaluacja, to z klasą!

Data dodania:
20 stycznia 2017
Typ materiału:
publikacja
Poziom edukacji:
szkoła podstawowa klasy 1-3, szkoła podstawowa klasy 4-8, szkoła ponadpodstawowa
Dla kogo:
nauczyciele i nauczycielki
Obszar programowy:
angażujące środowiska uczenia się
Tagi:
ewaluacja działań, narzędzia edukacyjne
Licencja:
CC-BY-SA

– O nie! Jeszcze ewaluacja, całkiem zapomniałam… przygotujesz jakąś ankietę na szybko? Na jutro wszystko musi być gotowe, wymyśl coś, proooszę… – No ale znowu na ostatnią chwilę? No coś wymyślę, ale jaki ma być cel tej ewaluacji? Co zamierzamy zrobić z wynikami? Dodatkowa robota, a jeszcze tyle zostało innych rzeczy do zrobienia…

Dobrze znamy rzeczywistość zarządzania projektami i wiemy, że takie rozmowy nie są rzadkością. Ewaluacja często traktowana jest jak coś „na doczepkę”, jak zło konieczne. W edycji 2016/2017 Szkoły z Klasą 2.0 chcieliśmy pomóc Wam oswoić ewaluacje i pokazać jakie korzyści płyną z korzystania z niej na każdym etapie realizacji projektu. Zależało nam, abyście popatrzyli na ewaluację, jak na element zarządzania projektem.

Wierzymy, że zbieranie informacji o tym, co robicie na każdym etapie prowadzonych przez Was działań przyczyni się do poprawy ich jakości. Równocześnie, w dłuższej perspektywie, dzięki nowej wiedzy i nowym kompetencjom, które zdobędziecie, znacznie ułatwi Wam to pracę w przyszłości.

W publikacji znajdziecie odniesienia do programu Szkoły z Klasą 2.0, ale nie jest to podręcznik tylko dla uczestników programu. Jest to materiał dla wszystkich tych, którzy realizują projekty – czy to w szkole czy poza nią. Chcieliśmy żeby publikacja była na tyle uniwersalna, aby mógł z niej skorzystać każdy kto chciałby dowiedzieć się jak mądrze ewaluować i wnioskować oraz z jakich narzędzi skorzystać.

Zobacz również