Projekt(uj) odporność! Jak zrealizować projekt edukacyjny o odporności psychicznej?

W programach kierowanych dla nauczycieli klas I -III pracujemy z ponad 600 nauczycielami i nauczycielkami edukacji wczesnoszkolnej. Z ciekawością słuchamy o ich doświadczeniach i sprawdzonych rozwiązaniach dydaktycznych w obszarach m.in. takich jak: zarządzania klasą; motywowanie uczniów; ocenianie; organizacja procesów edukacyjnych; komunikacja z rodzicami; organizacja przestrzeni w klasie.
Poniżej pomysły na aktywności uwalniające kreatywność uczniów i uczennic, rozwijające ich umiejętność abstrahowania i ciekawość poznawczą.
Ułóż jak najwięcej:
Wypisz jak najwięcej rzeczy, które są:
Do jakiej kategorii należą:
Wypisz jak najwięcej rzeczy potrzebnych do:
Do jakiej kategorii należą:
Wypisz jak najwięcej rzeczy potrzebnych do:
Na kartce narysuj dowolny bazgroł lub kilka figur dowolnie rozmieszczonych. Poproś dzieci, aby dokończyły rysunki rysując coś konkretnego i nadały ciekawy tytuł sowim rysunkom.
Dopisz jak najwięcej przymiotników (określeń) do słowa:
np. PKP – Polskie Koleje Powolne, Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
Autorka: Małgorzata Osińska
Źródło: A. Biela, „Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie”
Autorki dobrych praktyk: Anna Kiesner, SP nr 217 w Warszawie, Jolanta Jakubiak, SP nr 94 w Warszawie, Marlena Trochymiak, SP nr 316 w Warszawie