Weź udział

Elwira Berej

Nazywam się Elwira Berej, jestem nauczycielką języka polskiego. Moje pasje i zainteresowania skupione są wokół skutecznego nauczania, opartego na współpracy uczeń-nauczyciel. Za swój sukces uważam fakt, że uczniowie aktywnie biorą udział w proponowanych przeze mnie działaniach.

 

Dariusz Chrobak

Jestem nauczycielem historii i plastyki oraz dyrektorem w Szkole Podstawowej im. K.K. Baczyńskiego w Czernikowie i Technikum im. M. Kopernika ( historia i teraźniejszość) które tworzą Zespół Szkół . Moje pasje to regionalistyka, turystyka, literatura, poezja, piłka siatkowa, jestem społecznym opiekunem zabytków powiatu toruńskiego, członkiem grup i stowarzyszeń naukowych i kulturalnych, prowadziłem drużynę harcerską.

Uważam za sukces zainteresowanie uczniów przedmiotem, historią, historią małych ojczyzn, włączenie ich do działań na rzecz społeczności lokalnej, uratowanie zabytków – rzeźb drewnianych Matki Boskiej Skępskich z kapliczek, starego młyna i chaty pomennonickiej pastora, cmentarzy ewangelickich.

 

Justyna Dudzik

Jestem dyrektorem szkoły podstawowej, ale przede wszystkim jestem nauczycielką – polonistką, dla której praca jest pasją, a towarzyszenie młodemu człowiekowi w rozwoju niebywałym zaszczytem. Od lat łączę pracę zawodową z działalnością na rzecz lokalnej społeczności , działając w stowarzyszeniach zajmujących się rozwojem życia kulturalnego mojego miasta. Za działalność w zakresie promocji kultury otrzymałam Nagrodę Burmistrza Dobczyc. Bardzo zależy mi na rozbudzaniu kreatywności u młodzieży. Dlatego wykorzystuję metodę projektu, która – jak żadna inna – rozwija kompetencje kluczowe.

 

Sławomir Gac

Jestem nauczycielem informatyki i matematyki w niewielkiej szkole w malowniczym zakątku Serpelic, w okresie wakacji prowadzę warsztaty i zajęcia survivalowe. W wolnej chwili pozostaje kajakarstwo i wędkarstwo na rzece Bug oraz w razie potrzeby pomoc innym. Jako strażak ochotnik w Ochotniczej Straży Pożarnej w Serpelicach staram się pomagać innym i prowadzę Młodzieżową Drużynę Pożarnicza, którą przygotowuje do zawodów sportowo-pożarniczych. Sukces to chyba wielkoformatowa gra, którą stworzyłem jako pomoc edukacyjną do nauki pierwszej pomocy „MALI RATOWNICY” która otrzymała nagrodę Floriana.

 

Monika Gnutek

Uczę matematyki, fizyki i informatyki. Pasjonat nowych technologii, które wykorzystuję. Sukces? Fakt, że uczniowie przychodzą na zajęcia bez stresu, z energią, nie boją się zaprezentować swoje pomysły, mówią mi o wszystkim. Razem szukamy nowinek. Kocham, gdy dzieci biegną do mnie pochwalić się nowością – pełni energii, radości, zapału. Szczęśliwi, że mogą mnie czegoś nauczyć – kocham to. Nie jestem typowym nauczycielem, współpracuję z młodzieżą, są oni dla mnie ważni. Na przerwach mam uczniów w swoje sali i wtedy – bawimy się, uczymy się, rozmawiamy. 

 

Gabriela Góra

Gabriela – genialna, ambitna, bystra, roztropna, empatyczna, lojalna, aktywna. Uczę najmłodszych. Jestem kreatywna, dużo działam i szybko podejmować decyzję. Lubię dobrze się bawić i wielkie przygody. Chętnie jeżdżę na rowerze, uwielbiam górskie wędrówki. Tam odnajduję równowagę, spokój i ciszę. Kocham zwierzęta a szczególnie koty. W wolnych chwilach tworzę kartki z papieru, zostawiając w nich kawałek siebie. Za największy swój sukces uważam działania z seniorami, to, że umiałam wyciągnąć ich z domów i dać im przestrzeń do realizacji ich pasji.

 

Artur Grycz

Nazywam się Artur Grycz i jestem nauczycielem chemii i fizyki w szkole podstawowej. Uwielbiam pracę z młodzieżą oraz zawsze staram się wprowadzać nowoczesne metody pracy – praca projektowa, metoda eksperymentu. Bardzo lubię realizować nowe pomysły w szkole ( zwłaszcza związane z nowinkami technologicznymi). Uwielbiam podróżować oraz uprawiać sport. Za swój sukces uważam osiągniecie to przez co pracowałem wiele lat – praca jako nauczyciel.

