Webinary Fundacji Szkoła z Klasą polecają się Wam do obejrzenia! Poniżej znajdziecie nagrania spotkań online, które już się odbyły, a które mogą być dla Was przydatne w czasie nauczania zdalnego i nie tylko. Zachęcamy Was do korzystania z tej bazy oraz do spotkań z nami i naszymi ekspertami w przestrzeni wirtualnej.
ZAPLANOWANE
Kolejne webinary już wkrótce!
DO OBEJRZENIA
(od najnowszych do najstarszych)
Edukacja Inspiracja: jak zdobyć grant na projekt edukacyjny
Lubisz wychodzić poza schemat standardowych zajęć szkolnych? Chcesz odkrywać w uczniach i uczennicach potencjał, ich pasję oraz zainteresowania? Pracujesz w publicznej szkole podstawowej z miejscowości do 30 tys. mieszkańców i uczysz młodzież z klas 4-8?
Fundacja EFC i Fundacja Szkoła z Klasą prowadzą rekrutację do programu Edukacja Inspiracja, w którym możesz zdobyć grant (do 3 500 zł) na realizację autorskiego projektu edukacyjnego.
Chcesz dowiedzieć się więcej o programie i rekrutacji? Dowiedz się z nagrania, dlaczego warto pracować metodą projektu edukacyjnego oraz na co zwrócić uwagę, zgłaszając swój pomysł na projekt.
Razem z dziećmi w cyfrowym świecie
Rozmowa dwójki rodziców, o tym, jak po roku zdalnej edukacji radzić sobie z wyzwaniami obecności dzieci w internecie. Obejrzyj, jeśli: często prosisz swoje dziecko, żeby odłożyło telefon albo przestało grać; masz już dosyć zakazów, które nie są skuteczne; zastanawiasz się, jak rozmawiać z dzieckiem o internecie w konstruktywny sposób.
Debata „Szkoła w czerwcu. Plan na powrót”
Jak sprawić, żeby ostatni miesiąc nauki stacjonarnej miał sens dla wszystkich członków szkolnej społeczności? Justyna Suchecka wspólnie z naszymi gośćmi rozmawia o powrocie do szkół, mądrej edukacji i planach na ten wyjątkowy czas.
Dobrostan w cyfrowym świecie
Jak narzędzia cyfrowe mogą nam pomóc zadbać o dobrostan nasz i dzieci? Jakie działania offline podejmować razem z dziećmi w domu i uczniami w szkole, by zachować zdrowy balans w korzystaniu z internetu i nowych technologii?
TIK? Tak! Po powrocie do szkół
Z jakich narzędzi online warto korzystać również po powrocie do nauki stacjonarnej?
Relacje po pandemii. Lekcja dla nauczycieli i nauczycielek z prof. Jackiem Pyżalskim
Wspólnie z profesorem Jackiem Pyżalskim przygotowaliśmy konkretne rozwiązania na odbudowanie relacji i wspólne działania uczniów i uczennic w klasie po powrocie do stacjonarnego nauczania.
Jak rozmawiać z uczniami o depresji?
Rozmowa z Ewą Nowak, autorką książki „Orkan. Depresja” (wydawnictwo Harper Collins 2020), o tym, w jaki sposób lektura książki może stać się punktem wyjścia do rozmowy z dziećmi i młodzieżą o zdrowiu psychicznym.
O dobrostanie, nudzie i świętowaniu – zdalne lekcje Edukacji Inspiracji
Uczysz w klasach 4-8 szkół podstawowych? Ciekawi Cię, jak inni nauczyciele prowadzą swoje zdalne lekcje i z jakich narzędzi korzystają? Pracujesz ze swoimi uczniami metodą projektu edukacyjnego? Zapraszamy wraz z uczniami na cykl trzech około 30-minutowych lekcji.
Lekcje organizowane były w ramach programu Edukacja Inspiracja. Edukacja Inspiracja to program Fundacji EFC prowadzony we współpracy z Fundacją Szkoła z Klasą.
Metoda myślenia projektowego. Jak zmienić kulturę nauczania i codzienną pracę w klasie?
O innowacyjnych metodach nauczania i swoim doświadczeniu opowiadała Marta Florkiewicz-Borkowska.
