Moderatorki programu Kurs na Odporność. Szkoła z Klasą to doświadczone nauczycielki i trenerki, których zadaniem jest wspieranie szkół w realizowaniu zadań programowych. To osoby, które współpracują z Fundacją od dłuższego czasu, a wiele z nich zaczynało swoją przygodę rozwojową od udziału w naszych programach.
Podczas spotkań z moderatorkami programu, osoby uczestniczące będą mogły opowiedzieć o doświadczeniach poszczególnych etapów projektu, skonsultować swoje pomysły, podzielić się wyzwaniami, z jakimi się spotykają. Zadaniem moderatorek jest towarzyszenie nauczycielkom i nauczycielom w programie. Natomiast nigdy nie oceniają pomysłów, nie narzucają swojego zdania i nie wywierają presjii
Absolwentka filologii polskiej, nauczycielka języka polskiego i wychowawczyni z 32 letnim stażem. Doświadczona moderatorka w programach Fundacji Szkoła z Klasą, trenerka w programach podnoszących kompetencje cyfrowe i przeciwdziałających wykluczeniu cyfrowemu osób starszych, np. Kultura w sieci. Propagatorka aktywnego nauczania z zastosowaniem design thinking, agile, lekcji odwróconej. Specjalistka w zakresie retoryki i wystąpień publicznych. Fascynatka nowych rozwiązań w nauczaniu inspirowanych rozwojem współczesnej neurodydaktyki. Sprawna organizatorka imprez kulturalnych i okolicznościowych.
Nauczyciel, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi w Łodzi. Edukator, moderator WDN, tutor, szkolny mediator. Absolwentka studiów podyplomowych „Neurodydaktyka z Tutoringiem”. Ekspert MEN komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych ds. awansu zawodowego nauczycieli. Współzałożycielka łódzkiej inicjatywy „Kreatywni w Edukacji”, współorganizatorka i prelegentka wielu konferencji o zasięgu regionalnym i ogólnopolskim. Autorka i realizatorka projektów edukacyjnych, np. konferencji dziecięcych „Nasze sprawy w naszych rękach”. Współautorka zbioru społecznych postulatów zmian w polskiej edukacji „Porozumienia dla edukacji”. Współautorka Mapy Drogowej dla Edukacji, opracowanej pod egidą SOS dla Edukacji, która zawiera propozycje zmian polskiego systemu oświaty.
Superbelferka, anglistka, laureatka konkursu dla nauczycieli języka angielskiego – Pearson ELT Teacher Award 2017, autorka publikacji i warsztatów dla nauczycieli, m.in. w projekcie Lekcja: Enter. Trenerka w programie Asy Internetu. Prowadzi na Facebooku fanpage „Gamifikacja Edu” poświęcony grom i gamifikacji w edukacji. Absolwentka kierunku User Experience Design na SWPS w Katowicach. Specjalista do spraw marketingu i Employer Branding Manager w Future Processing Healthcare.
Lubię być moderatorką Szkoły z Klasą bo tu w centrum jest człowiek i pozytywne relacje.
Nauczycielka języka angielskiego i edukacji wczesnoszkolnej, edukatorka równościowa i międzykulturowa. Pracuje w szkole podstawowej, współpracuje z Fundacją Szkoła z Klasą w roli trenerki. Członkini Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej. Wspiera dzieci i rodziców z doświadczeniem migracji i uchodźstwa.
Nauczycielka języka polskiego i wychowawczyni. Egzaminator OKE z języka polskiego. Ma doświadczenie w zarządzaniu szkolą, Absolwentka studiów dla Liderów Oświaty. Moderatorka w programie Szkoła z Klasą, mentorka w programach CEO i ORE. Autorka wielu innowacji pedagogicznych i projektów m.in. projekt Edukacja Inspiracja. Propagatorka aktywnego nauczania z zastosowaniem design thinking, agile, odwróconej lekcji. Autorka i organizatorka wielu imprez kulturalnych, okolicznościowych i wydarzeń integrujących uczniów ze środowiskiem lokalnym. Z entuzjazmem testuje nowe rozwiązania edukacyjne.
Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, informatyki, polonistka, edukatorka. Ambasadorka Uniwersytetu dla dzieci. Wolontariuszka w Fundacji K.I.D.S. Autorka materiałów edukacyjnych dla nauczycieli, uczniów i rodziców. Lubi kontakt z ludźmi i wyzwania. Zatem bycie moderatorką to zadanie, w którym czuje się bardzo dobrze. Doświadczenia moderatorskie zdobyte podczas programów: Szkoła z Klasą, Laboratorium Szkoły z Klasą oraz Solve for Tomorrow pozwalają jej pełniej odpowiadać na potrzeby ich uczestników i uczestniczek. A ciekawość tego, co wokół, powoduje, że na trudności, które w nauczaniu pojawiają się, patrzy jak na materiał do obróbki.
Wicedyrektorka w Liceum Ogólnokształcącym we Wrocławiu. Nauczycielka chemii i fizyki. Autorka materiałów edukacyjnych dla uczniów, cyklu materiałów „Nauka dla każdego”, publikowanych w Gazecie Wyborczej, współautorka zeszytu ćwiczeń z chemii oraz scenariuszy lekcji wydawnictwa Nowa Era. Uczestniczka i moderatorka licznych programów Fundacji Szkoła z Klasą: Szkoła z Klasą 2.0, Szkoła Myślenia, Laboratorium Szkoły z Klasą. Interesuje się nowymi rozwiązaniami w edukacji, neuronauką i psychologią. W wolnych chwilach uwielbia czytać oraz biegać.
Uczy języka angielskiego i niemieckiego w LO, autorka kursów internetowych dla maturzystów i ósmoklasistów. Wychowawca z zacięciem artystycznym, autorska projektow Żmichowska Śpiewa i Łazik Teatralny. Laureatka m.in. Nauczyciel Roku Języka Angielskiego BAS 2018, Global Teacher Award 2019, Nauczyciel Roku 2019 – Głos Nauczycielski, Dedicated Teacher Awards 2020. Członkini Superbelfrów RP oraz międzynarodowej grupy Music Teachers for Global Peace. Wspiera uczniów Zwolnionych z Teorii. Szkoli młodych nauczycieli dla Fundacji Teach for Poland oraz studentów dla Fundacji Projektor. Podczas pandemii dla maturzystów prowadziła z synem Korki TV w Telewizji Metro.
Laureatka tytuł Nauczyciel Roku 2017. Nauczycielka języka niemieckiego, zajęć artystycznych i zajęć rozwijających kreatywność w Szkole Podstawowej im. Karola Miarki w Pielgrzymowicach. Trenerka, tutorka I stopnia, mentorka oraz moderatorka. Dyplomowana arteterapeutka i trenerka treningu umiejętności społecznych. Edukatorka w zakresie nowoczesnych rozwiązań w edukacji. Prowadzi szkolenia z edukacji cyfrowej i medialnej, kompetencji miękkich oraz rozwoju osobistego z elementami arteterapii. Autorka materiałów edukacyjnych dotyczących nowoczesnych technologii i arteterapii w edukacji. Koordynatorka projektów i autorka innowacji pedagogicznych. Należy do grupy Superbelfrzy RP.
Socjolożka, trenerka, pracująca z dziećmi i młodzieżą oraz ich rodzicami, nauczycielka WOS. W Szkole Edukacji PAFW i UW – koordynatorka sieci szkół praktyk oraz procesu doskonalenia nauczycieli – mentorów w SE PAFW i UW. Wykładowczyni – współprowadzi przedmioty wychowawcze oraz psychologiczne, a także prowadzi kursy doszkalające dla nauczycieli. Koordynuje projekt Myśląca Klasa, dotyczący innowacyjnej metody prowadzenia lekcji. Rozwija swoją wiedzę i umiejętności współpracując z międzynarodowymi ośrodkami kształcenia nauczycieli między innymi z Teachers College Columbia University w Nowym Jorku czy Relay College.
Nauczycielka dyplomowana w zakresie edukacji wczesnoszkolnej. Jako ambasadorka programu etwinning z zaangażowaniem koordynuje i realizuje wiele projektów międzynarodowych. Jest współautorką treningów twórczości dla dzieci. Entuzjastka nowych technologii informatycznych, projektów zorientowanych społecznie. Członkini społeczności Superbelfrzy. Chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Jej klasowa kraina pełna jest projektów, pytań i fascynujących doświadczeń. Okazuje się, że jest prawdziwą „antymistrzynią” w gotowaniu zupy z groszku. Na szczęście w pracy łączy pomysły i kreatywność w równych proporcjach. Gdy nie jest zajęta edukacyjnymi przygodami, uwielbia spędzać czas w górach, nad morzem podczas długich spacerów.
