Debatowanie jako metoda pracy z uczniami

Data dodania:
25 listopada 2016
Typ materiału:
publikacja
Poziom edukacji:
szkoła podstawowa klasy 1-3, szkoła podstawowa klasy 4-8, szkoła ponadpodstawowa
Dla kogo:
nauczyciele i nauczycielki
Obszar programowy:
wrażliwość społeczna i zaangażowanie obywatelskie
Tagi:
aktywizacja, kompetencje przyszłości
Licencja:
CC-BY-SA

Debata to metoda pracy, która kształtuje w uczniach wielorakie umiejętności. Pozwala im dostrzec siłę i możliwości, jakie daje dialog i dyskusja, a co za tym idzie – wykształca w nich postawy obywatelskie. Uczniowie zaczynają dostrzegać, że demokracja jest nieustannym dialogiem społecznym i rozumieć, jak ważna jest umiejętność wypowiadania własnego zdania, formułowania efektywnych, przekonujących argumentów, a zarazem słuchania głosu innych.

Jeśli chcecie dowiedzieć się, jak dobrze przygotować się do debaty uczniowskiej i przeprowadzić ją z powodzeniem w Twojej szkole, zapoznajcie się z tym materiałem.

Materiał powstał na bazie doświadczeń programu Szkoła z Klasą 2.0.

Zobacz również