 

Małgorzata Jednoralska-Józefczyk

Jestem nauczycielką bibliotekarką. Od dwóch lat tworzę Bibliotekę Motyli w naszej szkole. Murale zainspirowały mnie, by nadać właśnie taką tożsamość naszemu miejscu. Promocję czytelnictwa prowadzimy w oparciu o metaforę czytelnika – małego motylka, który karmiąc się książkami wykształca swoje skrzydła, a każda przeczytana książka, to nowy, piękny kolor na nich. Za nasze działania otrzymaliśmy nagrodę SBP Mistrz Promocji Czytelnictwa 2022, ale za największy sukces uważam to, że dzieci uwielbiają przychodzić do biblioteki. Zależy mi, by wszystkie dzieci czuły się w szkole zaopiekowane, dlatego chciałabym, by istniała w szkole strefa wyciszenia z prawdziwego zdarzenia, a dzieci wiedziały, że jesteśmy równi, ale różni i mamy różne potrzeby. Moja pasja to rękodzieło, tworzę biżuterię techniką haftu sutaszowego, tkam na krośnie. I tym także chcę zarazić młode pokolenie.

 

Agnieszka Kostrzewa

Od 15 lat uczę języka angielskiego w Szkole Podstawowej im. ks. Jana Twardowskiego w Dobieszczyźnie. Jestem fanką nowoczesnych metod nauczania z wykorzystaniem najnowszych technologii. Bliska memu sercu jest także działalność społeczna, dlatego od prawie dwóch lat prowadzę Stowarzyszenie „ToZależy”, które powstało, aby działać na rzecz dzieci ze szkoły w Dobieszczyźnie oraz lokalnej społeczności. Lubię pracować poza schematem, dlatego często uczestniczę w różnych projektach i działaniach, które oferują dzieciom rozwój i przeżywanie nowych doświadczeń. 

 

Agnieszka Krzysiak

Z wykształcenia jestem artystką plastyczką, pedagożką i arteterapeutką. Uczę plastyki i techniki w szkole podstawowej a poza godzinami pracy prowadzę pracownię artystyczną, w której dorośli mogą pod moim okiem rozwijać swoje pasje i zaspokajać twórcze potrzeby. Interesuję się wszelkimi technikami plastycznymi i rękodzielniczymi a od kilku lat moim hobby jest ceramika artystyczna. Lubię czytać książki, fotografować i poznawać nowe miejsca i ludzi. Za swój sukces uważam to, że moi uczniowie i uczennice chętnie przychodzą na moje zajęcia i podejmują razem ze mną nowe wyzwania.

 

Agnieszka Łazarek

Jestem nauczycielką języka polskiego i logopedą. Cały czas szukam nowych wyzwań. Moimi pasjami są literatura (w szczególności kryminały A. Christie), muzyka oraz nowe technologie w edukacji. Za swój sukces uważam każdy moment na lekcji, gdy uczeń z problemami w nauce zrozumie nowe treści.

 

Kinga Łusiewicz

Nauczycielka języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie, terapeutka pedagogiczna, tutorka starająca się sprawić, że szkoła stanie się miejscem radości, sukcesu i rozwoju kompetencji. Pierwszym etapem mojego działania jest poznanie ucznia. To początek wspólnej edukacyjnej przygody, w trakcie której przyglądamy się literaturze, językowi, przeszłości oraz współczesności. Wszystko to, aby wprowadzić młodego, pewnego siebie człowieka w przyszłość. Na lekcjach próbujemy wspólnie urealnić słowa A. de Saint-Exupéry’ego “Z życia uczyń marzenie, a marzenia przemień w rzeczywistość”.

 

Patrycja Marczykowska

Jestem nauczycielką języka angielskiego. Z dużym zainteresowaniem obserwuje rozwój i zmiany, które zachodzą u moich uczniów podczas nauki w szkole. Ucząc języka dostarczam im narzędzie, dzięki któremu świat staje przed nimi otworem. Uwielbiam podróżować, dlatego staram się „zarazić” moich uczniów ciekawością świata. Prywatnie jestem osobą bardzo aktywną fizycznie, ukończyłam dwa triathlony na dystansie 1/8 i uwielbiam biegać. Największy sukces – mój kontakt z uczniami.

