Obecna edycja Szkoły z Klasą 2.0 ma zupełnie nową formułę. W tym roku chcieliśmy dać szkołom możliwość przeprowadzenia takich działań, które rzeczywiście będą odpowiadać na potrzeby szkoły i jej społeczności. Zobaczcie jak Zespoły poradziły sobie z realizacją pierwszego zadania. 

Na początku każda szkoła miała za zadanie zebrać możliwie jak najbardziej zróżnicowany Zespół, który zostanie włączony w działania programowe. Na podstawie opisów pierwszego zadania, zamieszczonych przez koordynatorów na platformie programu, wiemy, że szkoły świetnie poradziły sobie z tym zadaniem. Spójrzcie na poniższą grafikę i zobaczcie kto został zaangażowany w działania.

             

Pierwszym zadaniem Zespołu było przeanalizowanie potrzeb szkoły i zdecydowanie, który z 10 stworzonych przez nas celów szkoła chciałaby realizować w tegorocznej edycji programu. Cele zostały sformułowane na tyle szeroko, by szkoła mogła dopasować je do swoich potrzeb oraz działań wcześniej zaplanowanych na ten rok szkolny. Po opisach pierwszych zadań na platformie programu można zauważyć, jak różnie interpretowany jest każdy z celów, na jak różne potrzeby odpowiada i z jak różnymi rozwiązaniami się wiąże. Na poniższych grafikach zebraliśmy najczęściej powtarzane i najciekawsze rozwiązania, które chcecie wprowadzić w szkole, żeby osiągnąć każdy z 10 celów. 

SZKOŁA Z KLASĄ 2.0: co w szkołach piszczy, czyli pierwsze działania w programie

 

Spośród 10 celów najczęściej wybieranym jest “Pasja do nauki” – został wybrany przez ponad 30 procent szkół! Inne często wybierane cele to „Dobre relacje” oraz “Otwartość”. A jak układa się popularność pozostałych celów? Popatrzcie na nasz wykres.

Po wybraniu celu, zadaniem Zespołu jest przeprowadzenie badania potrzeb społeczności szkolnej i sprawdzenie, czy wybrany cel rzeczywiście będzie odpowiadał na potrzeby szkoły. Wiele szkół swój wybór postanowiło skonsultować również z ekspertami, a także wyjść poza mury szkoły i zapytać o zdanie społeczność lokalną.

Jakie narzędzia i metody zostaną wykorzystane w badaniu potrzeb? Cieszy nas to, że szkoły nie ograniczają się tylko i wyłącznie do przeprowadzania ankiet, ale chcą także wykorzystać inne narzędzia diagnozy. Zobaczcie poniżej, z jakich rozwiązań korzystają uczestnicy programu, by przeprowadzić badanie.

W szkołach trwają właśnie konsultacje, rozmowy i badania. Wkrótce okaże się, czy cele, które wybrały Zespoły rzeczywiście odpowiadają na potrzeby szkoły i jej społeczności. A już w styczniu dowiemy się tego z kolejnych opisów zamieszczonych przez koordynatorów na platformie programu.