Moderatorzy i moderatorki

Jeśli zastanawiasz się, na czym polega praca uczestnika z moderatorem w programie Szkoła z Klasą, to polecamy poniższy materiał. Prezentujemy w nim odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

  • Pracować z moderatorem oznacza dać sobie szansę na edukacyjną przygodę, w której życzliwa Ci osoba może Cię wesprzeć oraz podzielić się swoim doświadczeniem.
  • Moderatorzy i moderatorki odgrywają kluczową rolę w utrzymaniu bezpiecznej i pozytywnej atmosfery w programie oraz zapewniają, że wszystkie realizowane działania są zgodne z zasadami i celami programu.
  • Praca z moderatorem oznacza regularny kontakt (spotkania online i wymiana e-mailowa) w celu dzielenia się swoimi postępami pracy, trudnościami czy pomysłami do realizacji założeń programowych.
  • Moderatorzy i moderatorki  wspólnie z uczestnikami i uczestniczkami określają cele rozwojowe na współpracę w roku szkolnym 2023-24 oraz tworzą plan działania, który pozwoli monitorować osiągane cele.
  • Praca z moderatorem opiera się na zaufaniu i chęci rozwoju. Odbywa się na warunkach, jakie wspólnie ustalicie w ramach programu i się na nie zgodzicie.
  • Moderatorzy i moderatorki Szkoły z Klasą to przede wszystkim towarzysze w rozwoju. 
  • To eksperci i ekspertki edukacyjni, którzy swoją wiedzę i doświadczenia przenoszą do społeczności szkolnej. 
  • To grupa kilkunastu osób z całej Polski stale doskonaląca swój warsztat pracy poprzez liczne szkolenia i warsztaty zewnętrzne.
  • To nauczyciele i nauczycielki, którzy innowacyjne metody edukacyjne, proponowane w programie Szkoła z Klasą, wdrażają i sprawdzają w swoich klasach.
  • Większość moderatorów i moderatorek Szkoły z Klasą to nauczyciele, którzy sami brali udział w programie Szkoła z Klasą w przeszłości i znają, rozumieją oraz współtworzą założenia programu.
  • Praca z moderatorem może pomóc uczestnikom w rozwijaniu umiejętności zawodowych, takich jak doskonalenie technik nauczania, zarządzanie klasą, stawianie celów czy umiejętności komunikacji.
  • Moderatorzy budują pozytywną i konstruktywną komunikację między sobą a uczestnikami programu. Zachęcają do dzielenia się pomysłami, zadawania pytań oraz wspierają w rozwiązywaniu ewentualnych trudności.
  • Moderatorzy mogą udzielać praktycznych wskazówek i porad w zakresie pracy edukacyjnej. Mogą pomóc w planowaniu lekcji, analizie efektywności nauczania oraz dostosowaniu metod dydaktycznych do potrzeb uczniów i uczennic.
  • Moderatorzy wspierają uczestników i uczestniczki w zrozumieniu i osiągnięciu swojego potencjału zawodowego. Moją pomagać w budowaniu pewności siebie, motywować do dalszego rozwoju i określać cele zawodowe.
  • Moderatorzy i moderatorki Szkoły z Klasą nie oceniają pomysłów ani decyzji uczestnika. 
  • Nie wywierają presji, aby uczestnicy osiągnęli konkretne wyniki czy cele.
  • Moderatorzy nie narzucają swojego zdania i gotowych rozwiązań, a wspierają w rozwijaniu własnych umiejętności i wdrażaniu pomysłów.
  • Moderatorzy i moderatorki nie ignorują potrzeb uczestników ani nie krytykują ich działań.
  • Moderatorzy i moderatorki nie kontrolują pracy uczestników i uczestniczek programu w sposób ścisły ani nie narzucają im, co mają robić. Współpraca z moderatorami ma na celu przede wszystkim wspieranie, doradzanie i pomoc w rozwoju uczestników, a nie kontrolowanie lub nadzorowanie jego działań.
  • Moderator wyśle uczestnikowi prośbę o wypełnienie krótkiej ankiety w trakcie semestru (“Jak mi idzie w Szkole z Klasą”) oraz na zakończenie semestru (“Jak mi poszło w Szkole z Klasą”), które posłużą do przygotowania spotkań podsumowujących działania w programie.
  • Wierzymy, że budowanie relacji między moderatorami a uczestnikami przynosi wiele korzyści, co jest poparte wieloletnim doświadczeniem programu Szkoła z Klasą. Pozwala na korzystanie z wiedzy i doświadczeń ekspertów, rozwija umiejętności zawodowe nauczycieli i nauczycielek oraz pomaga w realizacji wyzwań programowych zgodnie z ich założeniami. Dlatego współpraca z moderatorem jest zalecana. Może odbywać się w dwóch wariantach: podstawowym (1 spotkanie online w semestrze) oraz w rozszerzonym (indywidualny tryb kilku spotkań związany z potrzebami uczestników).

