Projekt(uj) odporność II: Uczniowskie projekty o odporności psychicznej. Przewodnik dla nauczycielek i nauczycieli

„Szkolne rozmowy o odporności psychicznej” to publikacja, która zainspiruje nauczycieli do organizowania rozmów o odporności psychicznej w szkole. Dowiedz się, jak przeprowadzić dialog z uczniami, aby lepiej zrozumieć ich świat, potrzeby i wyzwania, z którymi mierzą się każdego dnia. Wprowadź elementy dialogu na lekcjach, by budować atmosferę wzajemnego szacunku, skutecznej komunikacji i głębszego zrozumienia między uczniami i nauczycielami. Praktyczne wskazówki zawarte w materiale pomogą Ci wspierać relacje w klasie, a także rozwijać kompetencje społeczne, takie jak empatia i umiejętność słuchania. Wykorzystaj je, aby wzmacniać odporność psychiczną swoich uczniów i kształtować przyjazną przestrzeń do dialogu w codziennej pracy.
„Jak wspierać budowanie odporności psychicznej w szkole?” to przewodnik przygotowany w ramach programu Szkoła z Klasą 2024/25. Materiał pomaga nauczycielom i nauczycielkom rozwijać kompetencje wspierające odporność psychiczną uczniów. Zawiera wiedzę o znaczeniu odporności, opis kroków programu oraz zestaw praktyk i ćwiczeń, które można wprowadzać w codziennej pracy, by budować dobrostan i wspierające relacje w społeczności szkolnej.
Plakat i ulotka są materiałami dodatkowymi w programie Kurs na Odporność. Szkoła z Klasą. Przedstawiają obszary odporności, które składają się na model pracy w programie. Dzięki nim pokazujemy, jakie działania nauczyciel i nauczycielka mogą podjąć, aby wspierać w szkolnej codzienności odporność psychiczną dzieci i młodzieży.
Program Kurs na Odporność. Szkoła z Klasą prowadzony jest w ramach przedsięwzięcia Kurs na Odporność Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowanego przez Fundację Szkoła z Klasą. Partnerem programu Kurs na Odporność. Szkoła z Klasą jest Fundacja PZU.

