Webinary Fundacji Szkoła z Klasą polecają się Wam do obejrzenia! Poniżej znajdziecie nagrania spotkań online, które już się odbyły, a które mogą być dla Was przydatne w czasie nauczania zdalnego i nie tylko, oraz na bieżąco uzupełnianą listę planowanych webinarów. Zachęcamy Was do korzystania z tej bazy oraz do spotkań z nami i naszymi ekspertami w przestrzeni wirtualnej. 

DO ZAPISANIA W KALENDARZU

Już wkrótce kolejne webinary!

DO OBEJRZENIA

(od najnowszych do najstarszych)

Projekt edukacyjny – czy wiesz, co i jak?

Projekt edukacyjny – metoda, którą wydaje się, że wszyscy dobrze znają, ale jak przychodzi co do czego, pojawiają się pytania. Zapraszamy do obejrzenia nagrania z webinaru, podczas którego opowiedzieliśmy na nowo o metodzie, która sprawdzi się zarówno w pracy stacjonarnej, jak i zdalnej czy hybrydowej. Podczas oglądania dowiesz się: na czym polega metoda projektu edukacyjnego, jakie ma cechy i etapy? Co można uznać za projekt edukacyjny, a co nie? Jakie narzędzia można wykorzystać przy realizacji projektu online lub/i offline? Jak angażować uczniów na różnych etapach projektu?

Webinar organizowany był w ramach programu Edukacja Inspiracja, w którym trwa właśnie rekrutacja do IV edycji. Jest to program, w którym przyznajemy granty w wysokości do 3 500 zł na realizację autorskich projektów edukacyjnych. Do udziału zapraszamy nauczycieli z miejscowości do 30 tys. mieszkańców, pracujących z uczniami klas 4-8 szkół podstawowych. W drugiej części webinaru opowiedzieliśmy o założeniach programu, zgłoszeniach, zasadach i kryteriach oceny projektów. Edukacja Inspiracja to program Fundacji EFC prowadzony we współpracy z Fundacją Szkoła z Klasą.

[goście: Agnieszka Chomicka-Bosy – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i polonistka zaangażowana w propagowanie idei nowoczesnej edukacji wśród nauczycieli i uczniów, trenerka i mentorka w Centralnym Domu Technologii i Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog; Michał Szeląg – dyrektor programowy Fundacji Szkoła z Klasą, koordynator programów edukacyjnych ogólnopolskich i międzynarodowych m.in. Szkoła z Klasą i Wartość dodana, trener]

Rady dla Rady. Webinar dla nauczycielek i nauczycieli

To kolejny webinar z serii Rady dla Rady. Po perspektywie dyrektorskiej, przyszedł czas na nauczycieli. Podczas spotkania rozmawialiśmy o tym, jak przygotować się na ten wyjątkowy rok szkolny. Wspólnie z ekspertkami szukaliśmy odpowiedzi na pytania: jak dobrze zorganizować rok szkolny, jak zadbać o komfort swój i uczniów, jak motywować do pracy, jak przekazywać informacje czy jak mądrze korzystać z dostępnych narzędzi.

[goście: Anna Wójcik-Jachowicz – polonistka, trenerka, tutorka. Od kilku lat współpracuje z Fundacją Szkoła z Klasą jako mentorka kursów e-learningowych i trenerka podczas szkoleń stacjonarnych; Barbara Ostrowska – psycholożka i nauczycielka w Międzynarodowym Liceum Ogólnokształcącym Paderewski w Lublinie oraz w szkole online Pamoja Education. Trenerka i egzaminatorka Organizacji Matury Międzynarodowej IBO; prowadzenie i moderacja: Michał Szeląg]

Rady dla Rady. Webinar dla dyrektorek i dyrektorów

Podczas spotkania podpowiemy: jak pracować w modelu mieszanym (nazywanym też blended lub hybrydowym); jak ułożyć plan w mniejszej a jak w większej szkole; co można zrobić, gdy nauczyciele pracują jednocześnie w kilku szkołach; jak rozwiązać kwestię nauczycieli bardziej narażonych na zachorowania; jak zaplanować szkolenia, by odpowiadały realnym potrzebom i kompetencjom zespołu; jak zmapować w zespole liderów kompetencji cyfrowych i wykorzystać ich potencjał; jak wprowadzać wdrażaniu model pracy zdalnej, czyli o darmowych i bezpiecznych platformach i kolejnych krokach (od wyboru, po dostosowanie do potrzeb i możliwości zespołu).

[goście: Oktawia Gorzeńska, ekspertka ds. innowacji, zmiany, przywództwa oraz cyfryzacji w edukacji; Ewa Radanowicz, ekspertka ds. przestrzeni edukacyjnej, zmiany i innowacji w projektach polskich i międzynarodowych; prowadzenie i moderacja: Agata Łuczyńska]

Czy w wakacje dzieci powinny sobie zrobić przerwę od technologii i Internetu?