Moderatorami i moderatorkami programu Szkoła z Klasą są:

Agnieszka Chomicka-Bosy

moderatorka

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, informatyki, polonistka, edukatorka. Ambasadorka Uniwersytetu dla dzieci. Wolontariuszka w Fundacji K.I.D.S. Autorka materiałów edukacyjnych dla nauczycieli, uczniów i rodziców. Lubi kontakt z ludźmi i wyzwania. Zatem bycie moderatorką to zadanie, w którym czuje się bardzo dobrze. Doświadczenia moderatorskie zdobyte podczas programów: Szkoła z Klasą, Laboratorium Szkoły z Klasą oraz Solve for Tomorrow pozwalają jej  pełniej odpowiadać na potrzeby ich uczestników i uczestniczek. A ciekawość tego, co wokół, powoduje, że na trudności, które w nauczaniu pojawiają się, patrzy jak na materiał do obróbki. 

Lubię być moderatorką w Szkole z Klasą bo lubię spotykać się z człowiekiem.

Zofia Wojnowska

moderatorka

Dyrektorka Przedszkola w Grabownicy Starzeńskiej, wcześniej wieloletnia nauczycielka j. polskiego w szkole podstawowej. Absolwentka edukacji medialnej, zarządzania instytucją oświatową w zreformowanym systemie edukacji i edukacji przedszkolnej/wczesnoszkolnej. Wcześniej konsultantka Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego na terenie woj. podkarpackiego. Autorka innowacji pedagogicznych. Współpracuje z wieloma instytucjami, wspiera nauczycieli w rozwijaniu kompetencji cyfrowych i medialnych, jest trenerką w programie „Asy Internetu”.

Lubię być moderatorką w Szkole z Klasą, bo daje mi to przestrzeń do współtworzenia dobrych zmian w edukacji i czuję, że to, co robię, ma sens.

Renata Sidoruk-Sołoducha

moderatorka

Nauczycielka biologii, konsultantka w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, w Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych. Autorka wielu scenariuszy z wykorzystaniem TIK, entuzjastka wykorzystania technologii w edukacji przyrodniczej. Ambasador Amgen Teach metody IBSE przy European Schoolnet w Brukseli. Trenerka, tutorka I stopnia, mentorka oraz moderatorka. Kierując się słowami Konfucjusza: „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam. Zaangażuj mnie, a zrozumiem” stara się aktywizować swoich uczniów do działań na różnych poziomach życia.

Lubię być moderatorką w Szkole z Klasą bo dodaje mi to skrzydeł.

Barbara Ostrowska

moderatorka

Doktor psychologii, nauczycielka Międzynarodowych Szkół Paderewski w Lublinie. Zawodowo związana z programem matury międzynarodowej IBO jako nauczycielka teorii wiedzy i psychologii oraz trener. Prowadzi szkolenia z zakresu TIK, kompetencji miękkich oraz nauczania teorii wiedzy dla nauczycieli z całego świata. Posiada certyfikat MCE: Microsoft Certified Educator oraz Google Certified Educator. W 2018 roku nominowana do nagrody Nauczyciel Roku, a w 2019 laureatka konkursu EduInspirator za aktywne angażowanie się w realizację międzynarodowych projektów edukacyjnych Erasmus+, ich najwyższą jakość i dzielenie się z innymi nauczycielami. Członkini grupy Superbelfrzy RP.

Ewa Drobek

moderatorka

Uczy języka angielskiego i niemieckiego w LO, autorka kursów internetowych dla maturzystów i ósmoklasistów. Wychowawca z zacięciem artystycznym, autorska projektow Żmichowska Śpiewa i Łazik Teatralny. Laureatka m.in. Nauczyciel Roku Języka Angielskiego BAS 2018, Global Teacher Award 2019, Nauczyciel Roku 2019 – Głos Nauczycielski, Dedicated Teacher Awards 2020. Członkini Superbelfrów RP oraz międzynarodowej grupy Music Teachers for Global Peace. Wspiera uczniów Zwolnionych z Teorii. Szkoli młodych nauczycieli dla Fundacji Teach for Poland oraz studentów dla Fundacji Projektor. Podczas pandemii dla maturzystów prowadziła z synem Korki TV w Telewizji Metro. 

Lubię być moderatorką w Szkole z Klasą bo spotykam wspaniałych, zaangażowanych nauczycieli, którzy chcą się rozwijać.

