Zachęcamy do zapoznania się z projektami społecznymi realizowanymi przez szkoły w programie Impuls. Szkolny Warsztat Zmian w roku szkolnym 2024/2025.
Tytuł projektu: Różni razem = bardziej twórczy
Nauczycielka – Koordynatorka: Daria Wojtkiewicz
Opis projektu:
Projekt ma na celu zwiększenie zaangażowania uczniów klasy pierwszej technikum w życie szkoły oraz rozwój współpracy i tolerancji wobec różnorodności. Uczniowie stworzą „Księgę Zasobów Klasy” i praktyczny przewodnik dla nowych uczniów szkoły „Pierwszoklasista w ZSS”, który będzie dostępny w wersji polskiej i ukraińskiej. Projekt obejmuje zajęcia integracyjne, warsztaty Design Thinking oraz lekcje o wielokulturowości i neuroróżnorodności.
Tytuł projektu: Różnice, które Nas Łączą – Filmowa Platforma Edukacji i Integracji
Nauczyciel – Koordynator: Łukasz Zgórski
Opis projektu:
Projekt zakłada stworzenie serii filmów edukacyjnych dla uczniów z Ukrainy oraz ich rodziców, które ułatwią ich integrację w Polsce. Filmy będą dotyczyć kluczowych tematów, takich jak polski system edukacji, przepisy drogowe, formalności związane z pojazdami oraz obowiązkowe ubezpieczenia komunikacyjne. Projekt ma na celu zwiększenie wiedzy o różnicach kulturowych i prawnych, wspierając zarówno uczniów, ich rodziny, jak i lokalną społeczność.
Tytuł projektu: Razem dla siebie – międzypokoleniowe mosty
Nauczycielka – Koordynatorka: Wiktoria Owocka
Opis projektu:
Celem projektu jest stworzenie przestrzeni do integracji międzypokoleniowej między młodzieżą a seniorami z lokalnego Domu Pomocy Społecznej poprzez działania edukacyjne, artystyczne i rekreacyjne. Grupa zorganizuje warsztaty integracyjne i rękodzielnicze, a także dni tematyczne dla mieszkańców DPS. Dzięki wspólnej nauce i wymianie doświadczeń, uczestnicy rozwiną swoje kompetencje społeczne, emocjonalne oraz spróbują zbudować wzajemne zrozumienie i szacunek.
Tytuł projektu: Słodki Gest – Ciasta z Sercem
Nauczycielka – Koordynatorka: Aleksandra Karnowska
Opis projektu:
Projekt przewiduje zebranie funduszy dla lokalnego Domu Pomocy Społecznej „Pomocna Dłoń” poprzez organizację cyklicznych sprzedaży ciast przygotowanych przez uczniów technikum żywienia oraz zwiększenie świadomości wśród społeczności szkolnej na temat działalności tej placówki. Sprzedaż w szkole będzie odbywać się przez cztery miesiące, a zebrane fundusze przeznaczone zostaną na organizację zajęć integracyjnych oraz zakup niezbędnych materiałów dla pensjonariuszy DPS.
Tytuł projektu: Turniej Gier Umysłowych
Nauczycielka – Koordynatorka: Elżbieta Woźniak
Opis projektu:
Projekt promuje integrację uczniów poprzez udział w cyklicznych rozgrywkach gier umysłowych, głównie w Rummikuba. Celem jest polepszenie relacji wśród uczniów, poprawa skupienia i koncentracji oraz zachęcenie do wspólnego spędzania czasu. Projekt skierowany jest głównie do uczniów szkoły, a w kwietniu także do przyszłych uczniów klas ósmych, którzy wezmą udział w Dniach Otwartych
Tytuł projektu: Wspólnie odczarujmy zawód nauczyciela
Nauczycielka – Koordynatorka: Anna Jeziorska
Opis projektu:
Projekt koncentruje się na przeciwdziałaniu stereotypom dotyczącym zawodu nauczyciela, pokazaniu zaangażowania i odpowiedzialności, jakie ponoszą nauczyciele, oraz zwiększeniu ich docenienia w oczach uczniów, rodziców i społeczności lokalnej. Dzięki kampani informacyjnej w mediach społecznościowych “Głos ucznia o nauczycielach”, konkursom i współpracy z innymi szkołami, projekt ma poprawić wizerunek zawodu nauczyciela oraz zwiększyć świadomość o jego roli w wychowaniu i edukacji młodego pokolenia.