 

Aleksandra Moskal

Aktualnie uczę biologii i prowadzę koło biologiczne. Ta druga aktywność stwarza mi okazję do bliższego poznania dzieci nie tylko od strony edukacyjnej i bardzo to sobie cenię. Sukces? Raczej satysfakcja, że udaje mi się zgromadzić świetnych młodych ludzi, z którymi robimy rzeczy mało kojarzące się ze szkołą. Że widzę ich entuzjazm i chęć do działania nawet w dni wolne od nauki.

 

Wioletta Pacholec

Jestem dyrektorem szkoły w niewielkiej miejscowości. Staram się stwarzać w naszej szkole pozytywną przestrzeń do rozwoju i edukacji. Lubię stosować nietypowe, nieszablonowe rozwiązania. Wspieram zarówno nauczycieli jak i uczniów w realizacji ciekawych pomysłów. Lubię aktywny wypoczynek na świeżym powietrzu, szczególnie jazdę rowerem. Swoją pasją staram się zarażać innych. Staram się w każdej sytuacji dostrzegać pozytywy i całym sercem jestem przekonana, że nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne do zrealizowania.

 

Barbara Pawłowska

Nazywam się Barbara Pawłowska. Jestem nauczycielką matematyki i wspomagam proces nauczania dla uczniów z niepełnosprawnościami w Zespole Szkół w Zarzeczu. Moją pasją jest matematyka, a w szczególności jej nauczanie innowacyjnymi metodami, przekazywanie wiedzy matematycznej kreatywnie, w interesujący, a jednocześnie w jasny i mało skomplikowany sposób. Za swój sukces uważam fakt, że moi uczniowie lubią matematykę i na lekcjach chętnie pracują, są aktywni, mimo różnych możliwości edukacyjnych. Każdego roku biorą udział w konkursach matematycznych na różnych szczeblach. W roku ubiegłym mój uczeń zajął I miejsce w Ogólnopolskim Konkursie „Matematyka w Architekturze”.

 

Anna Petelska

Jestem nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w szkole podstawowej w Sobolewie (woj. podlaskie) i socjoterapeutką w Placówce Wsparcia Dziennego ELEOS (Białystok). Moja ścieżka zawodowa rozpoczęła się od wolontariatu w świetlicy środowiskowej. Przez 12 lat byłam koordynatorem projektów w programie ERASMUS+. Moja pasja to praca z dziećmi, to też działania z aktywnym udziałem młodzieży na rzecz społeczności lokalnej. Moje sukcesy to projekty, które się powiodły. To inicjatywy, które zainspirowały młodych ludzi do poszukiwania lepszej wersji siebie. To prawie setka młodych Europejczyków, którzy pracowali na rzecz polskich dzieci z rodzin dysfunkcyjnych.

 

Anna Piwowarska

Pasjonuję się niezwykłą historią gminy Morawica. Uczę m.in. historii w kreatywnej klasie V. W mojej pracy edukacyjnej korzystam z narzędzi cyfrowych, stosuję grywalizację i organizuję projekty, które pozwalają uczniom na pełne zaangażowanie się w odkrywanie dziedzictwa swojego regionu. Chcę, aby moi uczniowie byli dumni z historii swojego regionu i zdawali sobie sprawę, że mają wkład w jej odkrywanie i zachowanie dla przyszłych pokoleń.

 

Gabriela Rajtak

Jestem nauczycielką historii w PSP im. Bolesława Krzywoustego w Wolinie oraz PSP im. Zofii Kossak-Szczuckiej w Dargobądzu. Od ponad 20 lat realizuję z młodzieżą projekty oparte na historii naszego regionu, szczególnie tej sprzed 1000 lat, kiedy Wolin przeżywał swój największy rozwój. Moją pasją jest rekonstrukcja historyczna, staram się nią „zarazić” następne pokolenia młodych Wolinian. Uwielbiam podróże w miejsca nieoczywiste turystycznie, gdzie można poczuć prawdziwe życie mieszkańców oraz zdobywanie szczytów. Cieszy mnie, gdy absolwenci nadal pasjonują się historią Wolina. Mówiąc – “to dzięki pani”.

 

Renata Samsel

Jest nauczycielem języka polskiego i jednocześnie pełnię funkcję dyrektora szkoły. Jestem osobą ciekawą świata, chętnie uczącą się nowych umiejętności. Swoją charyzmą i energią zarażam innych. Uczniom chcę pokazać, że można się uczyć różnych rzeczy poprzez praktykę, wystarczy jedynie chęć do działania i wewnętrzna motywacja. Moim sukcesem jest dostanie się do wcześniejszej edycji Edukacja Inspiracja oraz stworzenie dzięki środkom z fundacji miniskansenu w szkole. Historia naszego regionu jest dla mnie bardzo ważna.

