Pigułka wiedzy o mindfulness, czyli materiały wraz z prostymi, podstawowymi ćwiczeniami, które można wykorzystać w pracy również w grupach wielokulturowych.
Wstęp
Quiz – sprawdź swoją wiedzę na temat uważności
Infografiki
Infografiki do pobrania i wykorzystania podczas lekcji, spotkań z radą pedagogiczną lub rodzicami.
Hanson R. (2018). Szczęśliwy mózg. Wykorzystaj odkrycia neuropsychologii, by zmienić swoje życie, Sawicka-Chrapkowicz A. [tłum.], Sopot: GWP.
Kabat-Zinn J. (2020). Gdziekolwiek jesteś, bądź. Przewodnik uważnego życia, Smagacz H. [tłum.], Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca.
Kabat-Zinn J. (2014). Praktyka uważności dla początkujących, Listwan J.P. [tłum.], Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca.
Kabat-Zinn J. (2021). Życie, piękna katastrofa, Skrzypczak R. [tłum.], Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca.
Siegel D. (2016) Burza mózgu nastolatka, Bochenek K. [tłum.] Podkowa Leśna: Wydawnictwo MiND.
Siegel D. (2018). The Yes brain. Mózg na tak, Gruszczyńska M. [tłum.], Warszawa: Harper Collins.
Siegel D., Payne Bryson T. (2020). Potęga obecności, Dżdża J. [tłum.], Warszawa: Mamania.
Stahl B., Goldstein E. (2015). Uważność. Trening redukcji stresu metodą mindfulness, Sawicka-Chrapkowicz A. [tłum.], Sopot: GWP.
Teasdale J., Williams M., Segal Z. (2016). Praktyka uważności ośmiotygodniowy program ćwiczeń pozwalający uwolnić się od depresji i napięcia emocjonalnego, Bilmin J. [tłum.], Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Williams M., Penman D. (2014). Mindfulness. Trening uważności. Jak znaleźć spokój w pędzącym świecie, Warszawa: Samo Sedno.
Strategie
W komponencie STRATEGIA znajdziesz informacje o tym, jak działania na rzecz uważności powinny być realizowane w szkole w sposób logiczny i spójny, angażujący całą społeczność szkolną.
Komponent PRAKTYKA, to ciekawe pomysły na aktywności i zadania do wykorzystania bezpośrednio w pracy z uczniami i uczennicami. To małe rzeczy, które – wielokrotnie powtarzane – dużo znaczą, bo wspierają proces budowania uważności w klasie.
Komponent INSPIRACJE zawiera refleksje uczestniczek kursu Krople Uważności oraz przykłady tego, jak wykorzystały wiedzę zdobytą na kursie do pracy z klasą.