Obecnie – w czasie pandemii COVID-19 – nasza obecność w internecie jest superintensywna. Całymi rodzinami codziennie wiele godzin korzystamy z urządzeń cyfrowych i łączymy się z siecią. A może by tak zrobić sobie wakacyjną przerwę – my i nasze dzieci? Taką prawdziwą przerwę – z wyłączonymi telefonami i schowanymi komputerami? Czy bycie wyłącznie offline jest dziś w ogóle możliwe i czy tego właśnie potrzebujemy?

[goście: Kamil Nowak, autor bloga blogojciec; Anna Rywczyńska, Kierownik Działu Edukacji Cyfrowej w NASK oraz Koordynatorka Polskiego Centrum Programu Safer Internet; prowadzenie i moderacja: dziennikarka Karolina Oponowicz]

Ocenianie online / offline

Czy ocenianie w czasie pandemii to wyzwanie? Czy jest nam trudniej, czy może łatwiej dostrzec te momenty w procesie uczenia się, w których uczniowie potrzebują naszego wsparcia? I jak zbudować ocenę ucznia, jeśli oceniać trzeba?

[goście: Zyta Czechowska, nauczycielka Roku 2019, terapeutka i nauczycielka w szkole specjalnej, współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli „Czas TIKa”; dr Kamil Paździor – nauczyciel licealny (historia, WOS) z doświadczeniem w niemal wszystkich typach szkół, moderator Szkoły z Klasą 2.0, trener Google Suite i programu Asy Internetu, autor scenariuszy edukacyjnych; prowadzenie i moderacja: Marta Puciłowska, wiceprezeska Fundacji Szkoła z Klasą]

Jak w zrównoważony sposób korzystać z Internetu i technologii?

Jak mogą wyglądać domowe zasady korzystania z Internetu i technologii? Jak wyznaczać dzieciom i młodzieży granice dostępu do Internetu i urządzeń cyfrowych?

[goście: Marcin Perfuński – bloger (od 2014 r. prowadzi stronę www.supertata.tv), dziennikarz i radiowiec, prywatnie tata pięciu córek; Iwona Brzózka-Złotnicka – ekspertka i trenerka edukacyjna, prowadzi Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, które realizuje wiele projektów z zakresu edukacji cyfrowej; prowadzenie i moderacja: dziennikarka Karolina Oponowicz]

Dlaczego nastolatkom jest wyjątkowo trudno? Jak dorośli mogą im pomóc?

Jakie specyficzne trudności przeżywają teraz młodzi ludzie, odcięci od rówieśników, skazani na siedzenie w domu z rodzicami i zagubieni w zdalnej edukacji? Jakie są najlepsze strategie komunikacji i współpracy z nastolatkiem w czasach zarazy?

Webinarium skierowane do nauczycielek i nauczycieli nastolatków. 

[goście: Agnieszka Nawarenko – psychoterapeutka, ukończyła Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie; Paweł Nawrocki – nauczyciel wiedzy o społeczeństwie i historii w Technikum Poligraficznym w Warszawie, wychowawca i pasjonat obywatelskiego działania; prowadzenie i moderacja: Alicja Pacewicz]

Projekt edukacyjny zdalnie

Jak spojrzeć na projekt edukacyjny w czasie zdalnego nauczania? Czy realizowanie projektu zdalnie jest możliwe? Jest dodatkowym obciążeniem czy może szansą, przestrzenią do pracy? Czy jest potrzebne w czasie kryzysu? Jak wzmacniać motywację i zaangażowanie uczniów w pracę? Na co zwrócić szczególną uwagę? W jaki sposób kontynuować projekt? Z jakich metod i narzędzi skorzystać?

[goście: Anna Wójcik-Jachowicz – polonistka, trenerka, tutorka. Realizowała wiele międzyprzedmiotowych projektów edukacyjnych, wykorzystując technologię i „nowe media”; Barbara Ostrowska – psycholożka i nauczycielka w Międzynarodowym Liceum Ogólnokształcącym Paderewski w Lublinie oraz w szkole online Pamoja Education; prowadzenie i moderacja: Izabela Meyza]

Dobrostan cyfrowy 

Co kryje się pod pojęciem “dobrostan cyfrowy”? Jak w mądry i zbilansowany sposób korzystać z zasobów sieci?

[goście: dr Barbara Ostrowska – psycholożka i nauczycielka w Międzynarodowym Liceum Ogólnokształcącym Paderewski w Lublinie oraz w szkole online Pamoja Education; Michał Kostera – uczeń XV LO z oddziałami dwujęzycznymi im. N. Żmichowskiej w Warszawie; Ania Oka – autorka bloga o zabawkach Zabawkator i nowego projektu wpewnymwieku.pl; prowadzenie i moderacja: trenerka Asów Internetu, Izabela Meyza]

Jak uczyć i wspierać młodsze dzieci?

