Cyfrowa Historia

W ramach programu Cyfrowa Historia  (ang. Digital HI-Storytelling, DigHist) prezentujemy innowacyjne narzędzia do nauczania historii Europy XX wieku i edukacji obywatelskiej. Działamy w oparciu o metodę digital storytellingu, która wspiera tworzenie angażujących i interesujących lekcji dla młodych osób. 

Dzięki międzynarodowej współpracy z organizacjami z Hiszpanii (Asociación Smilemundo) i Belgii (King Baudouin Foundation) wypracowaliśmy europejską narrację o historii XX wieku, dzięki której uczniowie i uczennice ludzie lepiej zrozumieją globalne procesy historyczne. Stworzone przez nas materiały powstały w oparciu o wnioski z raportu Cyfrowa Historia. Raport z badań oraz metodologię szkoleń.

Co oferujemy w programie?

Czego dowiesz się z programu?

88% uczniów i uczennic uważa, że digital storytelling jest bardziej angażujący niż tradycyjne nauczanie.

Ginger Malin (2010), "Is It Still Considered Reading? Using Digital Video Storytelling to Engage Adolescent Readers"

Motywacja uczniów i uczennic rośnie o 69% dzięki włączeniu elementów gier do zajęć edukacyjnych.

Badania przeprowadzone przez University of Rochester

Kontakt

Aneta Ziemińska
koordynatorka programu

Agnieszka Gwiazdowicz
koordynatorka programu

Program Cyfrowa Historia (Digital HI-storytelling) prowadzony jest przez Fundację Szkoła z Klasą w partnerstwie z Asociación Smilemundo (Hiszpania) i King Baudouin Foundation (Belgia), finansowany ze środków Komisji Europejskiej w ramach programu ERASMUS+.

Organizatorzy:

Logo Fundacji Szkoła z Klasą

Partnerzy:

Finansowanie:

logo Erasmus+