Tytuł projektu: Spektakl teatralny „Legendy Polski i Ukrainy”
Nauczyciel – Koordynator: Mateusz Gajek
Opis projektu:
Projekt polega na przygotowaniu przez uczniów szkoły branżowej spektaklu teatralnego opartego na polskich i ukraińskich legendach. Uczniowie wspólnie stworzą scenariusz, zaprojektują scenografię i kostiumy, a następnie zaprezentują przedstawienie przed społecznością szkolną oraz lokalną. Celem projektu jest integracja uczniów polskich i ukraińskich, poznanie swoich tradycji, przełamywanie barier kulturowych i rozwijanie współpracy w zespole.
Tytuł projektu: Przekąski bez marnowania
Nauczycielka – Koordynatorka: Paulina Brzozowska
Opis projektu:
Projekt zakłada zwiększenie świadomości uczniów na temat marnowania żywności i promowanie odpowiedzialnego gospodarowania jedzeniem w szkole. Uczniowie przeprowadzą ankietę, by zdiagnozować najczęściej wyrzucane produkty, a następnie przygotują zdrowe przekąski z resztek, takie jak chipsy z obierek ziemniaków czy smoothie z przejrzałych owoców. Powstaną także plakaty i mini-poradnik „Zero Waste”. Zwieńczeniem projektu będzie dzień degustacji, podczas którego uczniowie zaprezentują przygotowane przekąski i podzielą się poradami na temat niemarnowania jedzenia.
Tytuł projektu: Belferek po angielsku
Nauczycielka – Koordynatorka: Joanna Jureńczyk
Opis projektu:
Projekt ma na celu rozszerzenie oferty szkolnego punktu gastronomicznego „Belferek” o klientów anglojęzycznych, poprzez dodanie tłumaczeń nazw dań oraz opisów potraw w języku angielskim. „Belferek” to miejsce, w którym uczniowie klas gastronomicznych gotują i serwują dania zarówno dla społeczności szkolnej, jak i lokalnej. Grupa projektowa, dzięki swoim działaniom, chce zaprosić społeczność wielokulturową do korzystania z oferty punktu gastronomicznego, odpowiadając na ich wyzwania na poziomie językowym.
Tytuł projektu: Planszówki z seniorami
Nauczycielka – Koordynatorka: Anna Grzesińska
Opis projektu:
Projekt przewiduje zorganizowanie dnia z grami planszowymi dla seniorów w Domu Pomocy Społecznej z udziałem młodzieży technikum. Wydarzenie ma wspierać integrację międzypokoleniową, stymulację umysłową seniorów oraz rozwój umiejętności społecznych uczniów i uczennic. Projekt zakłada przygotowanie kiermaszu ciast, w celu zebrania funduszy, zakup gier planszowych oraz szkolenie młodzieży w pracy z seniorami. Dodatkowo przewiduje aktywne zaangażowanie seniorów w gry wspierające ich aktywność umysłową i społeczną.
Tytuł projektu: Nasze zdrowie-nasza siła!
Nauczycielka – Koordynatorka: Ewa Puda
Opis projektu:
Celem projektu jest podniesienie świadomości zdrowotnej społeczności szkolnej. Działania obejmują warsztaty i wykłady na temat zdrowego odżywiania, aktywności fizycznej i poprawy nawyków żywieniowych oraz akcję informacyjną prowadzoną za pomocą gazetki szkolnej i mediów społecznościowych. Projekt promuje również aktywność fizyczną poprzez organizowanie wspólnych ćwiczeń i spacerów, a także uwzględnia wsparcie mentalne, takie jak trening uważności.
