Szukasz inspiracji i praktycznych narzędzi do pracy z dziećmi i młodzieżą? Skorzystaj z bezpłatnych webinarów, które pomogą Ci rozwijać kompetencje uczniów i uczennic, budując pozytywną atmosferę w szkole. Polecane szkolenia dotyczą kluczowych dla współczesnej edukacji tematów: uważności, emocji, pracy z obrazem rozwoju dziecka oraz jego bezpieczeństwa w sieci.
Jak pracować z obrazem, fotografią i dlaczego wizualne formy są doskonałym narzędziem edukacyjnym, które pozwala rozwijać krytyczne myślenie, empatię i świadomość społeczną? Zapraszamy do obejrzenia webinaru, w którym fotograf David Sypniewski mówi o użyciu obrazu w nauczaniu jako pretekstu do prowadzenia rozmów.
David Sypniewski – grafik, animator kultury, trener antydyskryminacyjny, filmowiec, fotograf, szczudlarz. Autor zdjęć dokumentalnych dla organizacji pozarządowych w Polsce, głównie wokół tematów migracji i wykluczenia społecznego.
Czym jest uważność, jak ją praktykować na co dzień oraz jak budować społeczność szkolną opartą na życzliwości, współdziałaniu i wspólnocie? O mindfulness jako narzędziu, które może być pomocne w odzyskaniu równowagi i lepszego samopoczucia w szkolnych realiach opowiada Ewa Orłowska.
Ewa Orłowska – trenerka uważności (MBSR, MBLC, MBLC-YA i .b) oraz Porozumienia bez Przemocy. Mediatorka, superwizorka treningu mindfulness w Mindfulness Association. Pracowała jako nauczycielka i dyrektorka szkoły, nauczycielka – konsultantka w Ośrodku Rozwoju Edukacji.
Jak funkcjonuje mózg i jak odziedziczone mechanizmy ewolucyjne wpływają na emocje i reakcje? Ekspertka Dorota Piasecka opowiada o modelu mózgu dr Daniela Siegela oraz możliwościach radzenia sobie z emocjami, podczas gdy „gadzi” mózg przejmują kontrolę. Ekspertka porusza także temat zmian zachodzących w mózgu w okresie dojrzewania i ich wpływu na młode osoby.
Dorota Piasecka – certyfikowana trenerka uważności dla dorosłych w nurcie MBLC i compassion w nurcie CBLC (Mindfulness Based Living Course i Compassion Based Living Course). Trenerka uważności dla młodzieży – kurs Życia w oparciu o Uważność MBLC – Young Adults.
Jak stres wpływa na relacje szkolne oraz czy praktyka uważności może łagodzić jego negatywne skutki? Podczas webinaru poznasz techniki uważności, które ułatwiają zapobieganie stresowi, hamowanie impulsywnego działania oraz reagowanie w sposób zgodny z Twoimi wartościami oraz dowiesz się, jak cisza może wspierać tworzenie atmosfery współpracy i wspólnoty w szkole.
Ewa Orłowska – trenerka uważności (MBSR, MBLC, MBLC-YA i .b) oraz Porozumienia bez Przemocy. Mediatorka, superwizorka treningu mindfulness w Mindfulness Association. Pracowała jako nauczycielka i dyrektorka szkoły, nauczycielka – konsultantka w Ośrodku Rozwoju Edukacji.
Jak radzić sobie z samokrytyką wynikającą z popełnianych błędów i unikać działania w sprzeczności z własnymi wartościami? Z webinaru dowiesz się, dlaczego uważna obserwacja i rozwój świadomości mają duży wpływ na kształtowanie samooceny, zadowolenia z wykonywanych czynności oraz jak wpływają one na budowanie bezpiecznych relacji w środowisku szkolnym.
Ewa Orłowska – trenerka uważności (MBSR, MBLC, MBLC-YA i .b) oraz Porozumienia bez Przemocy. Mediatorka, superwizorka treningu mindfulness w Mindfulness Association. Pracowała jako nauczycielka i dyrektorka szkoły, nauczycielka – konsultantka w Ośrodku Rozwoju Edukacji.
Dorota Piasecka – certyfikowana trenerka uważności dla dorosłych w nurcie MBLC i compassion w nurcie CBLC (Mindfulness Based Living Course i Compassion Based Living Course). Trenerka uważności dla młodzieży – kurs Życia w oparciu o Uważność MBLC – Young Adults.
Czego potrzebują dziesięcio, jedenastolatkowie? Co stanowi dla nich główne wyzwania i jak my dorośli możemy im w nich towarzyszyć? W poniższym webinarze dr hab. prof. UAM Sylwia Jaskulska opowie o prawie nastolatkach i wyjaśni, jaka jest rola dorosłego w kreowaniu zdrowego, radosnego i kreatywnego podejścia do rzeczywistości zarówno online, jak i offline?
dr hab. prof. UAM Sylwia Jaskulska – ukończyła studia w zakresie pedagogiki specjalnej, doktorat napisała w tematyce pedagogiki szkolnej. Jest autorką i współautorką wielu tekstów o szkole, o nastolatkach i młodych dorosłych, w tym książki „Rytuał przejścia. Młodzież szkolna na progu edukacyjnym”.
Jakie są skutki sharentingu i jak chronić dzieci przed jego negatywnymi konsekwencjami? Jak świadomie i odpowiedzialnie publikować treści związane z dziećmi w internecie? Zjawisko sharentingu staje się coraz bardziej powszechne. Często, kierując się dobrymi intencjami, nie zdajemy sobie sprawy z długofalowych konsekwencji naszych działań. Publikując zdjęcia z wakacji, zabaw w parku czy uroczystości rodzinnych, nieświadomie narażamy dzieci na ryzyko kradzieży tożsamości, cyberprzemocy czy wykorzystania wizerunku w nieodpowiednich celach. Dzieci, nie mając pełnej świadomości konsekwencji, są szczególnie narażone na zagrożenia związane z cyfrowym śladem. Ich wizerunek, raz udostępniony w sieci, może krążyć w niej bez końca, wpływając na ich przyszłe życie osobiste i zawodowe. Ponadto, nadmierne udostępnianie informacji o dzieciach może prowadzić do naruszenia ich prawa do prywatności, godności i autonomii.
Magdalena Jasińska – trenerka związaną z grupą Jak w zegarku i Stowarzyszeniem sTOP, koordynatorka projektów i pedagożka teatru. Szkoli z komunikacji interpersonalnej, pomaga budować zespoły projektowe i pracować z różnymi grupami odbiorców. Interesuje ją dbanie o dobrostan (pracowniczy, rodzicielski, cyfrowy) oraz praca na zasobach grup. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami kultury. Kocha teatr, zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci. Ceni też kino, literaturę (dobre powieści i reportaże – studiowała polonistykę) i podróże (marzy o wyprawie do Portugalii).
Słowa kluczowe: webinary edukacyjne, Szkoła z Klasą, rozwój dzieci i młodzieży, uważność, mindfulness, fotografia w edukacji, krytyczne myślenie, empatia, stres w szkole, rozwój nastolatków, edukacja online, sharenting, prywatność w sieci, szkolenia dla nauczycieli.