Czy zastanawiałaś/eś się nad tym, co czujesz, kiedy jesteś w centrum uwagi i masz poczucie wpływu? A jak się czułeś/aś, kiedy wypowiadali się inni, a Ty, mimo że masz coś ważnego do powiedzenia, nie miałeś/miałaś prawa głosu? Czy chciałeś/chciałaś zaprotestować? Co się dzieje, kiedy społeczeństwo się polaryzuje i wszyscy słuchają tylko reprezentantów i reprezentantek dwóch przeciwstawnych poglądów?

Ciekawe, co Twoi uczniowie i uczennice myślą o świecie, w którym widać tylko dwa kolory: czarny i biały, i co zaproponują, żeby wprowadzić do rozmowy różne odcienie szarości.

Chciałbyś/chciałabyś takie pytania postawić w klasie? Skorzystaj z naszego scenariusza i porozmawiaj z uczniami i uczennicami o polaryzacji.

Scenariusz świetnie sprawdzi się w szkole podstawowej.