Makaruk K., Włodarczyk J., Skoneczna P. (2019). Problematyczne używanie internetu przez młodzież. Raport z badań, Warszawa: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.
Jerzak M. (2016). Zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci a szkolna rzeczywistość, Warszawa: PWN.
Makaruk K., Włodarczyk J., Skoneczna P. (2019). Problematyczne używanie internetu przez młodzież. Raport z badań, Warszawa: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.
Pyżalski J. i in. (2019). Polskie badania EU KIDS ONLINE 2018. Najważniejsze wyniki i wnioski, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Ptaszek G. i in. (2020). Edukacja zdalna: co stało się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami, Gdańsk: GWP.
W komponencie STRATEGIE znajdziesz informacje o tym, jak działania na rzecz dobrostanu powinny być realizowane w szkole w sposób logiczny i spójny, angażujący całą społeczność szkolną, a także proponujemy Ci konkretne strategie działań w każdym z 6 obszarów. Zapraszamy także do obejrzenia filmów, w których eksperci na podstawie swoich doświadczeń opowiadają, jak opisane strategie stosują w codziennej pracy w szkole i klasie.
Komponent PRAKTYKA,to ciekawe pomysły na aktywności i zadania do wykorzystania bezpośrednio w pracy z uczniami i uczennicami. To małe rzeczy, które – wielokrotnie powtarzane – dużo znaczą, bo wspierają proces budowania dobrostanu w klasie. Weź je sobie i skorzystaj z nich razem z uczniami na lekcji czy w innych sytuacjach szkolnych.
Komponent INSPIRACJE zawiera refleksje uczestniczek pilotażu materiałów Szkoły Dobrostanu oraz przykłady tego, jak wykorzystały zdobytą wiedzę do pracy z klasą.