Projekt(uj) odporność! Jak zrealizować projekt edukacyjny o odporności psychicznej?

Ustalenie i wprowadzenie zasad i reguł zachowania jest ważnym elementem organizacji procesów edukacyjnych, nie tylko wśród najmłodszych. Polecamy scenariusz aktywności, który pomoże zorganizować ten proces we współpracy z uczniami.
Uczniowie oczekują od nauczycieli jasnych i przejrzystych oczekiwań i wymagań. W najmłodszych klasach szkoły podstawowej, kiedy nauczycielka jest jeszcze naturalnym przywódcą zespołu uczniów, dzieci zwykle zostają zapoznane z zasadami i regułami obowiązującymi w klasie. Należy jednak nie tylko przedstawić je, lecz również wyjaśnić, uszczegółowić. Końcowym efektem wprowadzania zasad powinno być ich spisanie w formie klasowej umowy. Powinna ona znajdować się w widocznym miejscu klasy, należy wysłać ją również rodzicom uczniów. Niektóre z zasad można przedstawić w formie graficznej.
Autorka: Ewa Borgosz