Jak uczyć, żeby nie zamęczyć? Jak utrzymać równowagę między propozycjami online i offline? Jakie mamy konkretne pomysły do wykorzystania? Jak nauczyciele mogą wspierać dzieci, a jak rodziców? Co przeżywają teraz dzieci i z czym sobie nie radzą? Czy uczenie się czegoś może im pomóc przeżyć ten trudny czas? Jak ich i siebie nie zamęczyć zadaniami? Jak odpowiadać na trudne pytania dzieci i rodziców?

Webinarium adresowane do nauczycielek/li młodszych uczniów, w tym przedszkolaków.

[goście: Joanna Apanasewicz, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, autorka wielu materiałów edukacyjnych w zakresie wprowadzania nowych technologii do edukacji; Ula Malko, psycholożka dziecięca i mediatorka, współzałożycielka ośrodka wsparcia i rozwoju Bliskie Miejsce; prowadzenie i moderacja: Alicja Pacewicz]

Jak przeciwdziałać cyberprzemocy?

Rada Rodziców Asów Internetów zaprasza rodziców i nauczycieli na kolejne spotkanie w sieci poświęcone zagadnieniu cyberbezpieczeństwa – tym razem rozmawialiśmy o przeciwdziałaniu cyberprzemocy.

[goście: dr Szymon Wójcik, koordynator projektu saferinternet.pl w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę; Justyna Kozłowska, mama trójki dzieci, autorka bloga 10 minut spokoju; prowadzenie i moderacja: trenerka Asów Internetu, Izabela Meyza]

Bądź wychowawcą online

Jak wpierać swoich uczniów i uczennice w czasach zdalnej edukacji? Jak podtrzymywać z nimi kontakt, wspierać ich i pomagać w zmaganiu się z niełatwą codziennością? 

[gościni: Marta Florkiewicz-Borkowska, wychowawczyni klasy VII, nauczycielka języka niemieckiego, członkini grupy Superbelfrzy RP, Nauczyciel Roku 2017; prowadzenie i tłumaczenie na język gruziński: Megi Bibiluri]

Edukacja zdalna (nie tylko) w czasach zarazy

Jak zorganizować zdalne nauczanie online? Jak komunikować się i wspierać wzajemnie w zespole nauczycielskim? Jaką rolę w tym niełatwym czasie powinien pełnić dyrektor/ka szkoły?

[goście: Oktawia Gorzeńska, ekspertka ds. innowacji, zmiany, przywództwa oraz cyfryzacji w edukacji, Dawid Łasiński, Pan Belfer – nauczyciel z internetów, chemik pracujący w Zespole Szkół w Bolechowie; prowadzenie i moderacja: prezeska Fundacji Szkoła z Klasą, Agata Łuczyńska]

Cyberbezpieczeństwo na co dzień. Narzędzia i mity

W czasie, gdy wszyscy chcąc nie chcąc jesteśmy non stop w sieci szczególnie ważna jest rozmowa o cyberbezpieczeństwie.

[goście: Paweł Ngei, edukator w zakresie cyberbezpieczeństwa i programista pracujący dla firm z Doliny Krzemowej; Weronika Woińska, uczy się w liceum z brytyjskim systemem edukacyjnym, prowadzi zajęcia z budowania umiejętności technologicznych dla dzieci; prowadzenie i moderacja: ekspert i trener Asów Internetu, Kamil Śliwowski]

Jak kreatywnie korzystać z Internetu? 

Jak wykorzystać Internet do rozwoju osobistego? Jak wspólnie z dzieckiem spędzać dobrze i kreatywnie czas w sieci?

[goście: prof. Jacek Pyżalski, pedagog specjalny, związany z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; Ola Radomska, mama 6-latki, blogerka, vlogerka, inspirująca kabareciara; prowadzenie i moderacja: dziennikarka, Karolina Oponowicz]

Jak o sieci gadać z dziećmi?

Jak zacząć rozmowę z dziećmi o Internecie? Na jakie trudności można napotkać podczas takiej rozmowy i jak sobie z nimi radzić?

[goście: dr Karol Jachymek, filmoznawca, kulturoznawca, związany z SWPS; Ania Oka, blogerka, vlogerka, prowadzi bloga o zabawkach zabawkator.pl; prowadzenie i moderacja: dziennikarka, Karolina Oponowicz] 

Design thinking w edukacji – jak to ugryźć?

Dlaczego metoda projektowa design thinking sprawdza się nie tylko w biznesie, ale też w edukacji? Jak ją wykorzystać w szkole?

[goście: Aleksandra Saczuk i Michał Szeląg – Fundacji Szkoła z Klasą]

 

ClickMeeting jest partnerem technologicznym Fundacji w zakresie prowadzenie webinarów.