Logo programu Asy Internetu (Fundacja Szkoła z Klasą)

Regulamin programu edukacyjnego Asy Internetu
edycja 2024/25

§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady uczestnictwa w edycji 2024/2025 (dalej “Edycja”) programu edukacyjnego Asy Internetu (dalej „Program”), który jest realizowany w okresie od 01.09.2023 roku do 31.07.2026 roku.
  2. Edycja będzie realizowana w roku szkolnym 2024/2025 i potrwa do 31.07.2025 roku.
  3. Celem Programu jest uczenie młodych ludzi (w wieku od 3 do 18 lat) bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z internetu w oparciu o uniwersalne wartości takie jak: rozsądek, uważność, siła, życzliwość i odwaga.
  4. Program jest realizowany przez Fundację Szkoła z Klasą z siedzibą w Warszawie, pl. Konstytucji 2 (dalej „FSZK”) przy wsparciu Google.org.
  5. Osobą uczestniczącą w Edycji jest nauczyciel(ka) lub bibliotekarz(-ka) lub inny(-a) pracownik(-czka) szkoły (dalej „Osoba uczestnicząca”) reprezentujący(-a) szkołę lub inną placówkę oświatową.
  6. Udział w Programie oraz korzystanie z jego działań nie wymaga opłat na rzecz organizatorów.
  7. Koordynatorka Programu – osoba do kontaktu wyznaczona przez Fundację Szkoła z Klasą do kontaktu: Paula Kielar paula.kielar@szkolazklasa.org.pl oraz zespół Programu: asyinternetu@szkolazklasa.org.pl.

§2 ZGŁOSZENIE DO EDYCJI

  1. Aby wziąć udział w Edycji należy zgłosić się przez formularz dostępny na stronie  Programu: https://crm.szkolazklasa.org.pl/formularz/asy-internetu-24-25.
  2. Na adres mailowy podany w zgłoszeniu przesłany zostanie link wraz z instrukcją do założenia indywidualnego konta na platformie e-learningowej Fundacji Szkoła z Klasą.
  3. Zgłoszenia będą przyjmowane od 30.09.2024 roku do 28 lutego 2025 roku, co umożliwia realizację wszystkich obowiązkowych elementów Edycji i zdobycie certyfikatu.
  4. Osoby, które wzięły udział w poprzednich edycjach Programu, a chciałyby wziąć udział również w bieżącej Edycji, dokonują zgłoszenia zgodnie z §2 pkt 1-3.

