

Młodzi ludzie w okresie dojrzewania powinni szczególnie dbać o swoją higienę. Jest to dość delikatny i drażliwy temat do rozmowy z uczniami. Informacje przekazywane na temat zdrowia, profilaktyki chorób są ważne, ale nie zawsze trafiają do Waszych podopiecznych. W jaki sposób zatem zwrócić im uwagę na podstawowe zasady higieny osobistej, w jaki sposób znaleźć argumenty trafiające do nastolatków? Odpowiedzi szukajcie w tym scenariuszu.
Doświadczenia pracy z nastolatkami, oraz zasady dialogu motywującego pokazują, że im bardziej namawiamy kogoś do zmiany zachowania, tym bardziej stawia on opór, tym bardziej szuka argumentów przeciwko. Z tego względu to uczniowie sami poszukają przekonujących ich powodów do dbania o zdrowie i higienę. Podczas zajęć odwołamy się nie tylko do aspektów biologicznych, ale także psychologicznych takich jak akceptacja rówieśników i chęć podobania się płci przeciwnej.