Marta Florkiewicz-Borkowska

moderatorka

Laureatka tytuł Nauczyciel Roku 2017. Nauczycielka języka niemieckiego, zajęć artystycznych i zajęć rozwijających kreatywność w Szkole Podstawowej im. Karola Miarki w Pielgrzymowicach. Trenerka, tutorka I stopnia, mentorka oraz moderatorka. Dyplomowana arteterapeutka i trenerka treningu umiejętności społecznych. Edukatorka w zakresie nowoczesnych rozwiązań w edukacji. Prowadzi szkolenia z edukacji cyfrowej i medialnej, kompetencji miękkich oraz rozwoju osobistego z elementami arteterapii. Autorka materiałów edukacyjnych dotyczących nowoczesnych technologii i arteterapii w edukacji. Koordynatorka projektów i autorka innowacji pedagogicznych. Należy do grupy Superbelfrzy RP. 

Dominika Królikowska

moderatorka

Socjolożka, pedagożka, terapeutka, od ponad dziecięciu lat wychowawczyni w Specjalistycznej Placówce Wsparcia Dziennego w Białymstoku. Propaguje i realizuje idee oraz zasady związane z kształtowaniem odpowiedzialnych i bezpiecznych zachowań podczas korzystania z multimediów i internetu. Współtwórczyni programów profilaktycznych realizowanych wśród dzieci i młodzieży wykluczonej i zagrożonej wykluczeniem społecznym. Trenerka warsztatów medialnych dla dzieci i młodzieży, nauczycieli i rodziców.

Kamil Paździor

moderator

Doktor historii i nauczyciel, absolwent Uniwersytetu Śląskiego, autor artykułów naukowych z zakresu historii nowożytnego państwa i Kościoła oraz scenariuszy, ścieżek i projektów edukacyjnych. Egzaminator OKE w zakresie historii, trener Google Apps (G Suite) i moderator w programie Szkoła z Klasą 2.0. Gitarzysta bluesowy i autor piosenek. Prowadzi szkolenia z zakresu TIK, licytacje charytatywne, organizuje debaty oksfordzkie i koncerty we współpracy z lokalnymi stowarzyszeniami z Górnego Śląska.

Lubię być moderatorem Szkoły z Klasą, bo takiej szkoły i takiej klasy, życzę wszystkim szkołom i klasom w Polsce.

Agnieszka Bartoszek-Grzelak

moderatorka

Absolwentka filologii polskiej, nauczycielka języka polskiego i wychowawczyni z 32 letnim stażem. Doświadczona moderatorka w programach Fundacji Szkoła z Klasą, trenerka w programach podnoszących kompetencje cyfrowe i przeciwdziałających wykluczeniu cyfrowemu osób starszych, np. Kultura w sieci. Propagatorka aktywnego nauczania z zastosowaniem design thinking, agile, lekcji odwróconej. Specjalistka w zakresie retoryki i wystąpień publicznych. Fascynatka nowych rozwiązań w nauczaniu inspirowanych rozwojem współczesnej neurodydaktyki. Sprawna organizatorka imprez kulturalnych i okolicznościowych.
Lubię być moderatorką w Szkole z Klasą, bo wspaniale jest dzielić się doświadczeniami i uczyć się od innych „edukacyjnych wariatów”

Dorota Kujawa-Weinke

moderatorka

Trenerka, edukatorka i nauczycielka. Współautorka podręczników do języka polskiego dla kl. 7 i 8 ,,Zamieńmy słowo,” autorka kursów m.in. o ocenianiu w edukacji zdalnej dla Ośrodka Rozwoju Edukacji.  Otrzymała tytuł Edukatorka Roku 2020. 

Lubię być moderatorką Szkoły z Klasą, bo lubię wzajemne uczenie.

Joanna Cwynar-Wojtonis

moderatorka

Wicedyrektorka w Liceum Ogólnokształcącym we Wrocławiu. Nauczycielka chemii i fizyki. Autorka materiałów edukacyjnych dla uczniów, cyklu materiałów „Nauka dla każdego”, publikowanych w Gazecie Wyborczej, współautorka zeszytu ćwiczeń z chemii oraz scenariuszy lekcji wydawnictwa Nowa Era. Uczestniczka i moderatorka licznych programów Fundacji Szkoła z Klasą: Szkoła z Klasą 2.0, Szkoła Myślenia, Laboratorium Szkoły z Klasą. Interesuje się nowymi rozwiązaniami w edukacji, neuronauką i psychologią. W wolnych chwilach uwielbia czytać oraz biegać. 
Lubię być moderatorkę w Szkole z klasą, bo to fantastyczna przygoda zobaczyć, w jakie działania angażują się inni nauczyciele.

