Pyżalski J. (2012). Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Pyżalski J. (2015). Przemoc rówieśnicza w szkole – badania retrospektywne studentów pedagogiki, „Studia Edukacyjne”, nr 34, s. 177–196.
Barlińska J. i in. (2018). Ich słowami – obraz pomocy w sytuacjach cyberprzemocy rówieśniczej z perspektywy uczniów, „Dziecko Krzywdzone. Teoria, badania, praktyka”, nr 17 (4), s. 82–115.
Pyżalski J. (2018). Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej w szkole – krytyczny przegląd stosowanych rozwiązań, „Dziecko Krzywdzone. Teoria, badania, praktyka”, nr 17 (1), s. 30–45.
Strategie
W komponencie STRATEGIE znajdziesz informacje o tym,jak działania na rzecz dobrostanu powinny być realizowane w szkole w sposób logiczny i spójny, angażujący całą społeczność szkolną, a także proponujemy Ci konkretne strategie działań w każdym z 6 obszarów. Zapraszamy także do obejrzenia filmów, w których eksperci na podstawie swoich doświadczeń opowiadają, jak opisane strategie stosują w codziennej pracy w szkole i klasie.
Komponent PRAKTYKA,to ciekawe pomysły na aktywności i zadania do wykorzystania bezpośrednio w pracy z uczniami i uczennicami. To małe rzeczy, które – wielokrotnie powtarzane – dużo znaczą, bo wspierają proces budowania dobrostanu w klasie. Weź je sobie i skorzystaj z nich razem z uczniami na lekcji czy w innych sytuacjach szkolnych.
Komponent INSPIRACJE zawiera refleksje uczestniczek pilotażu materiałów Szkoły Dobrostanu oraz przykłady tego, jak wykorzystały zdobytą wiedzę do pracy z klasą.