Tytuł projektu: Młody kierowca
Nauczycielka – Koordynatorka: Bożena Gajewska
Opis projektu:
Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa młodych kierowców, w tym uczniów z Ukrainy. Uczestnicy zapoznają się z procesem uzyskiwania prawa jazdy, nauczą się procedur bezpieczeństwa na drodze oraz będą uczestniczyć w szkoleniu z pierwszej pomocy. Projekt obejmuje także spotkania z ekspertami z Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego oraz cykl szkoleń praktycznych, które mają na celu zwiększenie świadomości o bezpieczeństwie drogowym.
Tytuł projektu: „Rzeszów – nasze miejsce”
Nauczycielka – Koordynatorka: Monika Winiarska
Opis projektu:
Projekt koncentruje się na wsparciu uczniów dojeżdżających do szkoły z innych miejscowości oraz uczniów z doświadczeniem migracyjnym w odkrywaniu Rzeszowa jako miejsca, które może stać się ich drugim domem. Uczniowie stworzą listę atrakcyjnych miejsc w mieście, opracują plan tematycznej wycieczki oraz przygotują prezentację podsumowującą. Projekt pomoże młodzieży lepiej poznać miasto, zachęcając do aktywności poza rutynowymi miejscami, co sprzyja integracji i poczuciu przynależności do lokalnej społeczności.
Tytuł projektu: Usłysz mój głos
Nauczyciel – Koordynator: Jan Staniszewski
Opis projektu:
Projekt dotyczy redukcji bariery komunikacyjnej i obejmuje cztery główne działania: szkolenia, laboratorium wiedzy, warsztaty rozwijające umiejętności oraz kampanię społeczną mającą na celu zmniejszenie tej bariery. Jego celem jest odpowiedź na potrzebę społeczną związaną z powstawaniem różnych barier komunikacyjnych w środowisku szkolnym i pozaszkolnym. Odbiorcami projektu będą przede wszystkim uczniowie szkoły.
Tytuł projektu: Coolkuralni
Nauczyciel – Koordynator: Łukasz Rynkowski
Opis projektu:
Projekt ma na celu przybliżenie społeczności lokalnej różnych kultur, w tym koreańskiej, poprzez warsztaty, pokazy filmowe, spotkania z ekspertami oraz prezentacje multimedialne. Celem jest rozwój postaw otwartości, tolerancji i ciekawości wobec innych tradycji. Projekt odpowiada na potrzebę rozwijania świadomości międzykulturowej, zwłaszcza w kontekście globalizacji, oraz angażowania społeczności w autentyczne doświadczenia kulturowe. Odbiorcami projektu są dzieci i młodzież, dorośli, a także pracownicy instytucji kulturalnych i edukacyjnych.
Tytuł projektu: My i Oni – kto nam zabroni żyć w harmonii?
Nauczycielki – Koordynatorki: Agata Borkowska i Aneta Cyman
Opis projektu:
Projekt dąży do budowania bezpiecznych i przyjaznych kontaktów społecznych, głównie z osobami z doświadczeniem migracji i przedstawicielami środowisk LGBTQ+. Celem jest obniżenie lęku przed „obcym” w zamkniętych, wiejskich i małomiasteczkowych wspólnotach, poprzez przedstawienie gości z innych kultur i ich codziennego życia. W kolejnej fazie projektu planowane są spotkania z przedstawicielami środowisk LGBTQ+, aby skłonić do refleksji nad różnorodnością. Projekt odpowiada na potrzebę zmniejszenia wrogości wobec „innych” oraz otwartości na nowe idee. Odbiorcami projektu będą uczniowie szkoły oraz społeczność lokalna.
Tytuł projektu: „Anders” oczami uczniów
Nauczycielka – Koordynatorka: Justyna Stępień
Opis projektu:
Projekt zakłada stworzenie prac plastycznych i graficznych przez uczniów technikum, które będą przedstawiały patrona szkoły, samą szkołę lub naukę zawodów w niej oferowanych. Najciekawsze prace zostaną zaprezentowane na wystawie, a także w mediach społecznościowych szkoły. Dodatkowo uczniowie planują pokazać swoje prace podczas targów szkolnych oraz wystawić je w różnych instytucjach miasta. Projekt ma na celu integrację społeczności szkolnej, rozwijanie talentów uczniów oraz budowanie otwartego i inspirującego środowiska edukacyjnego, które zachęci nowych uczniów do dołączenia do szkoły
Tytuł projektu: Wystawienie sztuki „Niedźwiedź Wojtek” Tadeusza Słobodzianka
Nauczyciel – Koordynator: Sławomir Domański
Opis projektu:
Projekt przewiduje współczesną adaptację sztuki „Niedźwiedź Wojtek” Tadeusza Słobodzianka, która opowiada o żołnierzach generała Andersa, łącząc tematykę współczesnych konfliktów z procesami historycznymi. Celem jest ukazanie, jak historia wpływa na współczesność, oraz przybliżenie postaci generała Andersa i historii jego żołnierzy. Projekt ma również na celu integrację młodzieży polskiej i ukraińskiej w szkole poprzez wspólne poznawanie historii.
