Niesamowite spotkania, inspirujące wystąpienia i czas przepełniony wymianą dobrych doświadczeń – tak w kilku słowach można opisać konferencję programu Nauczyciel/ka I klasa Odrywam, myślę, koduję

3 października 2018 roku był ważnym dniem w kalendarzu programu Nauczyciel/ka I klasa. Już po raz piąty nauczycielki i nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej oraz dyrektorki szkół podstawowych spotkali się z ekspertami z dziedziny nauk ścisłych podczas konferencji Odrywam, myślę, koduję. Organizatorami wydarzenia byli Fundacja Szkoła z Klasą i Centrum Edukacji Obywatelskiej we współpracy z Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności, Szkołą Edukacji PAFW i UW oraz Fundacją mBanku.

Tematem przewodnim konferencji była matematyka oraz przyroda. Prelegenci dzielili się z uczestnikami dobrymi, sprawdzonymi metodami pracy oraz wspólnie z uczestnikami zastanawiali się co zrobić, aby lekcje były ciekawe i zachęcające do samodzielnego odkrywania świata.

Oficjalne otwarcie konferencji to wystąpienia Sylwii Żmijewskiej-Kwiręg z Centrum Edukacji Obywatelskiej, Alicji Pacewicz z Fundacji Szkoła z Klasą, Katarzyny Znanieckiej-Vogt ze Szkoły Edukacji PAFW I UW oraz Karoliny Rewskiej z Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

Po kilku słowach na dobry początek uczestnicy wysłuchali wykładu doktora matematyki Mirosława Dąbrowskiego z Uniwersytetu Warszawskiego, który skonfrontował tradycję edukacyjną w zakresie nauczania matematyki z faktycznymi możliwościami dzieci. Następnie uczestnicy, wspólnie z nauczycielkami – Karoliną Prus-Wirzbicką i Barbarą Benisz – poznali nieoczywiste gry i zabawy, które nie tylko przynoszą wiele radości, ale przede wszystkim uczą.

Po części matematycznej przyszedł czas na przyrodę. Profesor Stanisław Czachorowski z Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego podzielił się z uczestnikami swoimi pomysłami na tworzenie laboratoriów przyrody na szkolnym podwórku. Rozmawiali o tym, w jaki sposób i gdzie je budować, a także o podtrzymywaniu wśród uczniów naturalnej chęci poznawania i sprawdzania.

Zwieńczeniem spotkania były trzygodzinne warsztaty metodyczne prowadzone przez ekspertów, nauczycieli-praktyków i edukatorów.

NAUCZYCIEL/KA I KLASA: konferencja Odkrywam, myślę, koduję – ale się działo!