WSPÓŁPRACUJEMY: Jak ustalić zasady w I klasie

Data dodania:
25 listopada 2016
Typ materiału:
scenariusz zajęć
Poziom edukacji:
szkoła podstawowa klasy 1-3
Dla kogo:
nauczyciele i nauczycielki
Obszar programowy:
angażujące środowiska uczenia się
Tagi:
aktywizacja, współpraca
Licencja:
CC-BY-NC-ND

Ustalenie i wprowadzenie zasad i reguł zachowania jest ważnym elementem organizacji procesów edukacyjnych, nie tylko wśród najmłodszych. Polecamy scenariusz aktywności, który pomoże zorganizować ten proces we współpracy z uczniami.

Uczniowie oczekują od nauczycieli jasnych i przejrzystych oczekiwań i wymagań. W najmłodszych klasach szkoły podstawowej, kiedy nauczycielka jest jeszcze naturalnym przywódcą zespołu uczniów, dzieci zwykle zostają zapoznane z zasadami i regułami obowiązującymi w klasie. Należy jednak nie tylko przedstawić je, lecz również wyjaśnić, uszczegółowić. Końcowym efektem wprowadzania zasad powinno być ich spisanie w formie klasowej umowy. Powinna ona znajdować się w widocznym miejscu klasy, należy wysłać ją również rodzicom uczniów. Niektóre z zasad można przedstawić w formie graficznej.

Autorka: Ewa Borgosz

Zobacz również