Tytuł projektu: Media pod Lupą
Nauczyciel – Koordynator: Andrzej Ptak
Opis projektu:
Projekt ma na celu edukację uczniów i seniorów w zakresie rozpoznawania dezinformacji i krytycznego myślenia. Poprzez spotkania edukacyjne, prezentacje, wywiady z ekspertami, oraz aktywność w mediach społecznościowych i na stronie internetowej, zespół projektowy chce zwiększyć świadomość na temat zagrożeń związanych z nieprawdziwymi informacjami w internecie. Uczniowie zorganizują również konferencję „Jak przeciwdziałać dezinformacji” w dniu Międzynarodowego Dnia Fact-Checkingu (2 kwietnia), oraz spotkania z uczniami szkół podstawowych.
Tytuł projektu: No More Alone
Nauczycielka – Koordynatorka: Lidia Ptak
Opis projektu:
Celem projektu jest poprawa sytuacji izolującej się młodzieży poprzez zachęcanie do wyjścia ze strefy komfortu i promowanie spotkań międzyludzkich twarzą w twarz, a nie tylko wirtualnych. Zespół, poprzez swoje działania, chce zaktywizować młodzież do większej liczby interakcji społecznych, co pomoże im rozwijać umiejętności miękkie i łagodzić negatywne stany psychiczne. Projekt odpowiada na rosnące problemy emocjonalne wśród młodzieży, szczególnie po pandemii, wskazując, jak radzić sobie z izolacją, lękami i fobiami społecznymi. Odbiorcami będą młodzi ludzie, w tym uczniowie szkoły, a także osoby z tłem migracyjnym.
Tytuł projektu: Połączy nas kultura
Nauczycielka – Koordynatorka: Dorota Pardon
Opis projektu:
Projekt zakłada integrację uczniów polskich i ukraińskich poprzez wspólne poznawanie kultur obu krajów. Uczniowie będą dowiadywać się, jak gotować tradycyjne potrawy, tworzyć układy taneczne, czytać książki w języku polskim i ukraińskim oraz organizować konkurs wiedzy o obu krajach. Celem jest zbudowanie więzi między uczniami, ograniczenie stereotypów i napięć na tle kulturowym, a także większa integracja całej społeczności szkolnej.
Tytuł projektu: (Od) nova
Nauczycielka – Koordynatorka: Olena Lyman
Opis projektu:
Projekt polega na odnowieniu budynku szkoły poprzez zamalowanie wulgarnych napisów, posprzątanie terenów zielonych i posadzenie kwiatów. Celem tych działań jest poprawa wyglądu szkoły oraz wyrażenie sprzeciwu wobec wandalizmu. Podjęta przez uczniów inicjatywa pomoże zintegrować społeczność szkolną i wzmocni współpracę z sąsiadami, a także zachęci ich do dbania o estetykę otoczenia. Szkoła, dzieląca budynek z mieszkańcami lokali socjalnych, zmaga się z wulgarnymi napisami na murach. Projekt ma przywrócić pierwotny wygląd szkoły i pokazać, jak można twórczo ozdobić otoczenie, angażując uczniów i uczennice oraz młodzież z części socjalnej w dbanie o wspólną przestrzeń.
