

Przewodnik REFUGIN Promowanie dialogu międzykulturowego, tolerancji i integracji w szkołach to publikacja stworzona z myślą o nauczycielach i nauczycielkach, dyrekcjach szkół, pedagogach i całych instytucjach edukacyjnych, które chcą budować bezpieczne, otwarte i integracyjne środowisko szkolne. Przewodnik zawiera konkretne rekomendacje, scenariusze działań, arkusze ćwiczeń i dobre praktyki z ośmiu krajów europejskich, wspierając szkoły w pracy z uczniami z doświadczeniem uchodźczym oraz promowaniu dialogu międzykulturowego i tolerancji.
Oparta na badaniach, doświadczeniu praktyków i głosach młodzieży, publikacja stanowi odpowiedź na realne wyzwania, z jakimi mierzą się szkoły w Europie. Pokazuje, jak instytucjonalnie wspierać integrację, przeciwdziałać wykluczeniu i włączać rodziny oraz lokalne społeczności w działania edukacyjne. To nie tylko zbiór narzędzi, ale także inspiracja do zmiany myślenia o szkole jako miejscu budowania empatycznego społeczeństwa.
Publikacja powstała w ramach międzynarodowego programu REFUGIN.
Projekt finansowany przez Unię Europejską. Poglądy i opinie wyrażone w niniejszym dokumencie są wyłącznie poglądami i opiniami autora (autorów) i nie muszą odzwierciedlać poglądów Unii Europejskiej ani Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Ani Unia Europejska, ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.