Trwa realizacja projektów w konkursie grantowym Przestrzenie Dobrostanu w programie Razem w Klasie! Podobnie jak w poprzedniej edycji, w tym roku przyznaliśmy wsparcie finansowe na realizację projektów umożliwiających zmianę i dostosowanie przestrzeni szkolnej, która będzie służyła większej dbałości o dobrostan psychiczny oraz integrację uczniów i uczennic w szkole. Grant w wysokości 8 tys. złotych przyznaliśmy 35 wybranym w konkursie szkołom!
Zapraszamy Was do zapoznania się z listą szkół, które otrzymały granty:
Zapraszamy Was, abyście razem z całą społecznością szkolną przyjrzeli się Waszym przestrzeniom i temu, co można w nich wspólnym wysiłkiem zmienić. Pomysły na zmianę mogą być bardzo różne. Ważne jest, aby przestrzeń, w której spędza się kilka godzin dziennie, była przyjazna i wspierająca, nie rozpraszała, a wspomagała proces edukacyjny i dawała poczucie bezpieczeństwa.
Projekty w ramach konkursu Przestrzenie Dobrostanu powinny zakładać zaangażowanie społeczności szkolnej. Realizowane będą przez zespół projektowy, składający się z dwóch osób nauczycielskich i minimum 18 uczniów i uczennic, z których ⅔ mają stanowić dzieci i młodzież z Ukrainy.
Szkołom, którym zostanie przyznany grant, oferujemy:
Dzięki udziałowi w konkursie grantowym Przestrzenie Dobrostanu na zmianę przestrzeni szkolnych, nauczyciele oraz uczniowie i uczennice mają możliwość tworzenia nowych, inspirujących miejsc do nauki i współpracy w swoim codziennym otoczeniu szkolnym. Uczestnicy i uczestniczki programu mają okazję wzbogacić swoje doświadczenia poprzez samodzielne projektowanie i wspólną realizację pomysłów, co sprzyja integracji społecznej oraz rozwija umiejętności projektowe. Proces ten też pozytywnie wpływa na łamanie barier językowych i pozwala tworzyć przyjazne miejsce szkolne dla wszystkich, które jest wspierające, nie rozprasza, a wspomaga proces edukacyjny oraz daje poczucie bezpieczeństwa.
Tak uczennice i uczniowie ze szkół, które otrzymały granty na zmianę przestrzeni w programie Razem w Klasie, w roku szkolnym 2022/2023, opisywali swoją pracę w zespołach projektowych. Nie tylko przestrzeń, która powstała na skutek ich działań, ale również wspólna praca, wyzwania i doświadczenia stanowiły ogromną wartość w oczach uczniów i nauczycielek.
Rekrutacja do projektu została zakończona.
Aby zgłosić swój pomysł na projekt zmiany przestrzeni szkolnej, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy.
Zgłoszenia dokonuje pracownik szkoły (dyrektor, nauczyciel, pedagog lub inny pracownik szkoły). Należy podać również dane drugiego pracownika szkoły, który będzie wspierać Zgłaszającego w realizacji Projektu.
Zależy nam na poznaniu Waszego pomysłu na projekt: w formularzu zgłoszeniowym opiszcie, w jaki sposób zostaną zaangażowani uczniowie i uczennice i na jakich etapach, jak projekt wpisze się w potrzeby społeczności szkolnej, a w szczególności uczniów i uczennic, służąc poprawie ich dobrostanu psychicznemu.
20 marca odbędzie się webinar wprowadzający, na którym opowiemy o grancie, przebiegu rekrutacji i odpowiemy na wszystkie Wasze pytania. Weź udział w webinarze.
300 pierwszych zgłoszeń przejdzie przez weryfikację formalną i merytoryczną prowadzoną przez zespół Fundacji. Spośród zgłoszeń zostanie wybrane 70 szkół, które przejdą do II etapu rekrutacji.
70 wniosków, które przeszły do II etapu zostanie poddanych ocenie przez Komisję Ekspertek i Ekspertów.
Komisja wyłoni 35 wniosków, które otrzymają grant w wysokości 8 000 zł.
11.03- 27.03.2024 – przyjmowanie zgłoszeń do konkursu
20.03.2024 – webinar wprowadzający o grancie oraz przebiegu rekrutacji
29.03-04.04.2024 – pierwszy etap Konkursu – prace komisji wewnętrznej złożonej z pracowników Fundacji SZK
5.04-17.04.2024 – drugi etap Konkursu – prace Komisji Ekspertów
18.04-19.04.2024 – informacja dla Zgłaszających o przyznaniu grantu
22.04-30.04.2024 – podpisywanie umów finansowych ze szkołami
22.04-20.06.2024 – warsztaty stacjonarne w szkołach, w których realizowane będą Projekty
24.04.2024 – webinar: Design thinking (obowiązkowy webinar dla dwóch nauczycieli i przedstawiciela dyrekcji z każdej szkoły, która otrzymała grant)
05.06.2024 – webinar: Wsparcie psychospołeczne w szkole wielokulturowej (obowiązkowy webinar dla dwóch nauczycieli i przedstawiciela dyrekcji z każdej szkoły, która otrzymała grant)
04.2024-10.2024 – realizacja projektów
03.12-05.12.2024 – Festiwal Projektów online
do 10.12.2024 – sprawozdanie z realizacji Projektu: fotorelacja (plus ewentualnie krótki film), sprawozdanie merytoryczne, zestawienie wydatków.