Jak mówić, żeby nas słuchano?
Zapraszamy na pierwszy webinar Klubu Szkoły z Klasą. O tym Jak mówić, by nas słuchano? opowiedział dziennikarz Maciej Orłoś, a o to, jak przełożyć to na grunt szkolny, zadbała Marta Puciłowska z Fundacji Szkoła z Klasą.
Poczucie własnej wartości: jak je budować (nie tylko) w szkole
Czym właściwie jest poczucie własnej wartości? Jak je rozumieć i budować, co mu sprzyja, a co je podważa? Jak szkoła może wspierać uczniów i uczennice w kształtowaniu poczucia własnej wartości?
Zaangażowanie na odległość, czyli jak włączać uczniów i uczennice w pracą zdalną
Co można zrobić, żeby uczniowie i uczennice angażowali się w działania edukacyjne? Jak zachęcać uczniów do kontaktów podczas działań zdalnych? Jak z problemami z motywacją radzą sobie praktycy i co mówią o tym teoretycy?
WF w pandemii – dobre praktyki z akcji Aktywni w mieście
Dlaczego nie można rezygnować z lekcji WF w nauczaniu zdalnym? Jak współpracować z rodzicami, aby aktywizować ruchowo dzieci i młodzież? Jak korzystać na co dzień z dzienniczka aktywności: w domu, w szkole, w mieście?
Solidarność. Podaj dalej! Wgłąb zdjęcia – fotografia jako narzędzie edukacyjne
W jaki sposób fotografia może wspierać rozmowę o różnorodności w szkole? O czym warto pamiętać, gdy omawiamy z młodzieżą zdjęcia poruszające ważne i trudne tematy społeczne? Jak wspierać uczniów i uczennice w poszukiwaniu ich własnej, osobistej interpretacji zdjęcia?
Asy Internetu – narzędzia online do pracy z uczniami i uczennicami
Z jakich narzędzi online korzystać podczas codziennej pracy z uczniami? Jakie są plus i minusy każdego z nich?
Asy Internetu – akcje społeczne
Czym jest akcja społeczna? Od czego zacząć pracę nad nią? Jak wspierać uczniów w jej realizacji? Przekazujemy masę inspiracji i przykładów ciekawych akcji społecznych.
Projekt edukacyjny – czy wiesz, co i jak?
Na czym polega metoda projektu edukacyjnego, jakie ma cechy i etapy? Co można uznać za projekt edukacyjny, a co nie? Jakie narzędzia można wykorzystać przy realizacji projektu online lub/i offline? Jak angażować uczniów na różnych etapach projektu?
Webinar organizowany był w ramach programu Edukacja Inspiracja. Edukacja Inspiracja to program Fundacji EFC prowadzony we współpracy z Fundacją Szkoła z Klasą.
Rady dla Rady. Webinar dla nauczycielek i nauczycieli
Jak przygotować się na ten wyjątkowy rok szkolny? Jak zadbać o komfort swój i uczniów, jak motywować do pracy? Jak przekazywać informacje czy jak mądrze korzystać z dostępnych narzędzi?
Rady dla Rady. Webinar dla dyrektorek i dyrektorów
Jak pracować w modelu mieszanym? Jak ułożyć plan w mniejszej a jak w większej szkole? Co można zrobić, gdy nauczyciele pracują jednocześnie w kilku szkołach? Jak rozwiązać kwestię nauczycieli bardziej narażonych na zachorowania? Jak zaplanować szkolenia, by odpowiadały realnym potrzebom i kompetencjom zespołu? Jak zmapować w zespole liderów kompetencji cyfrowych i wykorzystać ich potencjał?
Czy w wakacje dzieci powinny sobie zrobić przerwę od technologii i Internetu?
Obecnie – w czasie pandemii COVID-19 – całymi rodzinami codziennie wiele godzin korzystamy z urządzeń cyfrowych i łączymy się z siecią. A może by tak zrobić sobie wakacyjną przerwę – my i nasze dzieci? Taką prawdziwą przerwę – z wyłączonymi telefonami i schowanymi komputerami? Czy bycie wyłącznie offline jest dziś w ogóle możliwe i czy tego właśnie potrzebujemy?
