W ramach programu Cyfrowa Historia (ang. Digital HI-Storytelling, DigHist) prezentujemy innowacyjne narzędzia do nauczania historii Europy XX wieku i edukacji obywatelskiej. Działamy w oparciu o metodę digital storytellingu, która wspiera tworzenie angażujących i interesujących lekcji dla młodych osób.
Dzięki międzynarodowej współpracy z organizacjami z Hiszpanii (Asociación Smilemundo) i Belgii (King Baudouin Foundation) wypracowaliśmy europejską narrację o historii XX wieku, dzięki której uczniowie i uczennice ludzie lepiej zrozumieją globalne procesy historyczne. Stworzone przez nas materiały powstały w oparciu o wnioski z raportu Cyfrowa Historia. Raport z badań oraz metodologię szkoleń.
Co oferujemy w programie?
materiały do nauczania historii Europy w XX w. w trzech tematach: totalitaryzmów i demokratyzacji, zimnej wojny, historii kolonializmu
gotowe scenariusze zajęć
gotowe gry edukacyjne oraz ich szablony do własnego wykorzystania
cyfrowe osie czasu
kurs „Jak tworzyć treści historyczne z użyciem digital storytellingu?”
jak tworzyć angażujące materiały do nauki historii z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych takich jak: osie czasu
jak projektować lekcję w oparciu o metodę uczenia przez doświadczenie (cykl Kolba)
jak zaprojektować własną grę edukacyjną w oparciu o nasze modele
gdzie znaleźć materiały cyfrowe do nauki historii
jak korzystać z materiałów cyfrowych z poszanowaniem praw autorskich
88% uczniów i uczennic uważa, że digital storytelling jest bardziej angażujący niż tradycyjne nauczanie.
Ginger Malin (2010), "Is It Still Considered Reading? Using Digital Video Storytelling to Engage Adolescent Readers"
Motywacja uczniów i uczennic rośnie o 69% dzięki włączeniu elementów gier do zajęć edukacyjnych.
Badania przeprowadzone przez University of Rochester
Kontakt
Aneta Ziemińska koordynatorka programu
aneta.zieminska@szkolazklasa.org.pl
+48 518 287 625
Agnieszka Gwiazdowicz koordynatorka programu
agnieszka.gwiazdowicz@szkolazklasa.org.pl
+48 518 287 625
Program Cyfrowa Historia (Digital HI-storytelling) prowadzony jest przez Fundację Szkoła z Klasą w partnerstwie z Asociación Smilemundo (Hiszpania) i King Baudouin Foundation (Belgia), finansowany ze środków Komisji Europejskiej w ramach programu ERASMUS+.