Fundacja Szkoła z Klasą została partnerem niezwykłej książki o tajemnicy uczenia się. Wybitny neurolog Stanislas Dahaene zgłębił psychologiczne, neuronalne i synaptyczne mechanizmy nauki.

Największym talentem gatunku ludzkiego jest nasza wyjątkowa zdolność uczenia się. Już w pierwszym roku życia niemowlęta przyswajają sobie język oraz wiedzę wzrokową i społeczną w tempie, które przewyższa możliwości najbardziej zawansowanych komputerów.

W jaki sposób się uczymy? I dlaczego w ogóle musimy się uczyć? Dlaczego nie rodzimy się z wiedzą konieczną do życia?

Na podstawie przypadków dzieci, które uczyły się pomimo doznawania wielkich trudności i urazów, autor Stanislas Dahaene wyjaśnia, dlaczego dzieciństwo jest okresem ogromnej wrażliwości, cechującym się maksymalną plastycznością mózgu; jednocześnie uświadamia nam, że nasze umiejętności nie przepadają w dorosłym życiu. Wszyscy w dowolnym wieku możemy wspomóc swoją zdolność uczenia się i zapamiętywania – nauczyć się, jak się uczyć, dzięki optymalnemu wykorzystaniu czterech filarów mózgowego algorytmu nauki: uwagi, aktywnego zaangażowania, informacji o błędach i konsolidacji wiedzy.

Jak się uczymy? zawiera liczne przykłady świadczące o tym, że ludzki mózg jest nadzwyczajnym urządzeniem a umiejętność uczenia się była kluczowa dla tak spektakularnego rozwoju naszego gatunku. Książka prezentuje najnowsze odkrycia z zakresu neurobiologii, psychologii poznawczej, pedagogiki oraz informatyki, które ilustrują jak naprawdę przebiega proces nauki. Dzięki niej dowiesz się, w jaki sposób można maksymalnie wykorzystać – a nawet wzmocnić – algorytmy mózgu do uczenia się: w szkołach i na uniwersytetach oraz na co dzień, niezależnie od wieku.

Książkę możesz kupić tutaj: bit.ly/jaksieuczymy-kup

O autorze

Stanislas Dehaene – profesor Katedry Eksperymentalnej Psychologii Poznawczej w Collège de France, członek Francuskiej Akademii Nauk. Kieruje Pracownią Neuroobrazowania kognitywnego INSERM-CEA w Gif-sur-Yvette pod Paryżem. Jego badania dotyczą neurobiologicznych podstaw uczenia się matematyki, czytania i świadomości.