Wszystkie materiały edukacyjne dostępne są na wolnych licencjach (CC-BY-SA 4.0) w 4 wersjach językowych do pobrania na międzynarodowej stronie programu: mathsiseverywhere.eu
Zachęcamy do korzystania z:
POMYSŁÓW NA LEKCJE MATEMATYKI (i nie tylko) oraz
Scenariusze programu Wartość Dodana oparte są na metodzie design thinking (ang. design – projektować, think – myśleć), która polega na tworzeniu rozwiązań w oparciu o pogłębioną analizę potrzeb odbiorców.
Żeby wesprzeć nauczycieli w pracy, przygotowaliśmy zestaw filmów edukacyjnych wraz z pytaniami do refleksji, które pomogą zrozumieć, na czym dokładnie polega metoda design thinking, jak ją stosować w szkole, na lekcjach matematyki i innych przedmiotów i dlaczego warto.
W pierwszym filmie dowiesz się, na czym dokładnie polega metoda design thinking, skąd się wzięła i dlaczego zyskała taką popularność w biznesie i w edukacji. Dowiedz się także, dlaczego warto ją wykorzystać w szkole i jak nie popełnić podstawowych błędów.
Pytania do refleksji po obejrzeniu filmu 1.:
W drugim filmie zobaczysz, jak wygląda w praktyce lekcja oparta o metodologię programu Wartość dodana i dowiesz się, jak zaplanować własne, autorskie wyzwanie.
Pytania do refleksji po obejrzeniu filmu 2.:
W tej serii rozmów z nauczycielami dowiesz się, jak wykorzystać metodę design thinking nie tylko na matematyce. Zobaczysz, jak pomaga zaangażować uczniów na lekcjach polskiego, plastyki czy chemii. Skrócony zestaw inspiracji od nauczycieli zoobaczysz TUTAJ.
Pytania do refleksji po obejrzeniu filmu 3:
Jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej o metodzie design thinking, zobacz NAGRANIE Z WEBINARIUM, prowadzonego przez Fundację Szkoła z Klasą, w którym opowiadamy szczegółowo o każdym etapie tej metody i pokazujemy dodatkowe narzędzia, z których możesz skorzystać.