 

Monika Stępień

Jestem nauczycielką języka polskiego. Interesuję się literaturą, teatrem, muzyką i ogrodnictwem. Potrafię znaleźć wspólny język z dziećmi i młodzieżą.

 

Zofia Syfert

Jestem nauczycielem plastyki. W zawodzie pracuję już ponad 30 lat. W swojej pracy czuję się kreatorem. Dla mnie zawód nauczyciela to przede wszystkim pasja, która umożliwia kształtowanie postaw, osobowości, sposobów patrzenia na świat. Praca ta stale dostarcza mi nowych doświadczeń i fascynuje mnie każdego dnia na nowo. Najbardziej doceniam to, że mogę wskazywać uczniom możliwości wyrażania siebie poprzez sztukę. Ogromnie cieszą mnie sukcesy uczniów w konkursach. Dużo satysfakcji przynosi mi obserwowanie rozwoju talentów i predyspozycji uczniów.

 

Beata Szafraniak

Jestem szczęśliwą żoną, mamą i spełnionym nauczycielem j. polskiego, który swoją pracę traktuje jak niezmierzony ocean wyzwań. Nie lubię nudy i stagnacji, uwielbiam długie spacery brzegiem morza oraz kontakt z młodzieżą, która jest dla mnie najlepszym antidotum dla upływającego czasu. Moją pasją jest teatr. W wolnym czasie chętnie sięgam po dobrą książkę oraz uwielbiam zakupy. Za swój największy sukces zawodowy uważam to, że uczniowie chętnie podejmują ze mną rozmaite działania poza murami szkoły.

 

Michał Szczepanik

Nauczyciel biologii i EDB w trzech szkołach w okolicy Częstochowy. Pasjonat wykorzystywania OK zeszytu w nauczaniu i uczeniu się. W pracy zależy mi na tym, by przygotować uczennice i uczniów do zmierzenia się z wyzwaniami współczesnego świata. By edukacja była dobrym doświadczeniem, nie zaś trwaniem w „pruskim” systemie nauczania. Interesuję się przyrodą, lubię zwiedzać świat ten blisko mnie jak i nieco bardziej odległy. W wolnych chwilach czytam książki, oglądam seriale i nałogowo chodzę do kina. Moim sukcesem są uczennice i uczniowie, którzy po latach wspominają lekcje w jakich uczestniczyli, zajęcia pozalekcyjne, część z nich to lekarze, adwokaci, nauczyciele.

 

Anna Szczepańska

Jestem nauczycielem z ponad dwudziestoletnim stażem pracy, który coraz bardziej nie lubi tradycyjnego podręcznikowego uczenia, który burzy się na konieczność oceniania cyfrowego. Pracuję głównie z uczniami klas młodszych (obecnie klasa 1), w klasach starszych uczę przedmiotów przyrodniczych. W swojej pracy najbardziej lubię swoich uczniów :). Lubię pracować projektowo, poza szkolną ławką, aktywnie, w grupach, w terenie. Prywatnie jestem mamą dwóch córek, które edukuję domowo. Gdy znajdę czas, sięgam po książkę, zaszywam się w moim ogródku lub gram z moimi dziećmi lub jakąś większą ekipą, która nawiedza naszą domową szkołę, w gry planszowe. Mój sukces to relacje z moimi uczniami. Jestem dumna, gdy oddając kolejną grupę, która staje się czwartoklasistami słyszę, jacy są chętni do działania, jak świetnie współpracują. I to pytanie kolegi-nauczyciela: jak ty to zrobiłaś, że im się tak chce? Pewnie, że im się chce, bo przecież pracujemy w grupach, wspólnie podejmujemy decyzje, organizujemy debaty, za nami wiele projektów. No, to jak może im się nie chcieć :). 

 

Karolina Szulc

Nauczycielka informatyki oraz fizyki w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 oraz informatyki rozszerzonej w Liceum Ogólnokształcącym im. J.M. Ossolińskiego w Brzegu Dolnym. Od 2010 r. przygotowuje uczniów do olimpiad informatycznych oraz prowadzi dla nich koła rozwijające z tworzenia stron WWW, programowania, druku i projektowania 3D. Prowadzi warsztaty w projektach szkolnych oraz na konferencjach na terenie całego kraju. Od 2017 r. redaktor naczelna branżowego magazynu „TIK w Edukacji”. Wieloletnia członkini grupy Superbelfrzy RP. Może się pochwalić tytułem OSEHero, a od września 2019 r. posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Expert nadawany przez firmę Microsoft najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie. Trzykrotnie została doceniona za swoje działania przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych, trafiając na Listę 100 osób, które miały istotny wpływ na wzmacnianie cyfrowych kompetencji Polek i Polaków. Pasjonatka i propagatorka nowych technologii w dydaktyce. Koordynatorka wielu projektów szkoleniowych z zakresu technik informatycznych dla nauczycieli.