Socjolożka, pedagożka, terapeutka, od ponad dziecięciu lat wychowawczyni w Specjalistycznej Placówce Wsparcia Dziennego w Białymstoku. Propaguje i realizuje idee oraz zasady związane z kształtowaniem odpowiedzialnych i bezpiecznych zachowań podczas korzystania z multimediów i internetu. Współtwórczyni programów profilaktycznych realizowanych wśród dzieci i młodzieży wykluczonej i zagrożonej wykluczeniem społecznym. Trenerka warsztatów medialnych dla dzieci i młodzieży, nauczycieli i rodziców.
Trenerka, edukatorka i nauczycielka. Współautorka podręczników do języka polskiego dla kl. 7 i 8 ,,Zamieńmy słowo,” autorka kursów m.in. o ocenianiu w edukacji zdalnej dla Ośrodka Rozwoju Edukacji. Otrzymała tytuł Edukatorka Roku 2020.
Doktor psychologii, nauczycielka Międzynarodowych Szkół Paderewski w Lublinie. Zawodowo związana z programem matury międzynarodowej IBO jako nauczycielka teorii wiedzy i psychologii oraz trener. Prowadzi szkolenia z zakresu TIK, kompetencji miękkich oraz nauczania teorii wiedzy dla nauczycieli z całego świata. Posiada certyfikat MCE: Microsoft Certified Educator oraz Google Certified Educator. W 2018 roku nominowana do nagrody Nauczyciel Roku, a w 2019 laureatka konkursu EduInspirator za aktywne angażowanie się w realizację międzynarodowych projektów edukacyjnych Erasmus+, ich najwyższą jakość i dzielenie się z innymi nauczycielami. Członkini grupy Superbelfrzy RP.
Nauczycielka biologii, konsultantka w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, w Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych. Autorka wielu scenariuszy z wykorzystaniem TIK, entuzjastka wykorzystania technologii w edukacji przyrodniczej. Ambasador Amgen Teach metody IBSE przy European Schoolnet w Brukseli. Trenerka, tutorka I stopnia, mentorka oraz moderatorka. Kierując się słowami Konfucjusza: „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam. Zaangażuj mnie, a zrozumiem” stara się aktywizować swoich uczniów do działań na różnych poziomach życia.
Doktorka socjologii, badaczka społeczna, facylitatorka, trenerka antydyskryminacyjna, międzykulturowa i antywypaleniowa. W każdej tej roli na różne sposoby zajmuje się tym, w jaki sposób ludzie wspólnie działają i co z tego wynika, a następnie wspiera ich w procesie zmiany. Od dwudziestu lat związana z szeroko pojętym sektorem pozarządowym. Jest członkinią zarządu w Towarzystwie Edukacji Antydyskryminacyjnej. W edukacji obecna w różnych rolach – przez moment była nauczycielką akademicką, pracowała również z dziećmi i młodzieżą jako edukatorka, obecnie jest trenerką, często pracuje z kadrą nauczycielską. Wrocławianka z wyboru, ale gdyby miała się przeprowadzić do innego polskiego miasta, wybrałaby Gdynię.
Nauczycielka matematyki w Gdańskich Szkołach Autonomicznych. Współautorka podręczników dla klas 7 i 8 „Matematyka z Kluczem”, serii dla szkół branżowych I stopnia – „To się liczy”, podręcznika dla klasy 1 liceum i technikum „MATeMAtyka” oraz materiałów edukacyjnych dla szkół ponadpodstawowych. Stara się sprawiać, że nauka matematyki może być łatwa i przyjemna!
Absolwentka filologii polskiej UW. Nauczycielka języka polskiego i etyki. Moderatorka w programie Szkoła z Klasą. Propagatorka nauczania metodą Design thinking. Ukończyła kurs retoryki klasycznej i uczy, czym jest ars bene dicendi. Lubi odkrywać talenty, jest autorką kilku konkursów poetyckich i prozatorskich. Zna szkołę od podszewki, ponieważ przeszła kilka reform edukacji jako nauczyciel i mama 4 dzieci. Nie wyobraża sobie domu bez kota.
Dyrektorka Przedszkola w Grabownicy Starzeńskiej, wcześniej wieloletnia nauczycielka j. polskiego w szkole podstawowej. Absolwentka edukacji medialnej, zarządzania instytucją oświatową w zreformowanym systemie edukacji i edukacji przedszkolnej/wczesnoszkolnej. Wcześniej konsultantka Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego na terenie woj. podkarpackiego. Autorka innowacji pedagogicznych. Współpracuje z wieloma instytucjami, wspiera nauczycieli w rozwijaniu kompetencji cyfrowych i medialnych, jest trenerką w programie „Asy Internetu”.
