Branden N. (2021). 6 filarów poczucia własnej wartości, Łódź: JK Wydawnictwo.
Harris T.A. (2018). Ja jestem OK – ty jesteś OK, Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
Biernat R. (2016) Troska o poczucie własnej wartości dzieci w rzeczywistości szkolnej – wymiar teoretyczny i praktyczne implikacje, “Społeczeństwo. Edukacja. Język” nr 4, s. 149–167.
Strategie
W komponencie STRATEGIE znajdziesz informacje o tym, jak działania na rzecz dobrostanu powinny być realizowane w szkole w sposób logiczny i spójny, angażujący całą społeczność szkolną, a także proponujemy Ci konkretne strategie działań w każdym z 6 obszarów. Zapraszamy także do obejrzenia filmów, w których eksperci na podstawie swoich doświadczeń opowiadają, jak opisane strategie stosują w codziennej pracy w szkole i klasie.
Komponent PRAKTYKA,to ciekawe pomysły na aktywności i zadania do wykorzystania bezpośrednio w pracy z uczniami i uczennicami. To małe rzeczy, które – wielokrotnie powtarzane – dużo znaczą, bo wspierają proces budowania dobrostanu w klasie. Weź je sobie i skorzystaj z nich razem z uczniami na lekcji czy w innych sytuacjach szkolnych.
Komponent INSPIRACJE zawiera refleksje uczestniczek pilotażu materiałów Szkoły Dobrostanu oraz przykłady tego, jak wykorzystały zdobytą wiedzę do pracy z klasą.