Dzieci i młodzież spędzają w szkole wiele godzin, a większość lekcji odbywa się w pozycji siedzącej. W domu z kolei swój wolny czas spędzają przed telewizorem lub komputerem. Dodatkowo ciężkie torby i plecaki nie pomagają zadbać o zdrowy kręgosłup uczniów. 

Zadaniem nauczycieli, opiekunów, rodziców jest nauka prawidłowej postawy oraz zachęcenie do większej aktywności fizycznej swoich podopiecznych. Sposobem na utrwalenie prawidłowej postawy, a także na zabezpieczenie naszego kręgosłupa przed efektami długotrwałej pracy siedzącej, są ćwiczenia ukierunkowane na wzmacnianie gorsetu mięśniowego otaczającego tułów zarówno z przodu jak i z tyłu. Wzmocnienie tych mięśni pozwoli na stworzenie „stelaża” mięśniowego utrzymującego prostą sylwetkę.

Bardzo dobrym rozwiązaniem, pomocnym we wzmacnianiu mięśni stabilizujących kręgosłup i jednocześnie formą prewencji powstawania wad postawy, jest system ćwiczeń PILATES. Ta metoda, opracowana przez Josepha Pilatesa, zdobywa coraz więcej zwolenników na całym świecie. 

Pilates to ćwiczenia wielokrotnie powtarzane, wykonywane w spokojnym tempie wraz ze świadomym oddechem. Dzięki ćwiczeniom rozwijamy siłę i elastyczność mięśni, a także budujemy coraz większą świadomość naszego ciała bez forsownego wysiłku. Pilates kształtuje stabilność ciała, a także pozwala na rozwijanie równowagi. 

Pokażcie swoim uczniom, że WF w szkole też może być modny!

Autorką scenariusza jest Natalia Puciłowska – dyplomowana instruktorka fitness, kulturystyki, pływania oraz aqua aerobiku.

 

Fot. Natalia Puciłowska