Polonistka, nauczycielka etyki w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej Primary Steps w Bielsku-Białej. Tutorka I stopnia, trenerka, egzaminatorka OKE. Ma doświadczenie w realizacji międzyprzedmiotowych projektów edukacyjnych, prowadzi warsztaty redakcyjne i warsztaty z zakresu edukacji medialnej. Wdraża tutoring rówieśniczy. Współtworzy materiały edukacyjne. Od 11 lat współpracuje z Fundacją Szkoła z Klasą jako moderatorka. Prowadzi warsztaty dla nauczycieli m.in.. z zakresu pracy metodą design thinking, odwróconej lekcji, kompetencji miękkich.
Dyrektorka i nauczycielka informatyki, techniki, bibliotekarka. Uczestniczka programów: Szkoła z Klasą, Mistrzowie Kodowania i Centrum Mistrzostwa Informatycznego. Mentorka programu Zaprogramuj Przyszłość i Szkoła z Klasą.
Certyfikowana trenerka i tutorka. Doktor nauk humanistycznych w dziedzinie literaturoznawstwa, magister pedagogiki, studentka psychologii. Nauczycielka akademicka, wcześniej także nauczycielka matematyki i informatyki SP/SPP oraz metodyk i dyrektorka NODN. Autorka i współautorka programów oraz materiałów edukacyjnych. Członkini Komitetu Głównego olimpiad polonistycznych (OLiJP-SP i OLiJP). Specjalistka teoretyk i praktyk, egzaminatorka edukacji pozaszkolnej. Współpracowała lub współpracuje z licznymi fundacjami i stowarzyszeniami. Członkini Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog oraz Stowarzyszenia Trenerskiego Organizacji Pozarządowych. Współautorka akcji #ZadajęzSensem. W latach 2014-2019 członkini grupy Superbelfrzy RP. Laureatka Listy 100 Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w latach 2019 i 2022. Za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania odznaczona Medalem KEN.
Prezeska Fundacji Kampus, która wspiera nowoczesną edukację oraz zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Założycielka i dyrektorka placówek w ramach projektu Kampus Nowa Edukacja, tworzącego szkołę podstawową i liceum w Pszczynie – miejsce oparte na wartościach, relacjach i innowacyjnym podejściu do uczenia się. Moderatorka programu Szkoła z klasą, coach i tutor, wspierająca nauczycieli oraz liderów edukacyjnych w rozwijaniu potencjału i budowaniu środowiska sprzyjającego uczeniu się. Absolwentka Programu Szkoła Liderstwa PAFW, w którym rozwijała kompetencje liderskie, zarządcze i społeczne. Pasjonatka edukacji, która łączy nowoczesne metody pracy z troską o dobrostan uczniów i nauczycieli.
Nauczycielka i działaczka społeczna stale szukająca wyzwań, która lubi to, co robi. Uczy chemii, fizyki, edukacji dla bezpieczeństwa i etyki, a jako doradca zawodowy inspiruje młodych ludzi do świadomego planowania przyszłości i poszerzania własnych perspektyw. Prowadzi Fundację Znajdź Cel i od lat wspiera młodzież w programach „Równać Szanse”. Doświadczenie mentorskie zdobywała w programach Centrum Edukacji Obywatelskiej – „Wychowanie to podstawa” i „Jak pomóc uczniom opanować stres” – wspierając nauczycieli w pracy z młodzieżą.
Z wykształcenia psycholożka i geografka.
Przez lata związana z biznesem jako trenerka i konsultantka. Obecnie pracuje jako psycholożka w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Współpracuje również z fundacjami działającymi na rzecz dzieci i młodzieży oraz na rzecz ochrony przyrody. Wspiera w funkcjonowaniu Młodzieżową Radę Miejską w Kozienicach. Szkoli z komunikacji opartej na empatii rady pedagogiczne i innych pracowników oświatowych. Prowadzi zajęcia mindfulness dla dzieci. Zafascynowana odkrywaniem tego co zapewnia jej uważne, świadome, żywe życie poprzez eksplorowanie i testowanie na sobie przeróżnych narzędzi wspierających dobrostan oraz poprzez rodzicielstwo bliskości.