§3 ZASADY PROGRAMU

  1. Edycja 2024/2025 zostanie przeprowadzona w oparciu o platformę e-learningową Fundacji Szkoła z Klasą.
  2. Po zgłoszeniu do Edycji zgodnie z §2 pkt 1-3 Osoba uczestnicząca będzie mogła wybrać na platformie e-learningowej ścieżkę, w której będzie
    realizować Program w roku szkolnym 2024/2025.
  3. W Edycji przygotowaliśmy cztery ścieżki dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą na konkretnym etapie edukacyjnym: przedszkolnym, I etapie szkoły podstawowej (wczesnoszkolnym), II etapie szkoły podstawowej oraz ponadpodstawowym.
       a. Każda ze ścieżek jest podzielona na cztery moduły:
       b. Moduł I stanowi film wprowadzający do Programu. Trenerki i trenerzy Fundacji Szkoła z Klasą prezentują, jakie możliwości oferuje Program w nowym roku szkolnym.
       c. Moduł II stanowi seria filmów wokół metod (design thinking i cykl Kolba) stosowanych w programie przygotowanych przez ekspertki i ekspertów Fundacji Szkoła z Klasą oraz film przygotowany przez psycholożkę dr Justynę Józefowicz o korzystaniu z nowych technologii przez dzieci i młodzież.
       d. Moduł III stanowią zebrane w jednym miejscu wszystkie możliwości wsparcia, z których można skorzystać Osoba uczestnicząca: bezpłatne
    podręczniki z gotowymi scenariuszami pracy z dziećmi i młodzieżą, oferta nieobowiązkowych szkoleń stacjonarnych oraz szkoleń pogłębiających online (obowiązkowe dowolne dwa szkolenia w całej Edycji), dodatkowe materiały edukacyjne, zamknięta grupa facebookawa zbierająca inspiracje i doświadczenia Osób uczestniczących,
       e. Moduł IV stanowi podsumowanie pracy w programie i prowadzi do ankiety ewaluacyjnej prowadzącej do uzyskania certyfikatu ukończenia Programu.
  4. W ramach Programu Osoba uczestnicząca zobowiązuje się do zrealizowania obowiązkowych elementów Edycji:
       a. przejście Modułu I i Modułu II,
       b. wykorzystanie wybranych materiałów i narzędzi z Modułu III w tym przeprowadzenie i udokumentowanie min. jednej lekcji w oparciu o scenariusze z podręcznika Asów Internetu i przesłanie relacji wraz ze zdjęciami na maila (asyinternetu@szkolazklasa.org.pl),
       c. udział w min. dwóch szkoleniach pogłębionych online zgodnie z harmonogramem i opisem dostępnym w Module III,
       d. wypełnienie zewnętrznej ankiety ewaluacyjnej LIME udostępnionej przez Koordynatorkę Programu na adres mailowy podany w zgłoszeniu min. po 3 miesiącach od zgłoszenia, czyli między styczniem a czerwcem 2025 roku,
       e. wystąpienie o certyfikat po zrealizowaniu wszystkich obowiązkowych elementów Edycji przez formularz dostępny na platformie od 1 marca 2025 roku do 30 czerwca 2025 roku.
  5. W ramach Programu FSZK zobowiązuje się do:
       a. zapewnienia dostępu do przygotowanych materiałów edukacyjnych i szkoleń online Osobom uczestniczącym według ścieżek opisanych w
    §3 pkt 3-4,
       b. bezpłatnej organizacji szkoleń stacjonarnych w szkołach, które zgłoszą się według instrukcji opisanej na platformie e-learningowej Programu w module III oraz spełnią warunki: zapewnią salę szkoleniową oraz grupę min. 15 osób (możliwość zaproszenia nauczycieli i nauczycielek z innych szkół),
       c. bezpłatne przekazanie 3 zestawów drukowanych materiałów edukacyjnych z wybranego poziomu edukacyjnego Programu dla szkoły organizującej szkolenie stacjonarne i 1 zestawu dla innych szkół biorących udział w szkoleniu,
       d. przygotowywania dodatkowych materiałów edukacyjnych, których zadaniem jest wspieranie procesu edukacyjnego w ramach Programu,
       e. archiwizowania zebranych materiałów z ewaluacji lekcji oraz szkoleń,
       f. promowania Programu,
       g. wydawania zaświadczeń uczestnictwa w szkoleniach stacjonarnych i online bezpośrednio po wydarzeniach, po wypełnieniu ankiety ewaluacyjnej,
       h. wydawania certyfikatów dla Osób uczestniczących, które zrealizowały wszystkie obowiązkowe elementy Edycji opisane w §3 pkt 5,
       i. wydawania dodatkowych certyfikatów dla szkół, z których min. 3 nauczycieli(-ki) zrealizowało(-y) wszystkie obowiązkowe elementy
    Edycji opisane w §3 pkt 5,
       j. wszystkie certyfikaty wydawane będą w formie elektronicznej najpóźniej do 31 lipca 2025 roku .

§4 REZYGNACJA Z UDZIAŁU W PROGRAMIE

  1. Osoba uczestnicząca może w dowolnym momencie zrezygnować z udziału w Programie po uprzednim poinformowaniu Organizatorów pisząc na adres asyinternetu@szkolazklasa.org.pl.

§5 PRAWA DO WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

  1. Wszystkie materiały przekazane Osobie uczestniczącej i/lub udostępniane przez Organizatorów w ramach Programu, w tym m.in. teksty, grafiki, zdjęcia, dźwięki, filmy i inne materiały powstałe w ramach Programu (“Utwory”), jak również szata graficzna oraz wybór i układ treści z opublikowanych materiałów edukacyjnych i promocyjnych, są chronione prawami własności intelektualnej, w tym prawami autorskimi, które przysługują Organizatorom.
  2. Wszelkie materiały powstałe lub udostępnione w trakcie prowadzenia Programu i upublicznione przez FSZK można wykorzystywać zgodnie z
    odpowiednią licencją (np. Creative Commons Uznanie autorstwa), jaką dany materiał jest oznaczony. W przypadku, gdy materiały nie są oznakowane licencją, można korzystać z nich w ramach dozwolonego użytku, a w szczególności w celach niekomercyjnego użycia w szkole.
  3. Osoby uczestniczące, w zakresie przysługujących im praw do utworów, wyrażają zgodę na korzystanie z materiałów powstałych w ramach Programu zgodnie z postanowieniami wolnej licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach, dostępnej pod adresem: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.pl (na mocy której zachowują prawa majątkowe, a udzielają zgody na swobodne wykorzystanie materiałów oraz ich opracowanie, po warunkiem zachowania informacji o autorach oraz zachowania tej samej licencji dla opracowań utworu).

