Cyfrowa Historia. Raport z badań

Data dodania:
31 lipca 2023
Typ materiału:
raport
Poziom edukacji:
szkoła podstawowa klasy 4-8, szkoła ponadpodstawowa
Dla kogo:
nauczyciele i nauczycielki
Obszar programowy:
krytyczne myślenie
Tagi:
dobrostan cyfrowy, edukacja obywatelska, obywatelstwo cyfrowe
Licencja:
CC-BY-SA 4.0

Cyfrowa Historia. Raport z badań (Digital HI-storytelling. Research report) został stworzony w oparciu o analizę danych zastanych (desk research) dotyczących zarówno korzystania z narzędzi cyfrowych, jak i wyzwań, które stoją przed osobami uczącymi młodych ludzi z pokolenia Z. Dane te zostały uzupełnione pogłębionymi wywiadami przeprowadzonymi z nauczycielami i nauczycielkami historii w trzech krajach partnerskich, a pytaliśmy ich m.in. o program nauczania historii, trudne i wymagające tematy, z którymi się mierzą, oraz metody, które stosują w swojej codziennej praktyce nauczania.

Zapoznaj się też z materiałami graficznymi obrazującymi najważniejsze tematy i wątki zdiagnozowane w trakcie jego tworzenia:

  • tabelą najważniejszych wspólnych tematów obecnych w nauczaniu historii XX wieku w trzech krajach partnerskich: Polsce, Hiszpanii i Belgii
  • mapą kluczowych tematów obecnych w nauczaniu historii XX wieku w trzech krajach partnerskich: Polsce, Hiszpanii i Belgii
  • mapą nieobecnych wątków w nauczaniu historii XX wieku w trzech krajach partnerskich: Polsce, Hiszpanii i Belgii

Zobacz również