W warsztatach lokalnych dla nauczycieli i nauczycielek wzięło udział prawie 100 osób ze szkół uczestniczących w programie Edukacja Inspiracja oraz szkół okolicznych. Szkolenia miały za zadanie wyposażyć edukatorów i edukatorki w umiejętności ciekawego prowadzenia zajęć szkolnych, koordynowania projektów edukacyjnych, ale również dotyczyły poczucia wartości. Wierzymy, że warsztaty pomogły w doskonaleniu umiejętności nauczycielskich i będą inspiracją do realizacji własnych pomysłów.

Za nami 4 szkolenia lokalne w ramach programu Edukacja Inspiracja

8 kwietnia szkolenie w Publicznej Szkole Podstawowej w Warszawicach (woj. mazowieckie) pt.: Jak rozmawiać o ważnych tematach przy pomocy zdjęć? poprowadzili Agnieszka Gwiazdowicz i Maciej Sopyło.

12 kwietnia szkolenie w Szkole Podstawowej nr 1 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Dobczycach (woj. małopolskie) pt.: Design Thinking i Storytelling – metody i narzędzia projektu edukacyjnego poprowadziły Marta Florkiewicz-Borkowska oraz Agnieszka Bilska.

16 kwietnia szkolenie w Zespole Szkół w Czernikowie (woj. kujawsko-pomorskie) pt.: Design Thinking i Storytelling – metody i narzędzia projektu edukacyjnego, poprowadziła Agnieszka Chomicka-Bosy.

23 kwietnia szkolenie w Szkole Podstawowej im. ks. Jana Twardowskiego w Dobieszczyźnie pt.: Jak budować poczucie własnej wartości u dzieci, młodzieży i u siebie? poprowadziła Tamara Kasprzyk.

Jak rozmawiać o ważnych tematach przy pomocy zdjęć?

Szkolenie było skierowane do nauczycieli i nauczycielek, którzy chcieliby porozmawiać z uczniami i uczennicami o tematach, które są ważne społecznie i aktualne, ale nie wiedzą, jak zacząć. Korzystając z metod wypracowanych we współpracy z naszymi partnerami zagranicznymi, pokazaliśmy, jak wykorzystać materiały wizualne, żeby rozpocząć rozmowę na głębokie i skomplikowane tematy, takie jak kryzys klimatyczny, depresja, kryzys na granicy polsko-białoruskiej czy dyskryminacja mniejszości. Na warsztacie omówiliśmy, jakie pytania zadawać, żeby prowokować dzieci i młodzież do ciekawych i głębokich rozmów na takie tematy.

Design Thinking i Storytelling - metody i narzędzia projektu edukacyjnego


Co warto wiedzieć, aby wspierać realizację projektu edukacyjnego? Co zrobić, żeby możliwie najlepiej dopasować go do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej? Jak zadbać w tym procesie o siebie i zespół projektowy? Na te pytania odpowiedzieliśmy podczas praktycznego warsztatu wokół metody design thinking. W trakcie warsztatu przyjrzeliśmy się praktycznym technikom tworzenia projektu edukacyjnego i wspólnie przetestowaliśmy konkretne narzędzia, wspierające realizację projektów szkolnych. Przyjrzeliśmy się też wykorzystaniu storytellingu w projekcie edukacyjnym.

Jak budować poczucie własnej wartości u dzieci, młodzieży i u siebie?

Poczucie własnej wartości jest obecnie gorącym tematem w psychologii i pedagogice. I słusznie! Stanowi ono bowiem fundament zdrowia psychicznego człowieka i jego dobrego życia. Ten temat był ważny zawsze, a w ostatnich latach jeszcze zyskał na znaczeniu i rozgłosie.

Podczas warsztatu zastanowiliśmy się, czym tak naprawdę jest poczucie własnej wartości i jak je budować. Przedyskutowaliśmy, z czym jest mylone oraz co utrudnia jego rozwój. Wspólnie szukaliśmy sposobu, jak je wzmacniać w relacji z dziećmi w domu i w szkole. Warsztat oparty był o założenia Jespera Juula, duńskiego pedagoga i terapeuty rodzinnego, autora wielu książek o wychowaniu dzieci, m.in. „Twoje kompetentne dziecko”.

Szkolenie było merytoryczne, ciekawe i angażujące. Pokazywało jak wykorzystać nabytą wiedzę w szkole.

Szkolenia bardzo interesujące, fajne zabawy z grupą. Czas szybko minął.