Tytuł projektu: Zdrowo – ziołowo „Green Master Chef”
Nauczycielka – Koordynatorka: Ewa Kremiec
Opis projektu:
Projekt zakłada organizację eventu kulinarno-integracyjnego, w którym uczniowie okolicznych szkół podstawowych wezmą udział w konkursie dotyczącym wykorzystania ziół w kuchni oraz nauczą się ich uprawy w warunkach domowych, korzystając z szkolnego ogródka ziołowego. Po wydarzeniu ogródek będzie służył społeczności szkolnej, a zioła będą wykorzystywane przez Samorząd Uczniowski na kiermaszach. Projekt ma na celu integrację uczniów oraz promowanie zdrowego jedzenia i samodzielnej uprawy ziół.
Tytuł projektu: Ziołowy Raj Ekologiczno-sportowy dzień dzieci polsko-ukraińskich z zawodami koszykówki i siatkówki
Nauczycielka – Koordynatorka: Ewa Ciesielska
Opis projektu:
Projekt ma na celu organizację wydarzenia, które promuje integrację młodzieży z Polski i Ukrainy poprzez sport i edukację ekologiczną. W ramach tego przedsięwzięcia uczniowie będą mieli okazję uczestniczyć w zawodach sportowych z koszykówki i siatkówki, co pozwoli im rozwijać zainteresowania sportowe i zachęci do aktywności fizycznej. Dodatkowo, projekt kładzie duży nacisk na edukację ekologiczną, zwiększając świadomość młodzieży na temat ochrony środowiska, zdrowego stylu życia oraz roli zdrowego odżywiania. Całość przedsięwzięcia wspiera międzynarodową współpracę i integrację międzykulturową.
Tytuł projektu: Nasza szkoła- nasza integracja- nasza samorządność
Nauczycielka – Koordynatorka: Barbara Gierczyńska-Wasłowicz
Opis projektu:
Celem projektu jest przeciwdziałanie uprzedzeniom wobec uczniów innych narodowości, stereotypowym ocenom oraz wykluczeniu. Skupia się na budowaniu mostów różnorodności wewnątrz szkoły oraz integracji z lokalną społecznością. Celem jest promowanie tolerancji, empatii, solidarności z osobami w kryzysie oraz wzmocnienie samorządności uczniowskiej. W ramach projektu organizowane będą dyskusje panelowe, warsztaty prawne, spotkania z przedstawicielami hospicjów i domów opieki, wycieczki oraz prelekcje. Uczniowie będą mieli możliwość angażowania się w życie lokalne, co pomoże w rozwoju ich kompetencji społecznych i obywatelskich.
Tytuł projektu: Bezpieczeństwo pieszych na drodze – wyzwania i rozwiązania
Nauczycielka – Koordynatorka: Wioletta Kujawa
Opis projektu:
Projekt jest kampanią edukacyjną i społeczną mającą na celu zwiększenie bezpieczeństwa pieszych w ruchu drogowym oraz zachęcenie społeczeństwa do aktywnego działania w tej kwestii. Promuje odpowiedzialne zachowania na drodze, podkreśla priorytet bezpieczeństwa pieszych i przekonuje, że każdy ma na nie wpływ. Zwraca uwagę na zagrożenia wynikające z nieuwagi, np. używania odtwarzaczy MP3 w ruchu ulicznym, oraz popularyzuje noszenie odblasków jako elementu codziennego ubioru, wpisując je w ideę „widoczny pieszy – bezpieczny pieszy”. W ramach projektu zostaną zorganizowane warsztaty i szkolenia w szkołach podstawowych, zajęcia z pierwszej pomocy, konkursy oraz akcje społeczne w mieście.
Tytuł projektu: Most Pokoleń
Nauczycielka – Koordynatorka: Maja Błaszak
Opis projektu:
Projekt „Most Pokoleń” ma na celu integrację seniorów i młodzieży poprzez wspólne działania, takie jak wywiady, warsztaty i tworzenie materiałów do mediów społecznościowych. Uczestnicy będą porównywać poglądy młodzieży i osób starszych na tematy związane z miłością, przyjaźnią, szacunkiem i tolerancją, aby pokazać, jak wiele łączy oba pokolenia. Projekt obejmuje także nagranie podcastów w tej tematyce oraz organizację warsztatów filmowych, które umożliwią wymianę doświadczeń i wspólne tworzenie treści, integrując seniorów i młodzież w działaniu.