Karolina Wej

moderatorka

Nauczycielka matematyki w Gdańskich Szkołach Autonomicznych. Współautorka podręczników dla klas 7 i 8 „Matematyka z Kluczem”, serii dla szkół branżowych I stopnia – „To się liczy”,  podręcznika dla klasy 1 liceum i technikum „MATeMAtyka” oraz materiałów edukacyjnych dla szkół ponadpodstawowych. Stara się sprawiać, że nauka matematyki może być łatwa i przyjemna! 

Lubię być moderatorką w Szkole z Klasą, bo daje mi to możliwość spotkania nauczycieli-pasjonatów i wymiany doświadczeń!

Katarzyna Woińska

moderatorka

Absolwentka filologii polskiej UW. Nauczycielka języka polskiego i etyki. Moderatorka w programie Szkoła z Klasą. Propagatorka nauczania metodą Design thinking. Ukończyła kurs retoryki klasycznej i uczy, czym jest ars bene dicendi. Lubi odkrywać talenty, jest autorką kilku konkursów poetyckich i prozatorskich. Zna szkołę od podszewki, ponieważ przeszła kilka reform edukacji jako nauczyciel i mama 4 dzieci. Nie wyobraża sobie domu bez kota. 

Lubię być moderatorką w Szkole z Klasą, ponieważ pociągają mnie fascynujące przygody.

Anna Wójcik-Jachowicz

moderatorka

Polonistka, nauczycielka etyki w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej Primary Steps w Bielsku-Białej. Tutorka I stopnia, trenerka, egzaminatorka OKE. Ma doświadczenie w realizacji międzyprzedmiotowych projektów edukacyjnych, prowadzi warsztaty redakcyjne i warsztaty z zakresu edukacji medialnej. Wdraża tutoring rówieśniczy. Współtworzy materiały edukacyjne. Od 11 lat współpracuje z Fundacją Szkoła z Klasą jako moderatorka. Prowadzi warsztaty dla nauczycieli m.in.. z zakresu pracy metodą design thinking, odwróconej lekcji, kompetencji miękkich.

Lubię być moderatorką w Szkole z Klasą bo cenię autonomię, ale i odpowiedzialność w pracy – staram się, aby uczniowie i nauczyciele widzieli sens uczenia się, podejmowania wyzwań i dążyli do: bycia lepszymi od siebie samych, a nie od siebie nawzajem. Wierzę, że każda sytuacja to doświadczenie – jest okazją do stawania się mądrzejszym.

Agnieszka Bilska

moderatorka

Superbelferka, anglistka, laureatka konkursu dla nauczycieli języka angielskiego – Pearson ELT Teacher Award 2017, autorka publikacji i warsztatów dla nauczycieli, m.in. w projekcie Lekcja: Enter. Trenerka w programie Asy Internetu. Prowadzi na Facebooku fanpage „Gamifikacja Edu” poświęcony grom i gamifikacji w edukacji. Absolwentka kierunku User Experience Design na SWPS w Katowicach. Specjalista do spraw marketingu i Employer Branding Manager w Future Processing Healthcare.
Lubię być moderatorką Szkoły z Klasą bo tu w centrum jest człowiek i pozytywne relacje.

Lubię być moderatorką w Szkole z Klasą, ponieważ pociągają mnie fascynujące przygody.

Anna Chilczuk-Bech

moderatorka

Nauczycielka języka polskiego i wychowawczyni. Egzaminator OKE z języka polskiego. Ma doświadczenie w zarządzaniu szkolą, Absolwentka studiów dla Liderów Oświaty. Moderatorka w programie Szkoła z Klasą, mentorka w programach CEO i ORE. Autorka wielu innowacji pedagogicznych i projektów m.in. projekt Edukacja Inspiracja. Propagatorka aktywnego nauczania z zastosowaniem design thinking, agile, odwróconej lekcji. Autorka i organizatorka wielu imprez kulturalnych, okolicznościowych i wydarzeń integrujących uczniów ze środowiskiem lokalnym. Z entuzjazmem testuje nowe rozwiązania edukacyjne.
Lubię być moderatorką w Szkole z Klasą, bo uważam, że dzielenie się doświadczeniem i uczenie się od pasjonatów edukacji to fantastyczna, rozwojowa podróż.

Karolina Zioło

moderatorka

Dyrektorka i nauczycielka informatyki, techniki, bibliotekarka. Uczestniczka programów: Szkoła z Klasą, Mistrzowie Kodowania i Centrum Mistrzostwa Informatycznego. Mentorka programu Zaprogramuj Przyszłość i Szkoła z Klasą.

Szkoła z Klasą to odkrywanie nauczania i uczenia na nowo.

Lubię być moderatorką w Szkole z Klasą bo każde spotkanie z nauczycielami w programie wzbogaca mnie jako człowieka i nauczyciela.