Ocenianie online / offline
Czy ocenianie w czasie pandemii to wyzwanie? Czy jest nam trudniej, czy może łatwiej dostrzec te momenty w procesie uczenia się, w których uczniowie potrzebują naszego wsparcia? I jak zbudować ocenę ucznia, jeśli oceniać trzeba?
Jak w zrównoważony sposób korzystać z Internetu i technologii?
Jak mogą wyglądać domowe zasady korzystania z Internetu i technologii? Jak wyznaczać dzieciom i młodzieży granice dostępu do Internetu i urządzeń cyfrowych?
Dlaczego nastolatkom jest wyjątkowo trudno? Jak dorośli mogą im pomóc?
Jakie specyficzne trudności przeżywają teraz młodzi ludzie, odcięci od rówieśników, skazani na siedzenie w domu z rodzicami i zagubieni w zdalnej edukacji? Jakie są najlepsze strategie komunikacji i współpracy z nastolatkiem w czasach zarazy?
Webinarium skierowane do nauczycielek i nauczycieli nastolatków.
Projekt edukacyjny zdalnie
Jak spojrzeć na projekt edukacyjny w czasie zdalnego nauczania? Czy realizowanie projektu zdalnie jest możliwe? Jest dodatkowym obciążeniem czy może szansą, przestrzenią do pracy? Czy jest potrzebne w czasie kryzysu? Jak wzmacniać motywację i zaangażowanie uczniów w pracę? Na co zwrócić szczególną uwagę? W jaki sposób kontynuować projekt? Z jakich metod i narzędzi skorzystać?
Dobrostan cyfrowy
Co kryje się pod pojęciem “dobrostan cyfrowy”? Jak w mądry i zbilansowany sposób korzystać z zasobów sieci?
Jak uczyć i wspierać młodsze dzieci?
Jak uczyć, żeby nie zamęczyć? Jak utrzymać równowagę między propozycjami online i offline? Jakie mamy konkretne pomysły do wykorzystania? Jak nauczyciele mogą wspierać dzieci, a jak rodziców? Co przeżywają teraz dzieci i z czym sobie nie radzą? Czy uczenie się czegoś może im pomóc przeżyć ten trudny czas? Jak ich i siebie nie zamęczyć zadaniami? Jak odpowiadać na trudne pytania dzieci i rodziców?
Webinarium adresowane do nauczycielek/li młodszych uczniów, w tym przedszkolaków.
Jak przeciwdziałać cyberprzemocy?
Rada Rodziców Asów Internetów zaprasza rodziców i nauczycieli na kolejne spotkanie w sieci poświęcone zagadnieniu cyberbezpieczeństwa – tym razem rozmawialiśmy o przeciwdziałaniu cyberprzemocy.
Bądź wychowawcą online
Jak wpierać swoich uczniów i uczennice w czasach zdalnej edukacji? Jak podtrzymywać z nimi kontakt, wspierać ich i pomagać w zmaganiu się z niełatwą codziennością?
Edukacja zdalna (nie tylko) w czasach zarazy
Jak zorganizować zdalne nauczanie online? Jak komunikować się i wspierać wzajemnie w zespole nauczycielskim? Jaką rolę w tym niełatwym czasie powinien pełnić dyrektor/ka szkoły?
Cyberbezpieczeństwo na co dzień. Narzędzia i mity
W czasie, gdy wszyscy chcąc nie chcąc jesteśmy non stop w sieci szczególnie ważna jest rozmowa o cyberbezpieczeństwie.
Jak kreatywnie korzystać z Internetu?
Jak wykorzystać Internet do rozwoju osobistego? Jak wspólnie z dzieckiem spędzać dobrze i kreatywnie czas w sieci?
Jak o sieci gadać z dziećmi?
Jak zacząć rozmowę z dziećmi o Internecie? Na jakie trudności można napotkać podczas takiej rozmowy i jak sobie z nimi radzić?
Design thinking w edukacji – jak to ugryźć?
Dlaczego metoda projektowa design thinking sprawdza się nie tylko w biznesie, ale też w edukacji? Jak ją wykorzystać w szkole?
ClickMeeting jest partnerem technologicznym Fundacji w zakresie prowadzenia webinarów.