Tytuł projektu: Biznes po wojnie: Jak wojna na Ukrainie wpłynęła na polskie firmy?
Nauczyciel – Koordynator: Paweł Łopatka
Opis projektu:
Projekt zakłada zwiększenie świadomości młodzieży na temat gospodarczych skutków konfliktu, ze szczególnym uwzględnieniem polskiego rynku. Obejmuje analizę danych statystycznych, badania sondażowe wśród przedsiębiorców i młodzieży oraz edukację ekonomiczną, kształtując umiejętność analitycznego myślenia. Odpowiada na społeczną potrzebę zrozumienia wpływu globalnych kryzysów na gospodarkę, podkreślając rolę edukacji ekonomicznej i wzmacniając postawy obywatelskie.
Tytuł projektu: Mural przyjaźni
Nauczyciele – Koordynatorzy: Anna Hordecka i Marek Saleniuk
Opis projektu:
Projekt służy integracji uczniów szkoły poprzez wspólne tworzenie muralu przyjaźni. Będzie on odzwierciedleniem wartości i tożsamości młodych ludzi, ich różnorodności oraz wspólnych działań na rzecz innych. Uczestnicy projektu będą dzielić się swoimi doświadczeniami i poznawać siebie nawzajem, a dzięki warsztatom z psychologiem oraz malarką, nauczą się, że różnice są atutem, a współpraca możliwa jest nawet mimo odmiennych poglądów. Mural będzie symbolem jedności, akceptacji i zaangażowania młodzieży w tworzenie wartościowej przestrzeni w szkole.
Tytuł projektu: Talerz Dobra
Nauczycielka – Koordynatorka: Marta Kowalik
Opis projektu:
Projekt ma na celu promowanie zdrowych nawyków żywieniowych wśród młodzieży. Zakłada również wsparcie jadłodzielni poprzez przygotowywanie zdrowych i łatwych do przyrządzenia posiłków, którymi zespół projektowy podzieli się z osobami potrzebującymi. Celem jest wspieranie młodzieży w kształtowaniu trwałych nawyków żywieniowych, co ma znaczenie zarówno w prewencji, jak i w poprawie jakości życia w przyszłości. Projekt pomoże także osobom w trudnej sytuacji materialnej poprzez dostarczenie zdrowych posiłków, co polepszy jakość ich żywienia. Projekt zwiększy świadomość społeczną na temat ubóstwa żywieniowego, integracji, odpowiedzialności młodzieży oraz zrównoważonego rozwoju, a także zmniejszy marnotrawienie żywności.
Tytuł projektu: Kącik czytelniczy
Nauczycielka – Koordynatorka: Jolanta Geisler
Opis projektu:
Celem projektu jest stworzenie kącika na dużym korytarzu szkoły, który będzie miejscem wyciszenia, samorozwoju, czytania książek i odrabiania lekcji. Przestrzeń dostępna będzie dla uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły. Dzięki aranżacji takiego miejsca uczniowie będą mogli spędzać czas w spokojnym, sprzyjającym koncentracji otoczeniu. Grupa projektowa, analizując potrzeby szkoły, planując kącik oraz odnawiając przestrzeń, będzie miała okazję do rozwijania kreatywności, odpowiedzialności oraz umiejętności współpracy.
Tytuł projektu: Chcesz mieć przyszłość bez ryzyka, zapisz się na logistyka
Nauczyciel – Koordynator: Kamil Osiecki
Opis projektu:
Projekt przewiduje promowanie zawodu logistyka oraz zwiększenie zainteresowania profilem logistycznym wśród młodzieży, pokazując pozytywne aspekty pracy w tej branży. Celem jest zachęcenie przyszłych kandydatów do wyboru tego kierunku w szkołach średnich, a także ukazanie możliwości rozwoju zawodowego w logistyce. Zespół projektowy ma również na celu zwrócenie uwagi na często niedoceniany prestiż zawodu oraz jak logistyka służy społeczeństwu w życiu codziennym.
