Ambroziak K., Kołakowski A., Siwek K. (2018). Nastolatek a depresja. Praktyczny poradnik dla rodziców i młodzieży, Sopot: GWP.
Kołakowski A., Pisula A. (2018). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna, Gdańsk: GWP.
Wilson M.S., Reschly D.J. (1996). Ocenianie w szkoleniu i praktyce psychologii szkolnej, „Przegląd Psychologii Szkolnej”, nr 25 (1), 9–23.
Strategie
W komponencie STRATEGIE znajdziesz informacje o tym, jak działania na rzecz dobrostanu powinny być realizowane w szkole w sposób logiczny i spójny, angażujący całą społeczność szkolną, a także proponujemy Ci konkretne strategie działań w każdym z 6 obszarów. Zapraszamy także do obejrzenia filmów, w których eksperci na podstawie swoich doświadczeń opowiadają, jak opisane strategie stosują w codziennej pracy w szkole i klasie.
Komponent PRAKTYKA,to ciekawe pomysły na aktywności i zadania do wykorzystania bezpośrednio w pracy z uczniami i uczennicami. To małe rzeczy, które – wielokrotnie powtarzane – dużo znaczą, bo wspierają proces budowania dobrostanu w klasie. Weź je sobie i skorzystaj z nich razem z uczniami na lekcji czy w innych sytuacjach szkolnych.
Komponent INSPIRACJE zawiera refleksje uczestniczek pilotażu materiałów Szkoły Dobrostanu oraz przykłady tego, jak wykorzystały zdobytą wiedzę do pracy z klasą.