Przewodnik „Pierwsze kroki w nowym kraju”

Data dodania:
13 maja 2025
Typ materiału:
przewodnik dla nauczycieli
Poziom edukacji:
szkoła podstawowa klasy 1-3, szkoła podstawowa klasy 4-6, szkoła podstawowa klasy 4-8, szkoła podstawowa klasy 7-8, szkoła ponadpodstawowa
Dla kogo:
dyrektorzy i dyrektorki, nauczyciele i nauczycielki
Obszar programowy:
wrażliwość społeczna i zaangażowanie obywatelskie
Tagi:
relacje, świadomość społeczna, wielokulturowość, współpraca, wykluczenie
Licencja:
CC-BY-SA 4.0

Przewodnik Pierwsze kroki w nowym kraju jest narzędziem dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą z doświadczeniem uchodźstwa i migracji. Składa się z czterech części, które poruszają kwestie nauki języka, integracji, poznawania nowego kraju oraz dialogu między kulturami. W każdej z nich znajdują się informacje i ćwiczenia, linki do filmów i inspiracje. Pracując z publikacją, której bohaterką i narratorką jest osoba z doświadczeniem uchodźstwa mentorki i mentorzy mogą pomóc swoim podopiecznym lepiej zrozumieć sytuację, w której się znajdują i pomóc im radzić sobie z wyzwaniami związanymi z pobytem w nowym kraju.

Materiał został wypracowany w ramach programu REFUGIN.

REFUGIN  Podejście wspólnotowe na rzecz holistycznej, długoterminowej integracji młodych uchodźców i uchodźczyń to projekt Erasmus+ realizowany w 8 krajach przez 9 organizacji: Association les Militants des Savoirs (Francja), Education and Innovation Hub KMOP (Grecja), Együtt az Interkulturális Akcióért Alapítvány UNITED (Węgry), União de Refugiados Em (Portugalia) – Urep, Fundacja Szkoła z Klasą (Polska), – IPS Innovative Prison Systems (Portugalia), Helsiński Komitet Praw Człowieka w Serbii (Serbia), Asociatia European Association for Social Inovation (Rumunia) oraz Asociatia Obsteasca Centrul de Caritate pentru Refugiati (Mołdawia). Projekt jest finansowany przez program Erasmus+, Erasmus+ Programme, KA220-YOU – Cooperation partnerships in youth i będzie realizowany w latach 2023-2025.

Zobacz również