W jaki sposób fotografia może wspierać rozmowę o różnorodności w szkole? O czym warto pamiętać, gdy omawiamy z młodzieżą zdjęcia poruszające ważne i trudne tematy społeczne? Jak wspierać uczniów i uczennice w poszukiwaniu ich własnej, osobistej interpretacji zdjęcia?

Zachęcamy do obejrzenia nagrania z webinaru Wgłąb zdjęcia – fotografia jako narzędzie edukacyjne przeprowadzonego w ramach programu Solidarność. Podaj dalej!.

 

 

Spotkanie poprowadzili:

David Sypniewski – grafik, animator kultury, trener antydyskryminacyjny, filmowiec, fotograf, szczudlarz. Autor zdjęć dokumentalnych dla organizacji pozarządowych w Polsce, głównie wokół tematów migracji i wykluczenia społecznego. Szczególnie bliska jest mu kwestia międzykulturowości, jako że jest wpisana w jego życie, gdyż jego rodzice byli uchodźcami politycznymi we Francji. Traktuje fotografię jako narzędzie zmiany społecznej, a w szczególności nadawania podmiotowości osobom należących do grup wykluczanych społecznie.

Małgorzata Leszko – trenerka antydyskryminacyjna, aktywistka zaangażowana w pracę na rzecz różnorodności i równości – zarówno w sali warsztatowej, jak i na ulicy. Jako edukatorka współpracuje m.in. z Centrum Edukacji Obywatelskiej i Muzeum POLIN; jako wolontariuszka uczy języka polskiego cudzoziemców w Fundacji Ocalenie. Ukończyła Szkołę Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP i akademię praw człowieka Humanity in Action w Atlancie. Pracuje w Funduszu Feministycznym.

 

Projekt Solidarność. Podaj dalej! realizowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+ w partnerstwie z: La Ligue de l’enseignement – France, Fundacion CIVES – Spain, CMS, Center for Peace Studies – Croatia, Humanitas – Slovenia, ARCI – Italy.