Doświadczona trenerka budowania dobrostanu w oparciu o mindfulness, psychologię pozytywną oraz pozytywną neuroplastyczność. Od wielu lat prowadzi szkolenia, kursy i warsztaty oraz superwizję dla trenerów uważności. Jest członkinią zarządu i trenerką Fundacji Edumind Uważność w Edukacji, współpracowała również jako trenerka w projekcie Krople Uważności. Trenerka kursu Uważność dla nauczycieli oraz certyfikowana trenerka uważności dla dorosłych w nurcie Życia opartego na uważności (8 tyg MBLC) i Życia opartego na współczuciu (8 tyg CBLC), uważności dla młodzieży – kurs Życia w oparciu o Uważność MBLC – Young Adults oraz kursu Rodzicielstwo z Uważnością i Współczuciem (MCP – Mindful Compassionate Parenting), Absolwentka studiów podyplomowych „Psychologia pozytywna – trener umiejętności psychospołecznych” oraz szkolenia pozytywnej neuroplastyczności u Ricka Hansona.
Certyfikowana trenerka NVC, nauczycielka uważności i współczucia w kilku nurtach dla dorosłych, rodziców, oraz młodzieży jak MBSR, MBLC, MBCL, MCP. Obecnie trenerka, superwizorka mindfulness, wykładowczyni, nauczycielka medytacji, wspiera nauczycieli rozwoju odporności na stres oraz wprowadzaniu kultury empatii, dialogu i uważności do środowiska szkolnego. W przeszłości pracowała jako dyrektorka szkoły oraz konsultantka w Ośrodku Rozwoju Edukacji. Autorka programów: 8 lekcji uważności dla nauczycieli, Uważna Komunikacja i oraz materiałów dydaktycznych z kursem e-learningowym Krople Uważności, współzałożycielka Fundacji Edumind Uważność w Edukacji.
Nauczycielka języka polskiego i matematyki, animatorka kultury, pedagożka teatru. W Szkole Podstawowej nr 2 w Brodnicy uczy języka polskiego, a w Zespole Szkół w Jabłonowie Pomorskim – matematyki. Jej pasją jest teatr. W Jabłonowie Pomorskim prowadzi młodzieżową grupę musicalową „Podniebni”, tworzącą i wystawiającą na scenach w całej Polsce autorskie musicale. Współtworzy Stowarzyszenie Dyrektorów i Dyrektorek Samorządowych Instytucji Kultury. Działa na rzecz Kujawsko-Pomorskiej Sieci Animatorów Kultury, a od 2020 roku współpracuje z Narodowym Centrum Kultury, będąc animatorką w programie „Dom Kultury +. Inicjatywy Lokalne”. Absolwentka programu „Liderzy PAFW’ Polsko Amerykańskiej Fundacji Wolności.
Trenerka rozwoju osobistego, doradca zawodowy, pedagog, absolwentka IV edycji Szkoły Liderów Polsko Amerykańskiej Fundacji Wolności. Autorka i realizatorka wielu projektów edukacyjnych i społecznych o tematyce rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich, liderstwa a także współpracy międzypokoleniowej. Główna założycielka i przez 8 lat dyrektorka Szkoły z Pasją im. Elżbiety Sołtys w Ostrowcu Świętokrzyskim. Uczestniczka Międzynarodowego Programu Wizyt Liderów w USA w tematyce „Innowacji w Rozwoju Młodzieży” realizowanego przez Biuro ds. Edukacji i Kultury Departamentu Stanów Zjednoczonych. Fascynatka procesu grupowego, warsztatowych metod pracy oraz mentoringu. Od 20 lat aktywna na rynku pracy i sali warsztatowej.
Specjalistka terapii pedagogicznej, filolożka klasyczna, oligofrenosurdopedagożka, arteterapeutka. Pasjonatka aktywnego, zindywidualizowanego podejścia do kształcenia dzieci w oparciu o mocne strony, nauczania wielozmysłowego i pracy przez zabawę. Autorka szkoleń i warsztatów na temat pracy na mocnych stronach, elastyczności w myśleniu i działaniu. Społeczna dyrektorka Poradni Diagnostyczno-Terapeutycznej, wiceprzewodnicząca oraz honorowa członkini Polskiego Towarzystwa Dysleksji, współautorka materiałów edukacyjnych, szkoleń i konferencji, konsultantka do spraw specyficznych trudności w uczeniu się w aspekcie prawnym i praktycznym, terapeutka dysleksji. Dyrektorka szkoły podstawowej. Finalistka konkursu Nauczyciel Roku 2023.