 

Sylwia Szulc

Nazywam się Sylwia Szulc, pracuję w szkole podstawowej od szesnastu lat ucząc techniki i informatyki oraz zajęć rozwijających kreatywność. Kocham góry, wspinaczkę, aktywność to moje drugie imię. W szkole angażuje się w różne projekty, które realizuję z uczniami. Nie potrafimy usiedzieć na miejscu, od Emotkowych Pożeraczy Smutków przez Megamisje, SuperKoderów po Szkolną Telewizję, działamy i chcemy jeszcze więcej. Sukces to moment kiedy widzisz w oczach uczniów dumę, że mają tak ogromną sprawczość. 

 

Paweł Szymański

Jestem nauczycielem informatyki i historii. Staram się pokazać technologię od kuchni, mniej podręcznika i zeszytu, więcej „soft i hardware’u” i mądrego ich wykorzystania. Prowadzę także koło informatyczne i realizujemy działania, konkursy z zakresu IT na terenie naszej szkoły ponad 800 uczniów. Oprócz zainteresowań technologią IT bardzo bliska jest mi historia, szczególnie regionalna, która jest zaniedbywana na rzecz „dużej narodowej” historii. Poznawanie i odkrywanie ciekawych miejsc i ich uroków jest innym aspektem mojego życia.

Sukcesem jest odnajdywanie i przekazywanie informacji, elementów z różnych miejsc świata i przyswajanie ich jako rzeczy w zasięgu ręki, po które tylko trzeba się chcieć pochylić. Wspaniałą chwilą jest także pasja lub zaangażowanie po lekcjach, to jednak staram się aby nie było sukcesem, ale normalnością.

 

Magdalena Teodorczyk

Uczę przyrody, biologii i fizyki. Jestem niepoprawną optymistką, wierzącą w dobre intencje napotykanych ludzi, gadułą, która uwielbia odpowiadać na tysiące pytań swoich uczniów. Niezmiennie podzielam ich zachwyt nad otaczającym nas światem, wykonując eksperymenty oraz odbywając zajęcia w terenie, zagłębiając się w tajemnice lokalnej przyrody. Jestem wielką fanką nowoczesnych technologii wykorzystywanych w edukacji. Za swój sukces uważam fakt, iż uczniowie okazują mi swoje zaufanie, dzieląc się swoimi problemami, bolączkami i nawet nauczanie zdalne nie popsuło tych fantastycznych relacji.



Agnieszka Wójcicka

Nazywam się Agnieszka Wójcicka. Realizuję się w szkole społecznej jako wychowawczyni klasy czwartej, nauczycielka przyrody i biologii oraz szefowa zespołu matematyczno-przyrodniczego. Mam przyjaciela terapeutycznego, który mi pomaga w zajęciach z AAI i jest psem. Skończyłam też geografię i jestem inż. ogrodnictwa. Najbardziej lubię pracę metodą eksperymentu, projektu i zajęcia w terenie. Moja pasja zaczęła się na przyrodniczych obozach tematycznych, gdzie tworzyłam i realizowałam własne programy. Przeżyłam wiele przygód na wioskach dziecięcych w Bullerbyn. Dzieci i świat wciąż uczą mnie czegoś nowego.



Rekrutacja

Harmonogram programu

  • 24 sierpnia – start I etapu rekrutacji
  • 17 września – koniec I etapu rekrutacji 
  • 20 września – ogłoszenie wyników I etapu rekrutacji
  • 26 września – szkolenie online dla uczestników i uczestniczek II etapu rekrutacji oraz start II etapu rekrutacji 
  • 15 października – koniec II etapu
  • do 14 listopada – ogłoszenie wyników II etapu
    rekrutacji – wyniki 
  • 27-28 listopada – spotkanie otwierające
  • grudzień – podpisywanie umów grantowych
  • styczeń – rozpoczęcie realizacji projektów, przelew środków z grantów 
  • marzec – spotkania stopklatkowe online 
  • marzec/kwiecień – szkolenia lokalne i wizyta studyjna 
  • 1-16 kwietnia – sprawozdanie częściowe z realizacji projektu
  • 7 czerwca – spotkanie podsumowujące 
  • 21 czerwca -koniec działań projektowych
  • do 31 lipca – sprawozdanie końcowe z realizacji projektu