Gra edukacyjna „Misja Kapibara”

Data dodania:
17 października 2023
Typ materiału:
gry i zabawy, podcast
Poziom edukacji:
szkoła podstawowa klasy 4-8
Dla kogo:
nauczyciele i nauczycielki, rodzice
Obszar programowy:
kompetencje cyfrowe i medialne
Tagi:
bezpieczeństwo w sieci, dezinformacja, edukacja medialna, fake news, krytyczne myślenie
Licencja:
CC BY-NC-ND 4.0

Misja Kapibara to gra edukacyjna, której celem jest wsparcie nauczycieli i nauczycielek w rozmowie z uczniami i uczennicami o wyzwaniach związanych z życiem w dzisiejszym cyfrowym i marketingowym świecie. 

Misja Kapibara została stworzona przez uczestników 1. edycji programu Marketing Masterminds, praktyków marketingu doskonale rozumiejących mechanizmy, które działają w internecie. Twórcy tej gry edukacyjnej czują się odpowiedzialni za to, żeby młodzi ludzie mieli wiedzę, która pozwoli im na świadome poruszanie się po cyfrowym świecie oraz wzmocni ich krytyczne myślenie. 

Misja Kapibara to gra w formie podcastu (głosu użyczyli: Tamara Arciuch i Bartek Kasprzykowski). Zawiera 20 minutową historię detektywistyczną, w czasie której uczestnicy dostają do zrobienia pięć zadań. Element edukacyjny zaszyty jest niejako pod powierzchnią fabuły. Skoncentrowani na śledzeniu historii głównej bohaterki, Klary Kapibary, uczestnicy nie zauważają, że w czasie miłego spędzania czasu, poddawani są działaniu mechanizmów, które mogą, ale nie muszą działać na ich korzyść. 

Wartość edukacyjna gry dotyka takich obszarów jak: monetyzacja społeczności, prywatność w sieci, społeczna odpowiedzialność biznesu czy profilowanie reklam.

Gra Misja Kapibara została przygotowana przez uczestników programu liderskiego Marketing Masterminds realizowanego przez IAA Polska – Olgę Barańską, Annę Kuropatwę, Michała Bieleckiego, Macieja Osajdę, Łukasza Papudę oraz Radka Wierzbińskiego.

 

Pobierz materiały, a następnie odtwórz podcast:

Zobacz również