Dwóch uczniów z Gimnazjum nr 4 w Legionowie znalazło stronę, na której podane zostały wytyczne, jak puścić w świat balon stratosferyczny. Byli ciekawi, jak wygląda ich szkoła z lotu ptaka – liczyli też na to, że uda się im zrobić zdjęcia chmur. Zwrócili się z tym pomysłem do swojej nauczycielki od informatyki. O to chodzi w Szkole z Klasą 2.0: żeby szkoła pozwalała realizować pasje, była miejscem żywym i otwartym. Miejscem w którym to dzieci przychodzą z pomysłami do nauczyciela, a nie na odwrót.

– Mamy sygnał GPS! Jedziemy! – Uczniowie Gimnazjum nr 4 w Legionowie mieli szczęście, bo ich balon wylądował w środku pola kilka kilometrów od Wyszkowa – można było do niego dojechać i wyjąć aparat i kamerę.

Wszystko zaczęło się kilka miesięcy wcześniej, kiedy dwóch uczniów gimnazjum, Jakub i Gabriel znaleźli stronę internetową, na której podane zostały wytyczne, jak puścić w świat balon stratosferyczny. Stratosferyczny, czyli taki, który leci na wysokość między 20 a 40 kilometrów. Byli ciekawi, jak wygląda ich szkoła z lotu ptaka – liczyli też na to, że uda się im zrobić zdjęcia chmur.

Zwrócili się z tym pomysłem do nauczycielki, której po prostu ufali – szkolnej informatyczki, pani Agnieszki Czarkowskiej. A ona powiedziała – dobrze, robimy!

Szukali wsparcia w różnych miejscach. Bardzo pomocni okazali się członkowie Sekcji Balonowej Koła Astronautycznego Politechniki Warszawskiej. Z pieniędzmi na zakup balonu i wyposażenia gondoli nie było już tak łatwo. W końcu pomogli Dyrektorka Szkoły i Prezydent Miasta Legionowo.

W ostatniej chwili zepsuła się kamera, która miała rejestrować lot – i jeden z uczniów ofiarnie włożył do balonu własny smartfon. Na stronie poświęconej projektowi widać, jak balon odrywa się od ziemi, a uczniowie stają się coraz mniejsi i mniejsi.  Lot trwał dwie godziny, a balon przeleciał 104 kilometry zanim wylądował.

To jeden z projektów realizowanych przez szkoły w Szkole z Klasą 2.0. Bo o to chodzi w programie: żeby szkoła pozwalała realizować pasje, była miejscem żywym i otwartym. Miejscem, w którym to dzieci przychodzą z pomysłami do nauczyciela, a nie na odwrót.

W naszej akcji pomagamy szkołom kształcić samodzielnych, uważnych obserwatorów, świadome obywatelki i krytycznie myślących odbiorców kultury.