Projekt(uj) odporność! Jak zrealizować projekt edukacyjny o odporności psychicznej?

Nauczycielki Szkoły Podstawowej Montessori im. Urszuli Ledóchowskiej w Warszawie przygotowały propozycje 3 bloków zajęć z obszaru edukacji matematycznej. Ich lekcje prowadzone są na podłodze; uczniowie przestrzegają zasad, współpracują w parach i grupach; nie tylko liczą, ale też badają, poszukują, konstruują.
Uczeń/uczennica po zakończeniu zajęć:
Uczeń/uczennica po zakończeniu zajęć:
Uczeń/uczennica po zakończeniu zajęć:
Polecamy także zamieszczone gry planszowe do wykorzystania podczas lekcji.
Lekcje opracowane zostały w ramach programu „Matematyka I klasa” współfinansowanego przez Fundację mBanku przez Karoliną Prus-Wirzbicką, Katarzynę Świerzawską oraz Natalię Studzińską. Pokazowe zajęcia odbędą się w warszawskich szkołach w marcu i kwietniu – relacje z pierwszych lekcji już wkrótce. Opracowujemy też film oraz rekomendacje dotyczące aktywnego prowadzenia nauczania, opartego na samodzielnym operacyjnym rozumowaniu najmłodszych uczniów, poszukiwaniu przez nich własnych strategii i rozwiązań oraz wnioskowaniu i dowodzeniu.