Gra edukacyjna “Oktogram”

Data dodania:
18 marca 2024
Typ materiału:
gry i zabawy
Poziom edukacji:
szkoła podstawowa klasy 4-8, szkoła ponadpodstawowa
Dla kogo:
nauczyciele i nauczycielki, rodzice
Obszar programowy:
kompetencje cyfrowe i medialne
Tagi:
bezpieczeństwo w sieci, dezinformacja, dobrostan cyfrowy, edukacja medialna, fake news, krytyczne myślenie
Licencja:
CC-BY-SA 4.0

Oktogram to gra karciana (do druku własnego) z fikcyjną fabułą, w której dużą część przedstawionych sytuacji można zastosować w życiu codziennym. To symulacja mediów społecznościowych oraz ich algorytmów, a także baniek filtrujących i informacyjnych.

Celem nadrzędnym, oprócz przyjemności z samej gry, jest wprowadzenie do omówienia zjawisk występujących w mediach społecznościowych, a potencjalnie także stworzenie środowisk i sytuacji podobnych do tych, w których osoby grające mogą się znaleźć w internecie.

Gra zapewnia doświadczenia i przekazuje informacje, dzięki którym graczom w przyszłości będzie łatwiej zrozumieć sposób działania mediów społecznościowych oraz poruszać się po nich.

Gra jest częścią publikacji “Od emocji do odporności na dezinformację”, w której pokazujemy jak budować większą samoświadomość młodych osób, by zwiększać ich odporność na fałszywe informacje znajdowane w Internecie.

 

Gra powstała w ramach programu Fake kNOw more, który prowadzony jest przez Fundację Szkoła z Klasą we współpracy ze Stowarzyszeniem Demagog (Polska), Fakescape (Czechy), Smilemundo (Hiszpania) i Adfaber (Rumunia) dzięki wsparciu EMIF zarządzanemu przez Calouste Gulbenkian Foundation.

Wyłączna odpowiedzialność za wszelkie treści wspierane przez European Media and Information Fund (EMIF) spoczywa na autorach i niekoniecznie musi odzwierciedlać stanowisko EMIF i Partnerów Funduszu, Calouste Gulbenkian Foundation i European University Institute.

Zobacz również