Wyzwanie matematyczne I – stwórzcie wymarzoną salę lekcyjną

Data dodania:
21 kwietnia 2020
Typ materiału:
scenariusz zajęć
Poziom edukacji:
szkoła podstawowa klasy 4-8, szkoła ponadpodstawowa
Dla kogo:
Obszar programowy:
angażujące środowiska uczenia się
Tagi:
design thinking
Licencja:
CC-BY-SA

Zadaniem uczniów jest stworzenie wymarzonej sali lekcyjnej. Celem zmian może być np. przygotowanie przestrzeni do pracy w grupach, zorganizowanie spotkania z gościem, dyskoteki lub po prostu zaproponowanie nowego układu ławek podczas codziennych lekcji. Następnie uczniowie, przechodząc przez cały proces w duchu metody design thinking, będą szacowali wielkość sali, mierzyli ją, tworzyli rysunki w odpowiedniej skali i budowali projekty przestrzenne. Decyzję o tym, jaki będzie cel wprowadzanych zmian, możesz pozostawić uczniom, podjąć ją samodzielnie przed lekcją lub ustalić wspólnie z uczniami na początku zajęć. Ważne, żeby wybrany cel był możliwy do wprowadzenia w życie i żeby odpowiadał na faktyczne zapotrzebowanie uczniów i nauczyciela.

Do scenariusza, który umieściliśmy do pobrania na dole, wykorzystaj także:

W naszej bibliotece materiałów znajdziesz 8 takich wyzwań matematycznych. Każdy z pomysłów na zajęcia oparty jest na tym samym schemacie – uczniowie dostają od nauczyciela wyzwanie związane z codziennym życiem – żeby jemu sprostać, pracują zespołowo z wykorzystaniem różnych umiejętności matematycznych. Sprawdź pozostałe propozycje.

Matematyka jest wszędzie to zestaw materiałów edukacyjnych przeznaczonych dla nauczycieli pracujących z uczniami w wieku 10-14 lat, które pokazują praktyczne zastosowanie matematyki w życiu codziennym. Materiały powstały w ramach międzynarodowego programu Wartość dodana.

Zobacz również