Biblioteki dla dzieci i młodzieży z warszawskiej Woli zdecydowały się na zorganizowanie Targów Pasji w ramach realizacji projektu Włączeni. Celem tego wydarzenia jest przybliżenie społeczności lokalnej działalności biblioteki oraz przedstawienie jej najaktywniejszych czytelników. 

Biblioteka to miejsce, do którego zazwyczaj wpadamy na sekundę wypożyczyć czy wymienić książki. Planowane wydarzenie ma to zmienić. Ma pokazać – zwłaszcza młodzieży – że to coś więcej – miejsce, w którym można poplotkować, spotkać się, pograć w planszówki czy wziąć udział w regularnie organizowanych warsztatach. To miejsce, które może stać się naszym lokalnym klubem, w którym to my będziemy animatorami i autorami aktywności.

Filie Biblioteki dzielnicy Wola mają fantastyczną ekipę, ofertę i stałe grono młodych czytelników.  W ramach projektu, postanowiliśmy wspomóc ich w przygotowaniu działań promocyjnych zarówno Targów Pasji jak i szerzej, różnych działań Biblioteki. Zaprosiliśmy Borysa Bura Burę – specjalistę od promocji i mediów społecznościowych – który wspólnie z pracownikami biblioteki oraz młodzieżą opracował strategię działania. Borys podczas warsztatu pokazał, jak tworzyć tzw. content, co należy umieszczać w informacji prasowej, jakie kanały komunikacji wybierać w oparciu o grupę docelową. Tak więc hashtagi, content, tagowanie, geolokalizacja – słowa te pomimo obcego pochodzenia wcale nie są uczestnikom warsztatów już obce. Na spotkaniu poruszona została również kwestia prawa autorskiego w kontekście wykorzystywania filmów i zdjęć znalezionych w internecie.  Uczestnicy poznali też proste programy graficzne, aby móc samodzielnie tworzyć materiały do kampanii reklamowych.

Niedługo wszystkie nowe umiejętności zostaną wykorzystane przy realizacji zaplanowanej kampanii a jej efekty zobaczymy już podczas Targów Pasji 21 października!

WŁĄCZENI: przygotowania do Targów Pasji w Bibliotece na Woli

 

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

Projekt Włączeni realizowany jest w ramach miejskiego Programu „Młoda Warszawa. Miasto z klimatem dla młodych 2016-2020”. „Młoda Warszawa” to spójny i długofalowy program działań na rzecz młodzieży realizowany przez samorząd z udziałem przedstawicieli młodzieży, miejskich instytucji, organizacji pozarządowych, uczelni i przedsiębiorców.