§6 INFORMACJA O DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych podczas realizacji programu jest Fundacja Szkoła z Klasą (FSZK) z siedzibą w Warszawie przy pl. Konstytucji 2, email: fundacja@szkolazklasa.org.pl, tel. 518 287 625.
  2. FSZK przetwarza dane w zakresie: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, nazwa i adres szkoły, w której pracuje Osoba uczestnicząca, nauczany przedmiot.
  3. Podanie danych osobowych przez Osoby uczestniczące jest dobrowolne, ale niezbędne do uczestnictwa w Programie.
  4. Dane są przetwarzane w celu realizacji Programu oraz w celu informowania o działaniach i projektach edukacyjnych FSZK.
  5. Informacje o działaniach i projektach edukacyjnych FSZK otrzymywane są na
    podstawie wyrażonej zgody. Osoby wyrażające zgodę mają prawo w
    dowolnym momencie ją wycofać. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  6. Dane dotyczące Programu, w tym dane osobowe, mogą być udostępniane sponsorom projektów do celów kontroli finansowej tych projektów, na podstawie uzasadnionych prawnie interesów FSZK oraz sponsorów, związanych z potrzebą kontroli sposobu wydatkowania środków finansowych.
  7. Dane mogą również być powierzane do przetwarzania podmiotom, które świadczą na rzecz FSZK usługi wiążące się z przetwarzaniem danych
    osobowych, z zastrzeżeniem, że te podmioty nie nabywają prawa do samodzielnego przetwarzania tych danych, a jedynie do wykonywania poleceń FSZK w tym zakresie.
  8. W przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody, dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody, jednak nie dłużej niż przez 5 lat od zakończenia roku, w którym odbyła się ostatnia aktywność w Programie, chyba że sponsor Programu wymaga od nas dłuższego przechowywania danych. W takim przypadku dane będą przechowywane przez okres wynikający z umowy ze sponsorem na podstawie prawnie uzasadnionego interesu FSZK i sponsora, polegającego na potrzebie zweryfikowania prawidłowości wydatkowania środków finansowych przeznaczonych na realizację Programu.
  9. Dane osobowe przetwarzane w związku z realizacją Programu przechowywane są do chwili upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy lub do chwili upływu okresu przechowywania dokumentacji projektu, wymaganego przez sponsorów lub do chwili upływu okresu wynikającego z obowiązujących przepisów dotyczących prowadzenia ksiąg rachunkowych, przy czym obowiązuje najdłuższy okres.
  10. Osoby, których dane osobowe przetwarzamy, mają prawo żądania dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo przenoszenia danych. Dopuszczalność korzystania z poszczególnych praw zależy od podstawy prawnej konkretnego przetwarzania.
  11. Osoby, których dane osobowe przetwarzamy, mają prawo wnieść skargę do organu nadzorczego.ok

§7 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Wszystkie informacje o Programie wraz z niezbędnymi formularzami znajdują się na stronie: https://www.szkolazklasa.org.pl/obszary/asy-internetu/.
  2. Wszelkie uwagi i zgłoszenia dotyczące niniejszego Regulaminu należy przesyłać na adres poczty elektronicznej (asyinternetu@szkolazklasa.org.pl).
  3. FSZK zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie. O zmianie Regulaminu Osoba uczestnicząca zostanie
    poinformowana mailowo, nie później niż na 7 dni kalendarzowych przed wprowadzeniem zmienionego Regulaminu. Zmieniony Regulamin zostanie opublikowany na stronie internetowej https://www.szkolazklasa.org.pl/obszary/asy-internetu/.
  4. W sytuacjach nieobjętych niniejszym Regulaminem rozstrzyga Fundacja Szkoła z Klasą. Od tej decyzji nie przysługuje odwołanie.
  5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
  6. Zapisanie się do Programu jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.