W Szkole z Klasą 2.0 chcemy, aby uczniowie poczuli, że mogą współtworzyć swoją szkołę, decydować o niej, przyglądać się jej mocnym i słabym stronom. Takie założenie towarzyszyło nam również podczas tworzenia gry Szkoła na czasie. Zapraszamy Was do edukacyjnej podróży w czasie, która uwolni uczniów od trzymania się realiów panujących w ich szkole i zachęci do wyrażania prawdziwych opinii i emocji dotyczących wymarzonej szkoły.

Mechanizm gry przypomina popularne kalambury. Zadaniem uczniów jest przedstawianie i odgadywanie haseł związanych ze szkolną rzeczywistością. Dzięki temu odbudowują zniszczoną szkołę w przynajmniej jednym z czterech wymiarów: Przestrzeń, Relacje, Technologie oraz Sposoby Uczenia (się).

Chcielibyśmy, żeby gra była punktem wyjścia do rozmowy z uczniami o hasłach, które przedstawiali w trakcie gry i odniesienia ich do codziennej szkolnej rzeczywistości. Wspólnie zastanówcie się, jak te elementy można wykorzystać, poprawić czy uwzględnić w Waszej szkole lub jak mogłyby one wyglądać w szkole marzeń.