Szkoły funkcjonujące przy placówkach medycznych pełnią niezwykle istotną rolę w systemie edukacji i wsparcia dzieci przewlekle chorych. To miejsca, w których uczniowie nie tylko kontynuują naukę, ale także otrzymują specjalistyczną opiekę dostosowaną do ich potrzeb. Badania rzucają światło na codzienne wyzwania i potrzeby nauczycieli oraz uczniów w tych placówkach. Raport przedstawia unikalny obraz funkcjonowania szkół przyszpitalnych w Polsce, analizując ich organizację, relacje z otoczeniem i wpływ na dobrostan dzieci oraz kadry pedagogicznej.
Raport „Szkoły przyszpitalne w Polsce” objęty jest honorowym patronatem Konsultant Krajowej w Dziedzinie Psychiatrii Dzieci i Młodzieży dr. n. med. Aleksandry Lewandowskiej.
Badanie powstało w ramach programu Krople Uważności realizowanego przez Fundację Szkoła z Klasą we współpracy z Fundacją Edumind Uważność w Edukacji, finansowanego przez AstraZeneca Young Health Programme.