Jak z głową podejść do ewaluacji i nie zwariować biorąc udział w programie Szkoła z Klasą

Data dodania:
10 stycznia 2023
Typ materiału:
publikacja
Poziom edukacji:
szkoła podstawowa klasy 1-3, szkoła podstawowa klasy 4-8, szkoła ponadpodstawowa
Dla kogo:
dyrektorzy i dyrektorki, nauczyciele i nauczycielki
Obszar programowy:
angażujące środowiska uczenia się
Tagi:
ewaluacja działań
Licencja:
CC-BY-SA 4.0

Ewaluacja jest często utożsamiana z oceną (nierzadko negatywną), dużymi raportami ilościowymi, skomplikowanymi procedurami. Jednakże ewaluacja w swojej najprostszej formie ma na celu refleksyjne przyjrzenie się na różne elementy rzeczy, którą badamy. Najłatwiej istotę ewaluacji możemy przedstawić jako forma badania, która zajmuje się tym:

Co się wydarzyło i jak to się ma do tego, co było potrzebne.

W tej broszurze zajmiemy się właśnie sposobami na sprawdzenie, co się wydarzyło i tym, jak sprawdzić, czy było to potrzebne. Zapraszamy Was do spróbowania modelu, który w naszym odczuciu odpowiada na doświadczenia z programu Szkoła z Klasą, realia polskiej szkoły i na to, co jest po prostu wykonalne i przydatne dla nauczycieli i nauczycielek.

Zobacz również