Tytuł projektu: Traktorki Ursusa
Nauczyciel – Koordynator: Grzegorz Rachtan
Opis projektu:
Projekt ma na celu ułatwienie mieszkańcom warszawskiego Ursusa dostępu do informacji o wydarzeniach i atrakcjach lokalnych poprzez stworzenie strony internetowej, która zbierze wszystkie ważne wiadomości na temat dzielnicy w jednym miejscu. Dzięki tej platformie mieszkańcy będą mogli łatwo poszerzyć swoją wiedzę o dzielnicy, dzielić się na forum opiniami o lokalnych miejscach, a także zapoznać się z historią miasta, zabytkami i ciekawymi miejscami, które warto odwiedzić.
Tytuł projektu: Laboratorium Gracza
Nauczycielka – Koordynatorka: Magdalena Lyska
Opis projektu:
Projekt zakłada stworzenie Laboratorium Gracza, w którym uczniowie będą tworzyć gry edukacyjne: planszowe, karciane i językowe, wykorzystując swoje pasje oraz umiejętności językowe i techniczne. W ramach projektu uczniowie będą przygotowywać instrukcje gier w różnych językach, współpracować z instytucjami zajmującymi się grami edukacyjnymi oraz wykorzystywać AI i programy graficzne. Gry stworzone w ramach projektu będą wykorzystywane w szkole, angażując uczniów w kreatywną naukę i zabawę. Uczniowie wezmą także udział w warsztatach i prezentacjach gier w innych szkołach, dzieląc się swoimi pomysłami. Celem projektu jest również promowanie spędzanie czasu w świecie offline, budując pozytywne relacje z rówieśnikami.
Tytuł projektu: Kreatywna Strefa Gier
Nauczycielka – Koordynatorka: Ilona Jaroń
Opis projektu:
Projekt „Kreatywna strefa gier” to interaktywna gra edukacyjna, której celem jest integracja uczniów o różnych poziomach umiejętności, zachęcając ich do współpracy, wymiany wiedzy i kreatywnego myślenia. Gra składa się z zadań wymagających rozwiązywania problemów w drużynach, rozwijając zarówno umiejętności indywidualne, jak i zespołowe. W ramach projektu uczniowie będą współpracować z grupą projektową Laboratorium Gracza, wykorzystując platformy takie jak Google Classroom, Padlet oraz AI. Przygotują instrukcje gier w językach polskim, angielskim i ukraińskim, a gotowy produkt zostanie zaprezentowany uczniom szkół podstawowych podczas dni otwartych. Projekt obejmuje także współpracę online z producentami gier.
Tytuł projektu: Flashnews Ekonom – Szkolna Gazeta/Radio Multimedialna
Nauczycielka – Koordynatorka: Agnieszka Wirtek-Jakubiec
Opis projektu:
Projekt przewiduje uruchomienie szkolnego sprzętu multimedialnego, który od lat nie był wykorzystywany, tworząc platformę do dzielenia się pasjami, opiniami i pomysłami uczniów. Flashnews, czyli szkolny radiowęzeł, będzie nadawać audycje, takie jak wywiady, reportaże, muzyczne playlisty i programy tematyczne. Uczniowie będą mogli również korzystać ze szkolnego Instagrama, decydując o treściach, które chcą słuchać i oglądać. Projekt ma na celu scalanie społeczności szkolnej, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, dziennikarskich, technicznych i twórczych, a także zwiększenie zaangażowania uczniów w życie szkoły.
Tytuł projektu: Budki lęgowe dla ptaków na terenie lasów państwowych
Nauczycielka – Koordynatorka: Magdalena Ciechanowska
Opis projektu:
Projekt zakłada stworzenie ekologicznych budek lęgowych dla ptaków, które zostaną rozmieszczone na drzewach przez Nadleśnictwo Bielsko. Uczniowie wezmą udział w warsztatach „Majsterkowo” organizowanych przez sieć Castorama w Bielsku-Białej oraz w warsztatach „Gospodarka leśna” organizowanych przez Nadleśnictwo Bielsko. W trakcie szkoleń będą uczyć się o ekosystemie i ekologii. Celem projektu jest zaangażowanie uczniów w działania prospołeczne oraz podniesienie ich świadomości ekologicznej.