Michel M. (2002). Grupa rówieśnicza jako podstawowe środowisko działań profilaktycznych w społeczności lokalnej, „Nauczyciel i Szkoła”, nr 1–2 (14–15), s. 247–259.
Ostaszewski K. (2012). Pojęcie klimatu szkoły w badaniach zachowań ryzykownych młodzieży,„Edukacja”, nr 4 (120), s. 23–38.
Przewłocka J. (2015). Bezpieczeństwo uczniów i klimat społeczny w polskich szkołach, Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Mazur J., Małkowska-Szkutnik A. [red.] (2017). Środowisko fizyczne i społeczne oraz jakość funkcjonowania szkoły a zdrowie subiektywne i zachowania zdrowotne nastolatków, Warszawa: Instytut Matki i Dziecka.
Nowakowska A., Przewłocka J. (2015). Szkoła oczami uczniów: relacje z nauczycielami i kolegami oraz przemoc szkolna. Raport z badania jakościowego. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Poleszak W. (2015). Klimat społeczny szkoły, Warszawa: ORE.
Żmijski J. (2016). Jakimi metodami pracują grupy uczące się we współpracy, Warszawa: Fundacja Szkoła z Klasą.
Grygiel P. (2016). Dynamika poczucia integracji z rówieśnikami w klasach 3–6 szkoły podstawowej. Model latentnych krzywych rozwojowych, „Edukacja”, nr 3 (138), s. 57–74.
W komponencie STRATEGIE znajdziesz informacje o tym, jak działania na rzecz dobrostanu powinny być realizowane w szkole w sposób logiczny i spójny, angażujący całą społeczność szkolną, a także proponujemy Ci konkretne strategie działań w każdym z 6 obszarów. Zapraszamy także do obejrzenia filmów, w których eksperci na podstawie swoich doświadczeń opowiadają, jak opisane strategie stosują w codziennej pracy w szkole i klasie.
Komponent PRAKTYKA,to ciekawe pomysły na aktywności i zadania do wykorzystania bezpośrednio w pracy z uczniami i uczennicami. To małe rzeczy, które – wielokrotnie powtarzane – dużo znaczą, bo wspierają proces budowania dobrostanu w klasie. Weź je sobie i skorzystaj z nich razem z uczniami na lekcji czy w innych sytuacjach szkolnych.
Komponent INSPIRACJE zawiera refleksje uczestniczek pilotażu materiałów Szkoły Dobrostanu oraz przykłady tego, jak wykorzystały zdobytą wiedzę do pracy z klasą.