Materiały edukacyjne

Scenariusze zajęć

Zimna wojna. Opis aktywności

Materiały obejmują lata 1945–1993 i zawierają cyfrową oś czasu, grę „Historie z życia codziennego”, która pozwala uczniom i uczennicom zastanowić się nad codziennym życiem w tym okresie oraz instrukcje dla nauczycieli i nauczycielek, jak skutecznie korzystać z tych narzędzi podczas lekcji.

Totalitaryzmy i demokratyzacja. Opis aktywności

Materiały obejmują lata 1917–2004 i zawierają cyfrową oś czasu, grę „Zakazane słowa”, która pomaga uczniom i uczennicom zapamiętać kluczowe postacie z tego okresu oraz instrukcje dla nauczycieli i nauczycielek, jak skutecznie korzystać z tych narzędzi podczas lekcji.

Historia kolonializmu. Opis aktywności

Materiały obejmują lata 1492–2020 i zawierają cyfrową oś czasu, ćwiczenie „Język obrazów”, które pomaga uczniom i uczennicom zastanowić się nad stereotypami na temat kolonializmu, a także instrukcje dla nauczycieli i nauczycielek, jak skutecznie korzystać z tych narzędzi podczas lekcji.

Kurs DigHist

Kurs "Jak tworzyć treści historyczne z użyciem digital storytellingu"

Kurs przeznaczony dla nauczycieli i nauczycielek historii oraz edukatorów i edukatorek, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat digital storytellingu, czyli opowiadania o historii z użyciem narzędzi cyfrowych. Wierzymy, że nasz kurs pomoże Ci dostarczyć klasie niezwykłych przeżyć, które można dostosować do różnych potrzeb i okoliczności.

Raport

Cyfrowa Historia. Raport z badań

Cyfrowa Historia. Raport z badań

Cyfrowa Historia. Raport z badań (Digital HI-storytelling. Research report) został stworzony w oparciu o analizę danych zastanych (desk research) dotyczących zarówno korzystania z narzędzi cyfrowych, jak i wyzwań, które stoją przed osobami uczącymi młodych ludzi z pokolenia Z. Dane te zostały uzupełnione pogłębionymi wywiadami przeprowadzonymi z nauczycielami i nauczycielkami historii w trzech krajach partnerskich, a pytaliśmy ich m.in. o program nauczania historii, trudne i wymagające tematy, z którymi się mierzą, oraz metody, które stosują w swojej codziennej praktyce nauczania.

Digital HI-storytelling. Research report

Digital HI-storytelling. Research report

Digital HI-storytelling. Research report is based on desk research on the use of digital tools and teaching methods and how they meet the needs of GenZ students, complemented by in-depth interviews with history teachers in the three partner countries.

Metodologia szkoleń